Route stopt bij veerpont oversteek
-
Hallo,
Afgelopen week meerdere malen een route geprobeerd te rijden welke gegenereerd word door middel van rondrit. Elke keer als ik bij een pont kom stopt de route en word dit als eindpunt genomen. De originele route blijft in wit zichtbaar maar hij blijft we terug sturen naar de veerpont. Zelf als je een tijdje de witte lijn blijft volgens blijft hij je terug sturen.
Hoe kan ik / is het mogelijk de originele route op te pakken of is dit een bug. Ik kan de witte route ook niet aantikken.
Mvg Niels
-
@Niels-13 Wordt het echt benoemd als eindpunt? Of probeert ie je om te laten rijden over de dichtstbijzijnde brug? Wat gebeurt er als je de veerpont neemt en aan de overkant verder gaat?
Helaas heeft de kaartaanbieder (HERE) die MRA gebruikt een "hekel" aan pontjes, waardoor die in veel gevallen (zeker in Nederland) de neiging heeft je over een brug te sturen, zelfs als je al bij de pont staat...
-
Ik meen dat de rondritgenerator de route (of eigenlijk track!) berekent op basis van de OSM-kaart en die vervolgens doorstuurt naar de Here-kaart voor de turn-by-turn navigatie. Als je na de pont de witte lijn blijft volgen dan zal hij je zelfs - als je maar lang genoeg de instructie om terug te keren negeert - je in een rechte lijn (of kortste route) naar het eindpunt brengen.
Correct me if I'm wrong...
-
@Rob-Verhoeff
Een route is geen track ! Een track ook spoor genoemd is een lijn die getekend wordt bovenop eender welke onderliggende kaart.
Spoor of track kan je converteren naar een route met instructies ( TomTom of Garmin ).
Afhankelijk van de onderliggende kaarten en de " intelligentie " van het uitvoerend proces OS van TomTom of Garmin zullen die je waarschijnlijk afwijkende instructies geven.
Om die op te heffen biedt MRA de mogelijkheid om routes te vergelijken en je waypoints ( hard of zacht ) strategisch te verplaatsen zodat ze toch wat gelijk lopen.
Het grote probleem is dat die kaartverstrekkers, OSM, Michelin, TT, Here, .... doorgaans in de kleinere wegen de mist ingaan.Voor offroadrijders is dat echt balen en dat biedt rijden op basis van een spoor of track een uitkomst ( vooral met ZUMO XT 1 & 2 ! ).
Probleem blijven die waypoints, hard of zacht als je in groep rijdt en mekaar wil ontmoeten op de wayppoints.Ik ( en ik denk velen ) hebben geen enkele boodschap aan het rijden op autosnelwegen en N-wegen. Het is niet meer plezant, 40 jaar geleden nog wel. Ik ondervond het nog een paar weken geleden in Oostenrijk ( KitzbĂŒhel : files, flitspalen, drukte, enz )
De veerpont : je kan de route opsplisten bij een veerpont en hernemen na de veerpont ( waypoint ervoor en erna ? ).
In Friesland ga je vele veerpontjes tegenkomenKlinkt misschien gek, maar twee GPS-sen gebruiken lost veel leed op .... ik doe het alleszins in groep.
Belangrijk bij Garmin : herrekenen routes niet aanvinken. Bij het volgen van een track of spoor zie je altijd hoeveel je wijkt van de het spoor.
-
@AWDC-LAO said in Route stopt bij veerpont oversteek:
Een route is geen track !
Dat zeg ik ook in mijn eerste zin... De "route" die je maakt met functionaliteit "Rondrit" is een track met alleen een start en een eindpunt.
De veerpont : je kan de route opsplisten bij een veerpont en hernemen na de veerpont ( waypoint ervoor en erna ? ).
Met de functie "Rondrit" heb je dat niet. Die maakt de "route" voor je en die navigeer je als track.
-
@AWDC-LAO said in Route stopt bij veerpont oversteek:
Probleem blijven die waypoints, hard of zacht als je in groep rijdt en mekaar wil ontmoeten op de wayppoints.
Maak eens een TourGuide, dan krijg je een seintje (Zumo) als je binnen een bepaalde straal van het Waypoint komt.
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master
De Tourguide, zal ik eens doen bedankt.
De seintjes van Zumo XT 1 of 2 heb ik nog niet opgemerkt. Dat komt omdat ik meestal op sporen volgmet Zumo XTen vaak TomTom gebruik(te) voor onroad ( maar de TT 550 is onlangs stuk gegaan ) -
@AWDC-LAO Have you considered navigating using the navigation option in the MyRoute-app. It really is a serious option now and it obviously works seamlessly with the MRA RoutePlanner. I have just returned from a 1030 mile tour in Wales on some very small roads and the app worked faultlessly using offline maps in offline mode.
-
Zeker als je altijd het spoor gebruikt, zeker bij off-road, is een TourGuide een uitkomst
-