Excessief batterijgebruik
-
Vroeg ik mij toch af waardoor mijn batterij zo snel leeg loopt! Ik denk het antwoord gevonden te hebben. In de afgelopen 24 uur gebruikt de app maar liefst 51% van de capaciteit in de achtergrond.
Ik heb de app de laatste dagen niet gebruikt.Die functionaliteit ga ik (voor nu) snel uitzetten! Blijkt dat locatie delen op altijd staat. Nu op alleen gebruik tijdens de app. Ik ben mij bewust van het feit dat locatie delen altijd een batterijslurper is, maar wellicht valt hier nog iets te "verdienen".
-
@Rob-Verhoeff Interessant. Ik heb locatie toestemming ook op altijd staan maar ik constateer dit verbruik zeker niet. Het enige logische scenario hiervoor is als tracking ook aan staat maar zo te lezen is dat niet het geval. Zal er eens proberen in te duiken
-
I also experienced the same problem. I've deactivated de background processes of MRA
-
@Rob-Verhoeff Ik constateer dit ook maar omdat mijn iPhone toch aan de lader hangt (auto en motor) vind ik dit fenomeen niet bezwaarlijk.
-
@Albert-van-den-Elsen said in Excessief batterijgebruik:
@Rob-Verhoeff Ik constateer dit ook maar omdat mijn iPhone toch aan de lader hangt (auto en motor) vind ik dit fenomeen niet bezwaarlijk.
Het wordt wel een "dingetje" als je telefoon niet aan de stroom hangt als je klaar bent met navigeren. Dan ga jij er dus ook last van krijgen!
-
@Albert-van-den-Elsen In my case, the problem is that even though I am not using the MRA, it continues to drain the battery excessively. So I had to disable the "background refresh" option
In meinem Fall besteht das Problem darin, dass, obwohl ich den MRA nicht verwende, der Akku weiterhin รผbermรครig entladen wird. Also musste ich die Option "Hintergrundaktualisierung" deaktivieren
-
In the upcoming update we made another attempt to prevent this issue! We aim to release this update in the end of this week
-
-
@Corjan-Meijerink even niet in NL en niet de beschikking over laptop deze post aangevuld op de phone.
Gisteren (25/2) werd mijn aandacht toch weer getrokken door het batterijgebruik. De app had ik thuis al volledig toegang gegeven tot mijn locatie. Ik verblijf nu in CH en heb de app niet gebruikt.
Toch is het batterijgebruik op de achtergrond bij tijd en wijle nog steeds excessief.
Je ziet in de afbeeldingen hieronder de tijdstippen waarin de app actief was op de achtergrond en het percentage.Op de telefoon geen aandacht geschonken aan het netjes maken van dit bericht. Daarvoor is dit medium niet geschikt. Hoop dat je er iets mee kunt.
iPhone 13
iOS 16.3.1
App versie 3.2.8-151 -
Wanneer ik klaar ben met het navigeren sluit ik de app compleet af (omhoog vegen/inhouden en de MRA app naar boven vegen om deze te sluiten)
-
@Niels-1k dat kan wel zijn, maar toch gebruikt de app in de achtergrond je batterij! Vanochtend de mededeling gekregen dat de app de afgelopen 3 dagen in de achtergrond actief is geweest en of dit mocht. Ik heb dat toegestaan. De afgelopen 24 uur 1min schermactiviteit en 2h:27min achtergrond activiteit geregistreerd wat resulteert in 9% batterij verbruik. Vind ik best veel. Dus er mag nog wel wat aan geschaafd worden.
-
@Rob-Verhoeff ik heb recent geleerd (van Corjan) dat de app automatisch wordt gestart als CarPlay actief, ook als de app zelf niet gebruikt wordt. Blijkbaar worden alle CarPlay apps automatisch geactiveerd in de achtergrond. Ik kan me voorstellen dat de app vervolgens blijft draaien, ook als CarPlay niet meer actief is.
-
@Herko-ter-Horst als de CarPlay verbinding verbroken wordt, dan stopt de app ook weer Althans, dat is de bedoeling.
We hebben deze week wel een mogelijke oorzaak voor batterijverbruik in de achtergrond kunnen oplossen. Dat zal in de komende update worden meegenomen.
-
@Corjan-Meijerink de tijd begint ook wel te dringen, gezien de opgelegde deadline van Michel in de vandaag verstuurde mail haha! Medio Juni huidige Nav obsolete verklaard. Spannende tijden.
-
@Corjan-Meijerink vandaag wel een A-B en een zelf gevormde route gereden. Niet met CarPlay, maar met iPhone via USB aangesloten en op de motor. Capaciteit bij start 60% en bij einde route 100%. Telefoon was niet warm.