route kan ik niet uploaden
-
Als ik een opgeslagen route wil uploaden in MRA dan geeft ie aan dat de route niet gevonden kan worden. Terwijl het er wel in staat... wat kan ik veranderen om het toch te kunnen uploaden?
-
@olaf-Scherpenisse Heb je iets meer context? Waar staat wat?
-
@Rob-Verhoeff De route staat als gpx bestand op de Mac.
toen heb ik via MRA de route willen uploaden, maar dan geeft ie aan: route niet gevonden. -
@olaf-Scherpenisse Als je op 'Uploaden' hebt geklikt en de keuze hebt gemaakt wat je wilt 'route-track, tracklog, etc) moet je op het groene vakje tikken 'bestanden kiezen' dan opent zich op mijn MacBook de Finder en kun je daar het bestand zoeken en kiezen dat je wilt uploaden. In mijn geval heb ik die dan al in de map 'downloads' staan en bij mij staat de Mac zo ingesteld dat Finder automatisch eerst naar de map 'downloads' gaat. Kan eigenlijk niet fout gaan.
-
@olaf-Scherpenisse Zoals @Rob-Veerman ook al aangeeft kan het bijna niet misgaan. Ter verduidelijking hieronder nog het venster dat je ziet op je Mac als je op de button Upload hebt geklikt in de Routeplanner.
Hier kun je kiezen voor 4 verschillende uploadvarianten. -
@Rob-Verhoeff Dank allebei, zo heb ik het inderdaad ook gedaan. Ik kreeg ook dat venster en alles gedaan zoals jullie omschrijven. Voorheen ging dat ook goed, maar sinds mijn nieuwe Mac gaat er iets mis met uploaden.
Vreemd genoeg is ook dat een TAR.GZ bestand (die ik dus zelf heb omgezet omdat het niet lukte met een GPX) niet kan worden geüpload terwijl het er wel bij staat. Ik upload een GPX en die wordt dan vanzelf omgezet in een TAR.GZ zou je denken, maar helaas krijg ik de boodschap dat het niet gevonden is... -
@olaf-Scherpenisse
Inmiddels is het gelukt, dank voor ieders hulp.
Nu wil ik de USB op de navigatie van auto zetten en daar gaat het ook fout. De navigatie van de auto geeft aan dat de route niet op de USB gevonden is. Lees: er staat geen route op terwijl dit wel het geval is.... Iemand hier ervaring mee? -
@olaf-Scherpenisse Iets meer info is wel handig (welke auto, welke navigatie?) en sowieso heb je het nu over iets in je auto dat niks met MRA te maken heeft (tenzij je bedoelt dat je met de MRA app in je auto wilt navigeren).
-
@olaf-Scherpenisse Als je gebruikmaakt van Apple CarPlay of Android Auto, dan kan je MyRoute-App op je scherm in de auto starten en dan je routes ook benaderen. Daar heb je de USB niet voor nodig. Je moet wel een abo hebben op de module MRA Navigation Next.