1e Online trainingen 2026!
-
Op de volgende woensdagen zijn van 19:30 - 21:00 uur de Nederlandstalige MRA trainingen gepland:
-
Woensdag 4 maart: Kennismaken met MRA
-
Woensdag 11 maart: Aan de slag met MRA
-
Woensdag 18 maart: Haal alles uit MRA
Inschrijven via: https://academy.myrouteapp.com/mraelearning/
-
-
Hoe werkt dat, mezelf aanmelden, ik kom er niet uit, vorige keren ging dat makkelijk, nu lukt t me niet, doe ik iets fout?
-
Link is aangepast, op de pagina naar de knop reserveer scrollen en klikken. Dan naar 4, 11 of 18 maart gaan in de agenda en je gegevens invullen
-
Is er ook nog nà cursus 3 een versie 4 voor supergevorderden ?
-
En wat versta je onder supergevorderden?
-
@Hans-van-de-Ven-MR.MRA said in 1e Online trainingen 2026!:
Iemand die meer weet dan jij

-
@Hans-van-de-Ven-MR.MRA said in 1e Online trainingen 2026!:
Iemand die meer weet dan jij

@Rob-Verhoeff die zijn er niet

-
Euh ..... hoe zal ik het zeggen, meer nog dan dit ( en ook wat suggesties ) :
-Viapunten
-Vormingspunten
-Bezienswaardigheden
-Pauzes toevoegen
-Routes gelijk maken ( + het strategisch verplaats van waypoints of viapunten )
-Meerdaagse reizenmet name
-
foto's toevoegen en PDF's maken.
-
de "de gevaren" om een viapunt te verplaatsen waardoor er gewijzigde tekst verloren gaat ( omdat de coördinaten gewijzigd worden
-
verplaatsen van de horizontale lijn hoogtelijnen waardoor je stukken rood laat kleuren in de ontwerpfase ( het zou leuk zijn mocht er naast de blauwe of witte lijn in NN een kleurtje verschijnen of de weg omhoog gaat of daalt )
-
veerboten of routes over het water ( bv Schotland )
-
een stopplaats aankondigen 1 minuut of 250-300 meter vòòr aankomst aan de parking stopplaats met een speciaal P icoontje
-
nut van een SIM code op een datakaart wegens grensovergang en andere provider ( ik reis zonder SIM-pincode op de Carpe Iter )
-
ik zie een kleine landweg : TomTom zegt je kan er door, Here zegt van niet en OSM zegt slechts tot in de helft ( cfr veerboot ) .. hoe kan ik de route wel doortrekken of moet ik splitsten een eindpunt instellen en een tekst toevoegen ?
Want foto's of afbeeldingen zijn niet zichtbaar in NN.
Dus moet ik een tekst voorzien met de instructie : neem blad nr 1 uit je broekzak en kijk hoe je visueel op kaart moet rijden. Of kan ik voor dat stuk een track invoegen zodat ik, zonder instructie weliswaar, kan verder rijden ? -
verschil tussen digitaal begeleide routes ( ontworpen en gecomponeerd met vlapunten en vormingspunten die afgevinkt worden of overgeslagen worden met een fysieke tussenkomst van de motorrijder )en de niet digitaal begeleide routes zoals tracks ( sporen ) ( ik volg met mijn ogen een lijn )
en varianten hierop zoals digitaal begeleide tracks waarbij je ook vrijwillig kan afwijken en waarbij je toch digitaal begeleid wordt naar het dichtstbijzijnde punt op de track zodat je verder kan rijden naar het eindpunt van die track
+ verschil tussen een opgenomen track en een ontworpen track
-
hoe las ik scenic ( paarse panoramische) stukken in de ontworpen route ( ik weet dat wel, maar misschien niet iedereen )
-
wat is het verschil tussen een scenic route en de groene lijn op de Michelin kaart
( op de Michelin kaart duidt de kant van de groene lijn meestal aan of het panorama links of rechts ligt )
dus wat zijn de parameters die bepalen dat dak stukje weg paars wordt gekleurd ?
( het zou leuk zijn mocht er de blauwe of witte lijn in NN paars gekleurde streepjes verschijnen of de weg omhoog gaat of daalt )
++ voor mensen met een kleurhandicap ( die het verschil niet zien tussen groen bruin en rood ) is het gebruik van kleuren niet zo gemakkelijk ( zeker niet tussen het rood en de frambooskleur of het groen ) Ze zien wel goede het verschil tussen blauw en geel ! Daar kan het juiste icoontje dat toegevoegd wordt aan wordt aan de druppel of het handje het verschil uitmaken ( bv een achthoekige stop )
- hoe ontwerp ik routes in functie van de zonnestand overdag, wat bepaalt of je naar links of naar rechts gaat ( als de zijn schijnt zijn de panoramische routes misschien beter om in de ander richting te rijden om of een ander tijdstip )
Maw : ik denk dat er nog na les 1,2,3 een les 4 kan komen voor de diegenen die les 3 al onder de knie hebben ( maar bijleren kan altijd )
-
-
@AWDC-LAO Het meeste wat je benoemt wordt ook echt behandeld in 1, 2 en 3. Wat vooral over de planner gaat. Zaken gerelateerd aan Navigation Next zullen daarin opgenomen dienen te worden, maar benoemen kunnen we ze altijd. Toch bedankt voor je bijdrage. Ik zal de punten een langs de trainingen leggen en daar waar nodig toevoegen.