Tracking via app op Android 11 werkt niet als scherm gelocked is
-
Hoi,
In het "NL Self Service Forum" is er al een draadje over maar daar reageert niemand. Dus even hier.
Probleem wat ik heb is dat op Android 11 het TRACKEN via de app niet werkt (grote knop bovenin). Met Android 9 op en een andere smartphone wel.
Ik denk dat de oorzaak is dat als het scherm gelockt is, dat de app wordt geblokkeerd en dat de locatie niet wordt doorgegeven. De setting van LOCATIE sharing kan op niet op "altijd" gezet worden maar enkel op "als de app gebruikt wordt". Zolang het scherm niet gelockt is werkt het gewoon, maar dat is natuurlijk niet werkbaar als ik ik de smartphone in een tasje stop of broekzak.Als ik op internet zoek dan zie ik dit ook bij andere apps gebeuren. Met Strava heb ik dit niet, maar bij deze app kan de locatie toegang op "altijd" gezet worden. Allerlei energie settings heb ik al aangepast maar ook niet heeft geen invloed, als zou dit onder water wel kunnen zijn natuurlijk, Android 11 gaat hiermee ietsje anders om.
Wordt dit herkend en wordt dit opgelost?
gr Wim
-
Ik heb het gemeld aan de ontwikkelaars, zij gaan erna kijken, bedankt voor het melden. Maar als andere apps ook gebeurd, zal mogelijk een bugfix door de android ontwikkelaar gedaan moeten worden.
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master, van de andere kant meldt Wim dat dat probleem zich bij bijvoorbeeld Strava niet voordoet. Het lijkt er dus meer op dat de ontwikklaar van de App nieuwe opties in Android11 voor het toekennen van de energie-besparingsopties mee moet nemen in de ontwikkeling. Maar daar komen ze vast wel uit
-
Dat denk ik ook wel
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master dankje voor het melden.
-
De tracking werkt nu weer !
Ik weet niet of het een versie van MyROUTE app is geweest (laatste versie is 2.6.1 van 2 september 2021, maar ik heb deze niet geprobeerd) of een nieuwe versie van Android (welke zich installeerde deze week).