Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. MRA Café
  3. Bijna feilloos werken met MRA

Bijna feilloos werken met MRA

Scheduled Pinned Locked Moved MRA Café
37 Posts 8 Posters 3.1k Views 4 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Mart gundefined Offline
    Mart gundefined Offline
    Mart g
    wrote last edited by

Wat langer geduurd dan gepland, maar goed vandaag een route gereden van zo'n 210 kilometer en heb maar 1 keer een vastloper op de route gehad. Dus al met al geen klagen en hopelijk zijn we weer op de goede weg. Moet er wel bij zeggen dat als ik stop voor een pauze ik de app afsluit en als ik weer ga rijden de route opnieuw opstart want anders blijft hij op mijn externe scherm vast staan. Dat probleem is nog steeds niet verholpen.

1 Reply Last reply
    0
    • Nomko Nomdenundefined Offline
      Nomko Nomdenundefined Offline
      Nomko Nomden
      wrote last edited by

@Mart-g :
      Wat voor extern scherm is het? Als het een Android Auto toestel is, genoeg "ellende" over die dingen te vinden op het forum (en wellicht ook de oplossing voor jou).

| MRA Gold Member |
      | Garmin Zumo XT + BMW K1200GT |
      | MRA Next + Kawasaki Z650 |

Mart gundefined 2 Replies Last reply
      -1
      • Nomko Nomdenundefined Nomko Nomden

@Mart-g :
        Wat voor extern scherm is het? Als het een Android Auto toestel is, genoeg "ellende" over die dingen te vinden op het forum (en wellicht ook de oplossing voor jou).

Mart gundefined Offline
        Mart gundefined Offline
        Mart g
        wrote last edited by

@Nomko-Nomden Een soort van Carpuride maar dan van het merk EKIY de MTC-04. IK wil er ook nog bij vermelden dat ik nu alleen de Myroute app gebruikte op mijn telefoon meestal gebruik ik naast de Myroute app nog een app voor muziek maar vrees dat mij telefoon dat niet aan kan dus gisteren alleen de Myroute app laten draaien. En dat ging prima op die ene vastloper na dan.

1 Reply Last reply
        1

@Mart-g :

Mart gundefined Offline
          Mart gundefined Offline
          Mart g
          wrote last edited by

@Nomko-Nomden Ja het is zo'n Android auto toestel, en het klopt wat je zegt ik lees dat soort verhalen ook. Maar ik ben er verder zeer tevreden over en als je er een beetje in verdiept in dit soort schermen of motornavigatie systemen is er geen één die 100% probleemloos werkt. Ik heb zo'n 15 jaar met mijn Garmin zumo 550 gereden tot dat hij echt op was en in mijn ogen was dit de beste die ooit gemaakt is. Maar men wil steeds meer opties en dat schijnt toch niet altijd vlekkeloos te gaan wat ik toen over de huidige systemen las. Daarom heb ik toen gekozen voor een goedkope alternatief. Het verdient wel wat extra tijd (paar minuten) bij het opstarten omdat hij geen interne accu heeft, maar dat heb ik ervoor over. Het scherm is goed afleesbaar ook als de zon erop staat de bluetooth verbinding met mijn headset is ook prima. Je moet ook een keer tevreden over iets zijn maar sommige mensen willen of hebben te hoge verwachtingen van die apparaten en dan gaan ze negatieve beoordelingen geven.

Marinus van Deudekomundefined 1 Reply Last reply
          0
          • Mart gundefined Mart g

@Nomko-Nomden Ja het is zo'n Android auto toestel, en het klopt wat je zegt ik lees dat soort verhalen ook. Maar ik ben er verder zeer tevreden over en als je er een beetje in verdiept in dit soort schermen of motornavigatie systemen is er geen één die 100% probleemloos werkt. Ik heb zo'n 15 jaar met mijn Garmin zumo 550 gereden tot dat hij echt op was en in mijn ogen was dit de beste die ooit gemaakt is. Maar men wil steeds meer opties en dat schijnt toch niet altijd vlekkeloos te gaan wat ik toen over de huidige systemen las. Daarom heb ik toen gekozen voor een goedkope alternatief. Het verdient wel wat extra tijd (paar minuten) bij het opstarten omdat hij geen interne accu heeft, maar dat heb ik ervoor over. Het scherm is goed afleesbaar ook als de zon erop staat de bluetooth verbinding met mijn headset is ook prima. Je moet ook een keer tevreden over iets zijn maar sommige mensen willen of hebben te hoge verwachtingen van die apparaten en dan gaan ze negatieve beoordelingen geven.

