MRA connector ziet mijn Garmin XT niet via een Appel M cbook,
-
Mijn Appel Macbook of de MRA connector (of beide) zien mijn Garmin XT niet. Ik zit in het buitenland en heb de Laptop net gekocht. En ging ervanuit dat dit zou gaan lukken. Nu kan ik echter geen routes laden (exporteren ) naar mijn Garmin
-
-
Route opslaan als en via Android File Teansfer de route op de XT zetten in de map gpx, of via de MRA app in combinatie met de Garmin Drive app
-
@Alberts Via de telefoon met behulp van Garmin Drive draadloos naar je Garmin toestel. Werkt perfect en snel, doe ik dagelijks tijdens al mijn reizen.
-
@Alberts heeft bij mij ook nog nooit gewerkt, ik mailde de gpx naar mezelf en open het op de telefoon met Garmin drive, dit gaat zeker zo makkelijk
-
@Rob-Veerman Dat is precies hoe ik het doe. Het werkt perfect.
-
)@Rob-Veerman Rob bedankt voor je antwoord kun en wil je mij het stappen plan op de mail zetten?? Ik kom er zelf niet uit. Ik ben dichtbij, maar het kwartje valt net niet. Ik heb Garmin my Drive en MRA op de mobiel. Maar dat is wel een IPhone 13 van Appel en daar begon het hele gebeuren mee. 57ptma@gmail.com . Groet, Paul
-
@Alberts je hebt Garmin Drive en de app van MyRoute-app al op je telefoon staan, dus die basis is er.
Schakel Bluetooth in op je iPhone en de XT.
Open op je telefoon de app van MyRoute-app.
Klik op de drie streepjes links boven en odan op het vakje 'routes'.
Zoek de route die je wilt versturen.
Klik op die route
klik op het pijltje dat naar beneden wijst (=downloaden)
Kies het downloadtype (mijn persoonlijke voorkeur is gps 1.1 track,POI, maar daar mag iedereen een anders mening over hebben)
klik op download
klik op exporteren
zoek op je telefoon het icoon van Drive en klik daar op
klik op op het volgende scherm op 'verzenden'
bestand gaat dan naar de XT en er volgt een berichtje op de XT als het daar is ontvangen
omdat je in dit voorbeeld een track hebt verzonden dien je het track nog even op de XT naar een reis te converteren
Je kunt het spoor onder de route laten zien, zodat je als je van de route afwijkt het originele spoor nog altijd in het oog houdt.
De discussie track, route-track of route laat ik hier even in het midden. Iedereen heeft zijn eigen voorkeur en opvattingen wat het beste is. Succes! -
Zie de 5 handleidingen van de App
https://www.myrouteapp.com/support -
@Rob-Veerman Rob bedankt, het was me gisteren per ongeluk een keer gelukt, maar ik kon hetb kunstje niet herhalen. dank zij jou beschrijving zag ik dat ik goed zou moeten zitten, maar ik zat net 1 scherm te ver in MRA, in mijn eigen MRA, en dan werkt het niet. Ik heb het probleem boven water en al een paar keer geoefend voor de zekerheid. Bedankt!!!