Waarom een witte lijn
-
Waarom wil MRA niet dat ik routepunt 24 niet 'aantik' zoals hieronder op de printscreen. Heb uiteraard wel desbetreffende weg gereden waar ik routepunt 24 had geplaatst. Er was daar niets aan de hand.....vraag vrij echt af waarom MRA dit doet.
-
witte lijn is de orginele route die berekend is. ik snap ook vaak niet waarom er afgeweken word. zelfs als je afwijkt en terug komt op witte lijn dan word niet altijd weer die lijn op gepakt. het is in mijn ogen soms een raadsel. tevens is in mijn ogen witte lijn niet goed zichtbaar maar je kan geen andere kleur kiezen.
-
@Bouke-Ent said in Waarom een witte lijn:
witte lijn is de orginele route die berekend is. ik snap ook vaak niet waarom er afgeweken word. zelfs als je afwijkt en terug komt op witte lijn dan word niet altijd weer die lijn op gepakt. het is in mijn ogen soms een raadsel. tevens is in mijn ogen witte lijn niet goed zichtbaar maar je kan geen andere kleur kiezen.
In ieder geval vind ik dit super irritant. Hopelijk wordt dit snel opgelost. (alle vertrouwen erin) Wil gewoon de route rijden die gemaakt is van te voren en waar aandacht en tijd in heeft gezeten.
Altijd met Garmin gereden en zei altijd tegen de TomTom rijders dat als we mijn route reden de daadwerkelijke route reden die gemaakt was, bij TT was dat niet het geval aangezien er weleens eerder RA werd geslagen ipv iets meer rechtdoor om daar vervolgens rechts een vreselijk mooie kronkelweg te rijden die gemaakt was.....je kent het wel (de (ex) Garminrijders onder ons -
@Tim-1 ik rij zowel met tt 5xx, garmin XT als MRA Next. Garmin heeft in mijn ogen nog steeds voordeel dat je track op scherm kan weergeven. Bij MRA Next is het eigenlijk de witte lijn. Dat orginele track of route niet altijd gevolgd kan worden kan te maken hebben met informatie van kaarten of berekeningsinstellingen of methode. Dit is denk ik niet direct oplosbaar maar ik probeer altijd dan gewoon met goed verstand witte lijn te volgen en uiteindelijk snapt MRA next dat en komt het goed. mijn enige bezwaar is en blijft de zichtbaarheid van de witte lijn ten opzichte van Here kleurenschema.
-
@Tim-1 ik rij zowel met tt 5xx, garmin XT als MRA Next. Garmin heeft in mijn ogen nog steeds voordeel dat je track op scherm kan weergeven. Bij MRA Next is het eigenlijk de witte lijn. Dat orginele track of route niet altijd gevolgd kan worden kan te maken hebben met informatie van kaarten of berekeningsinstellingen of methode. Dit is denk ik niet direct oplosbaar maar ik probeer altijd dan gewoon met goed verstand witte lijn te volgen en uiteindelijk snapt MRA next dat en komt het goed. mijn enige bezwaar is en blijft de zichtbaarheid van de witte lijn ten opzichte van Here kleurenschema.
Best druk zicht heb jij dan met al die navigaties voor je neus....
Op mijn Garmin heb ik de routelijn roze aangepast in de kleur rood met daaronder de track die dan wit is....werkte prima. Maar eerlijk is eerlijk MRA is wel top hoor, diegene die sowieso hier op het forum zitten vinden navigeren leuk en navigeren is ook op het scherm kijken en vooruit durven te denken (lees: navigeren) Ben nu in een soort testfase, gisteren een tourtje gedaan met de auto en MRA via Carplay. Op de motor wil ik het morgen gaan testen, ben dan van plan om die zelfde route te rijden om eens te kijken wat er dan gebeurd...
-
@Tim-1 said in Waarom een witte lijn:
Best druk zicht heb jij dan met al die navigaties voor je neus....
Op mijn Garmin heb ik de routelijn roze aangepast in de kleur rood met daaronder de track die dan wit is....werkte prima. Maar eerlijk is eerlijk MRA is wel top hoor, diegene die sowieso hier op het forum zitten vinden navigeren leuk en navigeren is ook op het scherm kijken en vooruit durven te denken (lees: navigeren) Ben nu in een soort testfase, gisteren een tourtje gedaan met de auto en MRA via Carplay. Op de motor wil ik het morgen gaan testen, ben dan van plan om die zelfde route te rijden om eens te kijken wat er dan gebeurd...
ik rij niet met alle 3. mijn keuze is wat ik doe. tt500 is perfect met kronkelroute, vastleggen plaatsen en tankstations langs route, ideaal voor vakantie. XT heeft super scherm en spoor/track op scherm. MRA Next word nu redelijk volwassen.
-
@Bouke-Ent vandaar die knipoog Bouke....
-
@Tim-1 said in Waarom een witte lijn:
@Bouke-Ent vandaar die knipoog Bouke....
dat begrijp ik.... toch even extra reden voor MRA Next en dat is kaart in beeld. mijn ervaring is dat xt zoom functie niet altijd prettig werkt met haalspeld bochten die niet als bocht gezien worden. Met MRA Next heb je mooi beeld hoe bocht verloopt en of die op eens erg scherp is. In dat geval is blauwe route lijn perfect zichtbaar op Here kaart.