Marinus van Deudekomundefined Offline
            Marinus van Deudekom
            Valued contributor
            wrote last edited by

@Mart-g de combinatie van sommige telefoons en een tweede scherm AA loopt niet altijd even soepel. Dat is een gehad inmiddels bekend probleem. De Devs doen hun uiterste best om het te fixen maar er zijn zoveel verschillende schermen en telefoons dat het niet makkelijk voor hen is een tweede scherm is een potentieel probleem veroorzakende item. Goedkoop is dan niet altijd de beste keuze maar dat moet iedereen voor zich en hun eigen portemonnaie beslissen.

Honda Goldwing GL1500,
            Honda Silverwing GL 650
            DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
            Garmin XT (almost in the cupboard)
            Samsung S24FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

1 Reply Last reply
            0
            • Nomko Nomdenundefined Offline
              Nomko Nomdenundefined Offline
              Nomko Nomden
              wrote last edited by

@Mart-g
              Ik zelf zat ook wel es te kijken naar zo'n AA toestelletje maar:

Op mijn BMW K1200GT heb ik al de Zumo XT:

• stand-alone navigatie systeem, imho nog altijd de beste optie voor navigatie/navigeren. Puur om de reden dat de XT gemaakt is voor 1 reden en dat is navigatie. Dus geen overige zaken zoals je met een mobiel hebt. Voor de langere tripjes die ik maak werkt ie uitstekend.

Op mijn Kawasaki Z650 heb ik een telefoonhouder voor mijn mobiel zodat ik de MRA Next app kan gebruiken. De Z650 heeft een klein beperkte stuurtje, alles zit krap op elkaar. Dus vraag me af of zo'n AA toestel wel gaat passen wetende dat ik zo'n 3 verschillende telefoonhouders heb getest voordat ik tevreden was met degene die ik nu heb (meer stel mogelijkheden om het passen te krijgen).

Verder best wel een mooie oplossing zo'n AA toestel. Wat eigenlijk ook een besluitvormende punt is, wat wil je met zo'n toestel doen? Zoals ik het zie is het een verlengstuk van jouw mobiel en zal je ongeveer voor 3-kwart dezelfde functionaliteiten hebben en dezelfde apps kunnen gebruiken.

Maar goed, ieder kiest voor zichzelf natuurlijk.

Belangrijkste is, is dat je dat ding van jou goed hebt werken en doet wat ie moet doen. En goed werkt met de MRA Next app uiteraard. Op het forum voldoende leesvoer hierover. Merk wel dat het probleem wat jij beschrijft het meest voorkomt.

Misschien iets waar het MRA development team zich over kan buigen om het te fixen?

| MRA Gold Member |
              | Garmin Zumo XT + BMW K1200GT |
              | MRA Next + Kawasaki Z650 |

Con Hennekensundefined 1 Reply Last reply
              1

@Mart-g
                Ik zelf zat ook wel es te kijken naar zo'n AA toestelletje maar:

Op mijn BMW K1200GT heb ik al de Zumo XT:

• stand-alone navigatie systeem, imho nog altijd de beste optie voor navigatie/navigeren. Puur om de reden dat de XT gemaakt is voor 1 reden en dat is navigatie. Dus geen overige zaken zoals je met een mobiel hebt. Voor de langere tripjes die ik maak werkt ie uitstekend.

Op mijn Kawasaki Z650 heb ik een telefoonhouder voor mijn mobiel zodat ik de MRA Next app kan gebruiken. De Z650 heeft een klein beperkte stuurtje, alles zit krap op elkaar. Dus vraag me af of zo'n AA toestel wel gaat passen wetende dat ik zo'n 3 verschillende telefoonhouders heb getest voordat ik tevreden was met degene die ik nu heb (meer stel mogelijkheden om het passen te krijgen).

