landscape mode kunnen instellen
-
Ook ik zou graag in de app de mogelijkheid willen hebben om te kiezen voor portrait of landscape, ik las zelfs al berichten van 2017 waar men dat vroeg en waar zelfs toen al werd geschreven dat dit in de planning stond, vorig jaar ook een bericht en opnieuw dat dit in de planning staat, echter anno mei 2024 is er nog steeds niks gebeurt daarmee gaat dit nog ooit gebeuren?
Ik rij sinds enkele weken met de Carpuride en dat bevalt me eigenlijk kei goed maar ik mis enkele knoppen die ik normaliter wel heb als ik mijn iPhone gebruik, had gehoopt dat met mogelijkheid voor landscape dit ook wordt teruggezien op de Carpuride, of heeft iemand anders hier andere ideeën ?
-
@marc-van-der-heijden wat bedoel je precies?
-
@Corjan-Meijerink Als je met je telefoon navigeert kun je kiezen voor portrait of landscape navigeren door gewoon je toestel te draaien tenzij je staanderichtingslot hebt geactiveerd op je iPhone, maar die keus heb ik niet als ik Carpuride gebruik ( uiteindelijk wilde ik met mijn samsung navigeren maar door bestaande problemen is de Carpuride een oplossing) echter mis ik knoppen zoals skip waypoint, is dit op een andere manier te tackelen ?
In een bericht van 2019 had een zekere Chistian Woelders al een bericht geplaatst over landscapemode in mra en toen schreef Nick Carthew dat dit hoogstwaarschijnlijk toegevoegd zou worden in de app, of..... verwar ik nu iets met iets anders?
-
This post is deleted! -
Carpuride is Apple Carplay of Android Auto.
Portrait of Landscape is daar niet van toepassing. Dat is altijd landscape aangezien de scherm deze vorm heeft.
Apple en Google leggen app ontwikkelaars bewust beperkingen op bij het maken van apps voor Android Auto en Apple Carplay. Simpel gezegd. Zo min mogelijk in het scherm zodat je zo min mogelijk afgeleid wordt.
-
Exact zoals @M-Schrijver zegt. Wij kunnen niet zomaar de vormgeving van CarPlay / Android Auto aanpassen. Die wordt automatisch bepaald door dat apparaat
-
@marc-van-der-heijden said in landscape mode kunnen instellen:
ik las zelfs al berichten van 2017 waar men dat vroeg en waar zelfs toen al werd geschreven dat dit in de planning stond, vorig jaar ook een bericht en opnieuw dat dit in de planning staat, echter anno mei 2024 is er nog steeds niks gebeurt daarmee gaat dit nog ooit gebeuren?
In 2017 was er nog geen Navigation Next. Dat moet dus over de vorige app zijn gegaan. Die heeft in elk geval een landscape modus gehad, en ook de huidige app heeft gewoon een landscape modus. Voor zover ik weet zijn alle CP/AA toestellen óók landscape, dus ik snap eigenlijk niet zo goed wat je precies bedoeld.
-
@marc-van-der-heijden
Verwacht dat er bij het draaien van landscape naar portrait of andersom er ineens knoppen in het scherm komen, die er eerst niet waren. -
@M-Schrijver welke knoppen verschijnen of verdwijnen bij jou bij het wisselen van portrait naar landscape v.v.? Ik heb alles aanstaan en zie geen verschil behalve dat knoppen of informatie op een andere plek getoond wordt.
-
@Rob-Verhoeff
Geen flauw idee. Ik gebruik Android Auto.