Stroomverbruik / Power Consumption
-
Eerste Paasdag een heerlijke rit gereden tot dat in de buurt van Deventer (Punt 66) mijn telefoon gewoon afsloot omdat hij helemaal leeg 0% was .
Let op ik vertrok met een accu op 96% aangesloten op een Draadloze Quadlock lader de telefoon was gewoon niet instaat om bij te laden pas toen ik Myroute App geforceerd afsloot kwam er weer stroom in de Accu van de telefoon .Ik heb het probleem met het stroom verbruik almeerdere keren gemeld en als ik terug kijk zie ik dat een van de eerste meldingen van een ander Forum lid al uit mei 2022 afkomstig is .
we zijn nu inmiddels 3 jaar verder en nog steeds lees ik dat het probleem inmiddels bekend is maar bij de leverancier van het Here platform ligt.
hoe kan het dat na 3 jaar het probleem nog steeds niet is opgelost ?Begrijp me niet verkeerd ik vind de Myroute App planner echt geweldig en zal deze als Gold member ook zeker blijven gebruiken voor het maken van de routes .
Maar dat hoge Baterijverbruik van de Next App dat is echt niet acceptabel meer .Is er binnen niet al te lange tijd een oplossing in het vooruitzicht ?
want dit niet kunnen vertouwen of de App het einde van de route wel haalt brengt mij echt aan het twijfelen om een concurerende App te gaan gebruiken puur omdat ik straks in de Eifel niet met een lege telefoon langs de kant van de weg wil eindigen .
zeker als voorrijder van een groep is dit niet fijn als je te rijden route ineens wegvaltTelefoon Samsung S24 S921b Android 14
Myroute-Next App versie 4.3.8-386
Quadlock-draadloze lader / Usb-c Kabel
Carpuride W902( Auto-Android)
On Easter Sunday I had a wonderful ride until my phone just shut down near Deventer (Point 66) because it was completely empty 0% .
Please note that I left with a battery at 96% connected to a Wireless Quadlock charger, the phone was simply unable to charge. Only when I forced the Myroute App to close did the phone's battery get power again.
I have reported the problem with the power consumption several times and when I look back I see that one of the first reports from another Forum member dates back to May 2022.
We are now 3 years further and I still read that the problem is now known but lies with the supplier of the Here platform.
How is it possible that after 3 years the problem has still not been solved?Don't get me wrong, I really love the Myroute App planner and as a Gold member I will certainly continue to use it to create the routes. But that high battery consumption of the Next App is really not acceptable anymore.
is there a solution in sight in the not too distant future?
because not being able to trust whether the App will reach the end of the route really makes me doubt whether to use a competing App purely because I don't want to end up in the Eifel with an empty phone on the side of the road.
especially as a lead driver of a group this is not nice if your route to drive suddenly disappearsPhone Samsung S24 S921b Android 14
Myroute-Next App version 4.3. 8-386
Quadlock wireless charger / Usb-c Cable
Carpuride W902( Auto-Android) -
@Erik-35 Ik weet niet of het je helpt maar afgelopen week voor het eerst de MRA app langdurig gebruikt met een iPhone 15 Max en Chigee aio-5 maar heb daarmee 7 uur achter kunnen rijden via CarpPlay, het max wat mijn hammen aankonden, maar had had toen nog ongeveer 20% capaciteit over. Volgens mij zat de meeste energie in het binnenhalen van kaart materiaal ondanks dat ik de off-line kaarten had geïnstalleerd, de hoeveel data dit werd binnen gehaald was niet gering.
De vraag is dan of het Here is of de hoeveelheid data die wordt binnengehaald voor een probleem zorgt. -
@Cleo
ik dacht eerst inderdaad dat het lag aan de hoeveelheid data die er binnen gehaald werd.
vorig jaar in Duitsland heb ik zelfs via de mogelijkheid Offline Kaarten gereden.
omdat ik het idee had dat door de onstabiele dekking in de Eifel dat wel eens de oorzaak zoukunnen zijn van het hoge stroom verbruik.
maar dat hielp dus niet .
over gestapt van een Samsung S22 naar een S24 in de hoop dat dat zou helpen maar ook dat mocht niet baten .
zelfs als de App op de achtergrond draait loopt het verbruik gewoon nog steeds hoog op -
Ik heb geen Android dus daar kan ni9k niet over oordelen maar blijkbaar hebben gebruikers andere ervaringen en dat maakt het ook lastig. Maar de data honger is ook bijzonder, het is dat ik een enorme data bundel heb voor de EU, anders zou ik niet blij worden. De hele dag 5G lurken heeft bij mij een enorme invloed op het batterij gebruik.
-
ik heb 2 andoid telefoons. als ik die oplaad via kabel blijft hij gewoon opgeladen. gewoon usb c naar usb a kabel met 2A laadblokje.
het is dus niet bij elke android telefoon een probleem
Samsung A40 en ulefone a10.
-
Hier recent een hele dag gereden met een iPhone 15 Plus en de draadloze lader van Quadlock en dat ging prima. Met 100% erop en met 100% eraf… 1x werd m’n helderheid gedimd vanwege de warmte.
Boven de 20-25 graden wordt het laden wel steeds onderbroken. Dan kom ik alsnog de hele dag door, maar is die uiteraard niet meer helemaal vol aan het einde van de rit.
-
@Bouke-Ent ja en dat is dus het frustrerende
Dat niet iedereen er last van heeft .
Dat zoekt nog moeilijker naar een oplossing