GPX gemaakt in Basecamp
-
bij het bewerken van een routetrack in de app wijzigt de route, of wijkt deze af van de originele gpx track die is gemaakt in Basecamp. Er worden ook verschrikkelijk veel routepunten aangemaakt. Hoe valt dit op te lossen?
-
@jpgoderis said in GPX gemaakt in Basecamp:
bij het bewerken van een routetrack in de app wijzigt de route, of wijkt deze af van de originele gpx track die is gemaakt in Basecamp. Er worden ook verschrikkelijk veel routepunten aangemaakt. Hoe valt dit op te lossen?
waarom kan die track niet gelezen worden door de navigation app op mijn iphone?? Dan krijg je de originele routetrack zonder wijzigingen. Ik gebruik dit voor mijn geplande reizen
-
De track wordt aangepast als je er een route van maakt, omdat deze opnieuw berekend wordt, dit kan per gekozen kaart verschillen.
Het aantal routepunten wordt automatisch bepaald, dit om ervoor te zorgen voor zo min mogelijk afwijkingen. -
@jpgoderis
Omdat in een track geen routepunten zitten, buiten het start- en eindpunt -
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master said in GPX gemaakt in Basecamp:
Omdat in een track geen routepunten zitten, buiten het start- en eindpunt
Hoi Hans, Ik weet dat dit de gangbare verklaring is maar ik vrees er een beetje voor.
Ik heb een TomTom rider maar ik zou heel goed geholpen zijn moest iemand mij eens een GPS track en een GPS route sturen rechtstreeks van een Garmin device (dus eentje dat niet via MRA gepasseerd is) voor een moderne Garmin, dan kijk ik dat eens na
-
@Drabslab
Zie mailbox -
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master Thanks Hans!
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master Hans, maar de geïmporteerde track uit basecamp kan dan niet als track genavigeerd worden met de navigation app, want daar kan je slechts routes selecteren en geen tracks, of vergis ik mij?
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master Hans, maar de geïmporteerde track uit basecamp kan dan niet als track genavigeerd worden met de navigation app, want daar kan je slechts routes selecteren en geen tracks, of vergis ik mij? Eigenlijk wil ik gewoon mijn iphone als back up voor mijn Navigator gebruiken en de gpx in de nav app gelijktuidig met de BMW navigator gebruiken.
-
@jpgoderis De MRA Navigation app navigeert alleen de MRA Routes in jouw eigen account. Een track uit Basecamp zul je dus eerst in MRA Routeplanner moeten "namaken" om vervolgens met MRA Navigation te kunnen rijden. Namaken betekent:
- Route-track importeren
- De door MRA gemaakte route-track converteren naar een echte route door de knop rechtsboven "Gebruik als route" (er wordt een kopie gemaakt)
- In de kopie, de route bestaande uit een aantal routepunten dus, de Route-track "laten zien" onder de route via het "Routes menu".
- Voldoende routepunten bijplaatsen in de route en zonodig de bestaande aanpassen zodat de route en de route-track overeen komen.
Let op: MRA Navigation maakt gebruik van de Here kaart, maak de routes dus in de Here kaart.
Klaar! Nu MRA Navigation openen en je kan de gemaakte route navigeren. Deze wordt automatisch gesynchroniseerd.
-
Je kunt op geen een track navigeren, dat kan alleen op een route
-
@Stefan, als ik de route track bewerk naar route dan zie ik daarna niet de mogelijkheid om de route track te tonen in de gemaakte route, zodanig kan ik de route niet aanpassen naar de oorspronkelijke route track. Waarom wordt de track steeds aangepast als je daar een route van wil maken. Een track moet gewoon overgenomen worden op exact dezelfde weg als die gereden is in de conversie naar route. Het sprookje van Hans en Grietje weet je wel... De kruimeltjes zijn gestrooid om zo de weg terug te vinden, die weg moet niet gewijzigd worden toch?
-
Zou je de track eens willen delen? Zodat ik kan kijken waarom de track aangepast wordt. Gaat deze over bestaande wegen?
-
-
https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/4065843?mode=share
Hans dit is een route gemaakt op fietsnet met knooppunten welke gewijzigd worden in de MRA app
-
@jpgoderis De routetrack tonen onder de gemaakte route door MRA gaat via het menu aan de linkerzijde van het beeld: "Routes". Klik op "Toevoegen" en selecteer je routetrack.
MRA probeert naar beste eer en geweten een aaantal routepunten te plaatsen zodat de route overeenkomt met de track maar dit is nooit perfect. Het kan natuurlijk voorkomen dat de kaart waarin je de route wil namaken niet past bij de gereden route (de wegen in je route-track zijn mogelijk niet bekend in de gebruikte kaart in MRA). Dit risicio bestaat altijd bij gereden tracks, zeker als het gaat om fietspaden e.d.
Je zal dus mogelijk het e.e.a. moeten fixen door routepunten te verplaatsen en bij te plaatsen zodat deze zo goed mogelijk overeenkomt met jouw geimporteerde route-track die je onder de route toont.Let op: fietsroutes maak je in de openstreetmap met overlay OpenCycleMap. In de Here of TomTom krijg je de route niet goed voor fietsen.
-
@jpgoderis
Aha, maak een nieuwe (fiets) route en gebruik de open cycle overlay icm osm kaart, daar staan de fietsknooppunten in. -
Thx Stefan, heb eens die track getoond op jouw aanwijzing, raar dat een track of spoor in Basecamp wel grotendeels de gereden weg volgt