Verder best wel een mooie oplossing zo'n AA toestel. Wat eigenlijk ook een besluitvormende punt is, wat wil je met zo'n toestel doen? Zoals ik het zie is het een verlengstuk van jouw mobiel en zal je ongeveer voor 3-kwart dezelfde functionaliteiten hebben en dezelfde apps kunnen gebruiken.

Maar goed, ieder kiest voor zichzelf natuurlijk.

Belangrijkste is, is dat je dat ding van jou goed hebt werken en doet wat ie moet doen. En goed werkt met de MRA Next app uiteraard. Op het forum voldoende leesvoer hierover. Merk wel dat het probleem wat jij beschrijft het meest voorkomt.

Misschien iets waar het MRA development team zich over kan buigen om het te fixen?

Con Hennekensundefined Offline
                Con Hennekens
                Alpha tester
                wrote last edited by

@Nomko-Nomden, dedicated navigatie systemen zijn opz ich natuurlijk prima, maar je koopt meteen ook een vendor lock-in erbij. Het voordeel van een generiek toestel (zoals op basis van een telefoon) is dat je niet vast zit een één platform, één kaart aanbieder, en dat je gewoon van app kunt wisselen als het je niet bevalt. Daarnaast zou ik nooit meer terug willen naar een systeem waarbij ik routes moet "overzetten" naar mijn apparaat. Dat is zó vorige eeuw...

Hoe mooi zou het zijn dat er een Zumo bestaat die gewoon Android draait, met de Play Store, en verder geen camera, geen SIM chip, geen telefoon functies, maar wel wifi...

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / Motorola Thinkphone + MRA app

Marinus van Deudekomundefined Lex.Kloet.RXundefined 2 Replies Last reply
                0
                • Con Hennekensundefined Con Hennekens

@Nomko-Nomden, dedicated navigatie systemen zijn opz ich natuurlijk prima, maar je koopt meteen ook een vendor lock-in erbij. Het voordeel van een generiek toestel (zoals op basis van een telefoon) is dat je niet vast zit een één platform, één kaart aanbieder, en dat je gewoon van app kunt wisselen als het je niet bevalt. Daarnaast zou ik nooit meer terug willen naar een systeem waarbij ik routes moet "overzetten" naar mijn apparaat. Dat is zó vorige eeuw...

Hoe mooi zou het zijn dat er een Zumo bestaat die gewoon Android draait, met de Play Store, en verder geen camera, geen SIM chip, geen telefoon functies, maar wel wifi...

Marinus van Deudekom
                  Valued contributor
                  wrote last edited by

@Con-Hennekens said in Bijna feilloos werken met MRA:

Het zou zo mooi zijn dat het een sprookje is. Garmin gaat dat in mijn opinie niet doen vanwege hun merk bescherming.
                  Ze hebben de boot ruim gemist en moeten nu op de blaren zitten. Ik zie hun dedicated devices dan ook snel verdwijnen. Mensen willen nu eenmaal meer voor hun geld dan alleen een navigatiesysteem. Als je de prijsvergelijking met een rugged Phone of tablet doet en je moet of wil iets anders, nieuwer aanschaffen dan ben je er snel uit
                  Have fun

Honda Goldwing GL1500,
                  Honda Silverwing GL 650
                  DMD2 T865X 8 inch Android tablet using MRA next for navigation
                  Garmin XT (almost in the cupboard)
                  Samsung S24FE mounted on a Quadlock and using Android Auto in my car

Con Hennekensundefined 1 Reply Last reply
                  0
                  • Con Hennekensundefined Con Hennekens

Lex.Kloet.RXundefined Offline
                    Lex.Kloet.RXundefined Offline
                    Lex.Kloet.RX
                    RouteXpert
                    wrote last edited by

Er was eens... en POEFFFFFFFFFF in 2078 een Garmin op Android 😂

Geluk/verliefdheid is net als in je broek plassen. Iedereen ziet het alleen jij voelt het.

