schakelen tussen met of zonder snelwegen.
-
Ik heb ondertussen bijna alle systemen en navigatie apps gehad en wat ik niet begrijp is waarom het omschakelen naar vermijden snelwegen of zo iets, altijd zover weg in een menu verstop zit dat het onder het rijden niet toegankelijk is.
Ik doe alles op de motor ( 35000 km per jaar) en dan ga ik/ moet ik van A naar B en tijdens de rit bedenk ik mij mmm waarom niet binnendoor ?
Zou het niet mooi zijn dat op het route scherm een knop ( groot genoeg)
om tijdens het rijden aan te klikken die dan meteen een optie uitgevoerd.
Na berekening is de aankomst tijd te laat dus nog een keer klikken en hup weer terug naar instelling van daarvoor.optie 1 - snelweg vermijden aan/uit
optie 2 - bochtig/extra bochtig
enz.MRA zou de eerste kunnen zijn van alle apps en systemen !
-
@Wolf-c route planning while driving is not a wise thing to be doing. Cluttering the screen with more buttons is the last thing most users want.
-
@Wolf-c als je dan toch onderweg bedenkt “laat ik eens binnendoor gaan rijden”, stop dan onderaan de eerste de beste afrit en maak vandaar de nieuwe route die de autosnelweg links laat liggen. Maar geen extra knop op je scherm om tijdens het rijden die route te verleggen! Niet het beste dat je kunt doen!
-
@Rob-Verhoeff wat betreft het scherm tijdens
navigeren daar staan dus al knoppen/info op die er niet toe doen, opname, snelheid,+/-, kompasDus die optie wil ik allemaal niet zien dus als ik die kan wisselen en mijn keuze erop zet maakt het dus niets uit. Tevens zijn de wegsnelheden in NL dermate laag dat er makkelijk tijd over is om op een knopje te drukken en daarom is stoppen een overbodige actie.
ik gebruik op al mijn motoren een 8 inch scherm zelfs boven het tft scherm van mijn 1600GT en daar is ook plaats zat voor zo een knopje, alleen je moet het kunnen instellen welke info je allemaal wilt zien op je scherm.
Het vervelende is dat sommige apps dit wel hebben in hun software maar die weer andere dingen niet goed voor elkaar hebben.
ik ben dus nog op zoek naar de ideale voor mij. -
@Wolf-c ik denk dat je een ideale app nooit gaat vinden! Tenzij je hem zelf kunt bouwen uiteraard. Dan heb je alleen de functionaliteiten die er voor jou toe doen!
En een verhandeling over snelheid, tijd en afgelegde weg ga ik niet niet beginnen i.r.t het al rijdend bedienen van apparatuur. Uit ervaring weet ik dat de grootte van je neus je kreukelzône bepaalt
-
@Rob-Verhoeff Wat ik niet begrijp is de weerstand voor bediening tijdens het rijden.
De rode knop om een track op te nemen zou ook een andere functie kunnen hebben die in instellingen ( thuis, naast de motor, in bed ) te programmeren is.
één druk- actie uitvoeren bv herbereken
nogmaals druk - terug naar eerdere optiedat daar geen interesse voor is vind ik ook prima maar de argumenten gebruiken van niet veilig,
kreukelzone enz gaat niet op want die knop
zit er al. -
@Wolf-c Ik heb geen weerstand tegen het bedienen van een knop met een functionaliteit, maar wel met het plannen van een nieuwe route! Als je met jouw voorgestelde functionaliteit een nieuwe route maakt, dan wil je die ook bekijken denk ik? Of volg je dan blind het voorstel van de app? Een A2B route die jij dan al rijdend maakt door op die knop te drukken is een route die gebaseerd is op de OSM kaart (een track met 2 punten, nl. een begin en een eindpunt). Aangezien MRA de Here kaart gebruikt om te navigeren kan het dus gebeuren dat je zomaar een straat in wordt gestuurd om na 100m te ontdekken dat je moet keren. En dat niet één keer, maar kans op meerdere keren. Vandaar mijn opmerking om te stoppen en je route op andere manier samen te stellen. En ja, het wijzigen van een route op je telefoon is te doen, maar niet zo makkelijk als achter een computerscherm.
-
@Rob-Verhoeff Sorry Rob, maar ben misschien niet heel duidelijk geweest. Je start het eindpunt of je laat een route in die je gemaakt heb voor aanvang van je rit.
Je kiest dus bv bochtige of iets vermijden enz) routering.
Onderweg druk je eenmaal op de knop en er word een herberekening gemaakt, het eind doel blijft dus hetzelfde alleen de routering veranderd. Je hoeft dus daarna niet meer in te voeren alleen even wachten tot het systeem klaar is met rekenen en verder gaat naar het eindpunt. Ik weet niet of het technisch mogelijk is om als je weer een keer drukt dat je eerdere routering weer word herberekend.Praktijk: je rijd je mooie route die je gebruikt in de Dolomieten deze is in mijn geval tussen de 350 en 400 km per dag. rond een uur of 4 in de middag denk je mmm hoe laat ben ik in het hotel,
wat zou de tijd zijn als ik nu de snelste weg zou nemen ? Volgens mij niet zo een hele rare vraag toch ? -
@Wolf-c Ik denk dat we de discussie gevoegelijk kunnen stoppen In dit topic wordt jouw wens al verwoord en staat hij al op de wensenlijst (weliswaar niet met de hoogste score..., maar toch): https://forum.myrouteapp.com/topic/3849/mode-change-during-a-tour
-
@Wolf-c my main issue with your button on the screen is what changes when you press it. Do you go to curvy, or super curvy? What about other route options such as toll roads, highways, city areas, gravel roads etc? Changing navigation route options can be complicated. I would suggest that if you are only doing an A to B route then stopping your current route and plotting a new route with the route options you want to use makes more sense. You can even try several iterations until you get what you want, and then continue on your way.
-
@Wolf-c zou zeker fijn zijn als je zelf je dashboard kan inrichten met eigen knoppen die je zelf handig vindt. Hetzelfde als ook de route punten kunt aan en uitzetten. Eenieder heeft altijd wel een andere voorkeur voor wat hij handig vindt in gebruik.