Top: 1500 km door Schotland zonder problemen!
-
Net terug van 1500km Schotland. Genavigeerd met Navigation Next (laatste bèta). Probleemloos genavigeerd. Wisselen van download routes naar gewone route in combinatie met de gedownloade kaarten verliepen probleemloos. Geen omkijken naar gehad!
Wat een prestatie van de makers! Châpeau!
Een paar kleine verbeterpunten:
-
bij een trajectcontrole verdwijnt de informatie over aankomsttijd, reistijd, etc. onder in beeld. (Fig. 1)
-
op dat moment reageert mijn iPhone niet op aanraking. Navigeren gaat wel gewoon door (met verandering kaart). Het kompas en andere icoontjes zijn niet beschikbaar.
-
zelfde probleem bij melding van een flitser. (Fig. 2)
-
verkeersinformatie niet altijd accuraat. Ik stond voor een wegopbreking die niet in Navigation Next zichtbaar was en later was er geen opbreking terwijl Navigation Next er wel een aangaf. Mogelijk een HERE probleem en geen Navigation Next probleem.
Fig. 1: Trajectcontrole overlapt belangrijke informatie en kompas en andere icoontjes zijn niet beschikbaar.
Fig. 2: Zelfde problemen met melding van flitsers.
-
-
@Dikke-Wim, Nice! wegafsluitingen is inderdaad iets wat pas op de kaart komt als het door betreffende instanties gemeldt wordt. Dat gebeurt lang niet altijd helaas. In hoeverre er een self-learning algoritme gebruikt wordt weet ik niet. Bij GMaps is die best goed, bij HERE betwijfel ik of dat er überhaupt is. Van Google weten we dat we "gevolgd" worden. Of HERE dat doet, geen idee. Minder goed dan dan Google in elk geval
-
Ook in de nieuwe beta versie van vandaag is bovengenoemd probleem aanwezig.
Nu kan ik wel op het scherm klikken en een deel van de icoontjes rechts-onderin tevoorschijn halen.
Echter de tekst van de trajectcontrole is zo breed dat ik niet op het kompas of "..." icoontje kan tikken.Hopelijk kan dit opgelost worden in een volgende update.
-
@Dikke-Wim Dag Wim, Ik vertrek dinsdag ook naar Schotland. Heb je op voorhand de routes off-line gedownload? Ik veronderstel dat dat nodig is wil je je dataverbruik een beetje onder controle houden. Indien ja, kan dat de reden zijn dat je geen on line info kreeg mbt routeblokkeringen... Nog tips voor mij?
-
@Gert-Nivelle
Dank voor je suggestie. Het zou kunnen dat je gelijk hebt. Van de andere kant, hemelsbreed lagen de twee genoemde wegopbrekingen (de ene écht en de andere niet aanwezig) misschien 20km uit elkaar.Ik ga het in ieder geval in de gaten houden.
Verder: zoals gezegd, ik heb geen problemen ondervonden met routes die ik (ook) gedownload had met de maps die ik ook gedownload had. Steeds de 'gewone' route gebruikt en niet de gedownloade route. In een ooghoek zak ik dat er soms automatisch overgeschakeld werd naar off-line/on line. Veder geen extra data kosten of waarschuwingen gehad dat mijn databundel op was. Dus gewoon de roaming gebruikt. Op de boot WIFI uitzetten om te voorkomen dat je op het dure maritieme netwerk komt. Want dan krijg je een forse ekening!
Veel plezier in Schotland!
-
@Dikke-Wim Wat geweldig om te horen
Klinkt als een heerlijke vakantie en mooi om te horen dat de app doet wat ie moet doen.We zullen de vormgeving van flitsers inderdaad in de toekomst verbeteren
-
@Corjan-Meijerink
Flitsers en trajectcontroles s.v.p. Ik kijk ernaar uit.
Veel succes weer Corjan!