Ducati Monster 1200 met Garmin Zümo XT
                    Fiat 124 Spider/Camper Dethleffs met Navigation-App op Samsung Tab Active4 Pro
                    MRA Lifetime Gold

1 Reply Last reply
                    0
                    • Marinus van Deudekomundefined Marinus van Deudekom

Het zou zo mooi zijn dat het een sprookje is. Garmin gaat dat in mijn opinie niet doen vanwege hun merk bescherming.
                      Ze hebben de boot ruim gemist en moeten nu op de blaren zitten. Ik zie hun dedicated devices dan ook snel verdwijnen. Mensen willen nu eenmaal meer voor hun geld dan alleen een navigatiesysteem. Als je de prijsvergelijking met een rugged Phone of tablet doet en je moet of wil iets anders, nieuwer aanschaffen dan ben je er snel uit
                      Have fun

Con Hennekens
                      Alpha tester
                      wrote last edited by

@Marinus-van-Deudekom said in Bijna feilloos werken met MRA:

Garmin gaat dat in mijn opinie niet doen vanwege hun merk bescherming.

Nee, maar ik bedoelde meer een Zumo-achtig toestel. Dus afneembaar, met actieve mount, (fatsoenlijk) bedienbaar met handschoenen aan, en dan dus Android met alleen dat wat je nodig hebt.

Volgens mij hebben ze het wel geprobeerd overigens. Ze hadden ook een Android app voor navigatie, ooit, maar ik denk dat ze dat vanwege de plotseling zo andere klantenservice niet konden handhaven. Ze waren daar ook te vroeg mee, de dedicated devices waren maar net in opkomst en daar was meer aan te verdienen. Ook hebben ze een Outdoor GPS op Android gehad, maar die had dacht ik geen playstore, dus daar heb je niks aan, kon je nog alleen Garmin zooi draaien...

Ik zie hun dedicated devices dan ook snel verdwijnen.

Niet alleen die van hun... Die van Garmin zijn nog van vrij recent ontwerp. Het ontwerp van een Rider 550 is 8 jaar oud, en er lijkt geen opvolger meer te komen.

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / Motorola Thinkphone + MRA app

1 Reply Last reply
                      0
                      Reply
                      • Reply as topic
                      Log in to reply
                      • Oldest to Newest
                      • Newest to Oldest
                      • Most Votes

• 1
                      • 2
                      ACTIVE USERS
                      Lex.Kloet.RXundefined
                      Lex.Kloet.RX
                      Con Hennekensundefined
                      Con Hennekens
                      Marinus van Deudekomundefined
                      Marinus van Deudekom
                      Nomko Nomdenundefined
                      Nomko Nomden
                      Mart gundefined
                      Mart g
                      Rob Verhoeffundefined
                      Rob Verhoeff
                      M. Schrijverundefined
                      M. Schrijver
                      white.mouseundefined
                      white.mouse
                      POPULAR TOPICS
                      • Bijna feilloos werken met MRA
                        Con Hennekensundefined
                        Con Hennekens
                        3
                        37
                        3.1k

• Traffic situation and road bypasses
                        Lex.Kloet.RXundefined
                        Lex.Kloet.RX
                        0
                        11
                        380

• Foutmelding uploaden naar plan.tomtom
                        Hans van de Ven MR.MRAundefined
                        Hans van de Ven MR.MRA
                        0
                        5
                        109

• Search provides different results
                        RetiredWingManundefined
                        RetiredWingMan
                        0
                        6
                        118

• Another Failed trip...UHG
                        Con Hennekensundefined
                        Con Hennekens
                        1
                        33
                        773

• Routebook export
                        BertMundefined
                        BertM
                        0
                        6
                        158

• How to Keep Routes Consistent When Exporting to Garmin Zumo XT?
                        Lex.Kloet.RXundefined
                        Lex.Kloet.RX
                        0
                        12
                        1.2k

• Bug in route line ?
                        Adrian Avramundefined
                        Adrian Avram
                        0
                        7
                        712
                      MY GROUPS