-
Ook jammer dat de witte lijn de straatnaam (of -nummer) verbergt...
-
@Anseeuw-Geert said in Waarom een witte lijn:
Ook jammer dat de witte lijn de straatnaam (of -nummer) verbergt...
voor mij zijn straatnaam of nummer minder belangrijk dan zichbaarheid van orginele route lijn, beter rood dan deze witte keuze.
-
witte lijn is de orginele route die berekend is. ik snap ook vaak niet waarom er afgeweken word.
Dat kan natuurlijk diverse oorzaken hebben. Misschien wel handmatig overgeslagen (p/o) door de tile rechtsboven te tikken? Of even gepauzeerd, waardoor i.c.m. de GPS onnauwkeurigheid een valse indicatie van onbereikbaarheid kan ontstaan.
zelfs als je afwijkt en terug komt op witte lijn dan word niet altijd weer die lijn op gepakt. het is in mijn ogen soms een raadsel.
Het is geen track, het is een route met waypoints. Als je terugrijdt naar de witte lijn, blijft gewoon naar WP25 navigeren. Dat is volstrekt logisch. Je kunt uiteraard wel terug naar 24 door hem even aangedrukt te houden.
tevens is in mijn ogen witte lijn niet goed zichtbaar maar je kan geen andere kleur kiezen.
Die witte lijn is naar mijn idee prima zichtbaar, en moet ook niet de overhand krijgen ten opzichte van de blauwe routelijn.
-
@Con-Hennekens said in Waarom een witte lijn:
witte lijn is de orginele route die berekend is. ik snap ook vaak niet waarom er afgeweken word.
Dat kan natuurlijk diverse oorzaken hebben. Misschien wel handmatig overgeslagen (p/o) door de tile rechtsboven te tikken? Of even gepauzeerd, waardoor i.c.m. de GPS onnauwkeurigheid een valse indicatie van onbereikbaarheid kan ontstaan.
zelfs als je afwijkt en terug komt op witte lijn dan word niet altijd weer die lijn op gepakt. het is in mijn ogen soms een raadsel.
Het is geen track, het is een route met waypoints. Als je terugrijdt naar de witte lijn, blijft gewoon naar WP25 navigeren. Dat is volstrekt logisch. Je kunt uiteraard wel terug naar 24 door hem even aangedrukt te houden.
tevens is in mijn ogen witte lijn niet goed zichtbaar maar je kan geen andere kleur kiezen.
Die witte lijn is naar mijn idee prima zichtbaar, en moet ook niet de overhand krijgen ten opzichte van de blauwe routelijn.
ieder zijn voorkeuren en ieder zijn mening. ik zou graag orginele berekende witte route lijn (dus geen track) graag van kleur willen wijzigen. indien het zo blijft blijft het zo.
voor de rest qua terug keer op witte lijn zou ik verwachten dat berekening het zelfde zou zijn als ik toen ik route startte. er zullen best wel verklaringen voor zijn. Ik blijf gewoon witte lijn volgen en na 1 of 2 x herbereken komt het allemaal goed.
-
voor de rest qua terug keer op witte lijn zou ik verwachten dat berekening het zelfde zou zijn als ik toen ik route startte.
Dat is waarschijnlijk wat je gewend bent van de Zumo als je een track rijdt. De auto-skip functie springt niet ineens naar een vorig punt als je een stukje terug rijdt. Ik denk dat het forum zou ontploffen
-
@Con-Hennekens said in Waarom een witte lijn:
voor de rest qua terug keer op witte lijn zou ik verwachten dat berekening het zelfde zou zijn als ik toen ik route startte.
Dat is waarschijnlijk wat je gewend bent van de Zumo als je een track rijdt. De auto-skip functie springt niet ineens naar een vorig punt als je een stukje terug rijdt. Ik denk dat het forum zou ontploffen
ik weet het niet. auto skip stond uit. ik deel alleen mijn ervaring en reden waarom ik in die gevallen dus gewoon witte lijn blijf volgen. dan na 1 of 2x herberekenen is de route weer correct. Op mijn zumo had ik inderdaad wel altijd track in beeld maar dan volgde ik altijd paarse lijn (route die bij laden route berekend was) herberekenen stond en staat dan wel uit. paarse lijn in mijn zumo met herberekenen uit is volgens mij de witte lijn in MRA.
ik kan het geheel mis hebben maar dan hoor ik het graag.
-
ik weet het niet. auto skip stond uit. ik deel alleen mijn ervaring en reden waarom ik in die gevallen dus gewoon witte lijn blijf volgen. dan na 1 of 2x herberekenen is de route weer correct.
In principe kan een witte lijn (de oorspronkelijke route) alleen maar ontstaan door het niet volgen van die route, waardoor een herberekening getriggerd wordt. De witte lijn heeft dan inderdaad een beetje de functie van de onderliggende track op een Zumo. Het is natuurlijk helemaal prima om die witte lijn te volgen, maar dat hoeft niet persΓ© gelijk te lopen met de herberekende route. Je mag een herberekening gerust negeren, uiteindelijk komt het toch weer samen.
-
This post is deleted! -
@Tim-1 mischen route eens delen kunnen we meekijken op de app.
-
This post is deleted!