Gemiddelde snelheid van geplande route aanpassen
-
Mijn ervaring met routes die ik tot nu toe gepland en gereden heb is dat de gemiddelde snelheid die in de routeapp aangehouden wordt hoger is dan wat we in werkelijkheid halen. Ik weet niet hoe deze berekend wordt. Hierdoor zijn aankomst tijden bij specifieke routepunten (bijvoorbeeld lunch) niet goed aangegeven. Is er een mogelijkheid om de gemiddelde snelheid naar beneden bij te stellen?
-
Nee, denk het niet. Snelheden liggen al vast in de kaart die je gebruikt.
Dit is ook logisch natuurlijk, kaarten houden altijd de max snelheid aan die geldt op de wegen.
Dat jij sneller of langzamer rijdt is aan jou, niet aan MRA of de kaartenmakers.
-
Houdt hij echt de maximumsnelheid aan? In mijn beleving wordt de tijd op een kronkelige bergweg in de Alpen toch echt ruimer berekend dan op een gemiddelde provinciale weg in Nederland.
En onmogelijk is het niet. In ieder geval niet in de routeplanner. Als Garmin het in Basecamp voor elkaar krijgt, dan moet het in de routeplanner van MRA ook kunnen. De vraag is vooral of het daarmee gebruiksvriendelijker wordt en of er daadwerkelijk veel behoefte is aan zo’n functie.
-
Ik heb mij een aantal jaren gelden laten vertellen, dat Garmin met 80% van de maximumsnelheid rekent. En de afgelopen 14 dagen komt dat aardig in de richting.
Reken voor de zekerheid voor jezelf met 40-60 km/uur incl. pauze, dat komt over het algemeen het beste uit. -
Een gemiddelde van 50 km/u rijdend, komt voor de meeste mensen goed uit.
Al ik met vrienden rij, is een gemiddelde van 30 km/u wat ik haal als ik de pauzes meereken. Even koffie drinken duurt al snel een uur. Voor de lunch zijn we al snel 1,5 uur kwijt. Dus 3 pauzes kost ons dus ongeveer 3 uur. 250 km binnendoor is gemiddeld ongeveer 5 uur rijden. Waar je ook bent in Europa.