Wegafsluiting planner (web) vs Navigatie Next
-
Relatief nieuw met MRA planner en MRA Next. Kom van een Zumo XT en tot op heden meer gecharmeerd van MRA. Een uitdaging is altijd wegafsluitingen en die probeer ik te snappen hoe de navigatie hier mee omgaat zodat ik er ook mee om kan gaan en omleidingen kan interpreteren.
Als test neem ik een stukje weg waar een wegafsluiting is. Als ik in de planner een start en finish maak met de wegafsluiting ertussen, dan leidt hij mij er omheen als ik seizoenafsluitingen actief heb, en als ik de optie "uitschakelen seizoenafsluitingen" activeer, dan leidt hij mij over de afsluiting heen. So far, so good en werkt precies zoals ik verwacht.
Als ik echter dezelfde route in de navigatie Next open, dan weigert hij de route over de afsluiting te laten lopen. Voordat je de route start kan je bij toegestane wegen aangeven of seizoenafsluitingen wel of niet zijn toegestaan, maar dat maakt geen verschil. Voelt voor mij aan als wat inconsequent gedrag. Mis ik iets of is dit hoe de navigatie werkt en weigert hij gewoon je over een wegafsluiting te sturen? Met plannen hou ik namelijk rekening met wegafsluitingen, maar als ik er onderweg 1 tegenkom, wil ik zelf ter plaatste bepalen wat ik doe.
Test route --> https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/11087641?mode=share