Navigatiescherm wazig aan bovenzijde
-
Ik ben sinds enkele weken permanent gold member geworden, zowel voor de route- als voor de navigatie-app. De app bevalt me zeer maar ik stel regelmatig iets vreemds vast (wat bij mijn collega's die eveneens MRA gebruiken niet het geval lijkt te zijn!):
de bovenzijde van het navigatiescherm is wazig is en lijkt zich 'in de wolken' te bevinden (zie screen shot) wat echter niet altijd zo is (zie ander screen shot). Ik stel vast dat het fenomeen snelheid-gebonden is (boven de 60km/u wordt het wazig, daaronder niet).
Hierdoor gaat zeker 30% van het schermoverzicht van de route verloren terwijl je dit overzicht bij hogere snelheid nog meer nodig hebt. Ik vind hierover niets terug in het forum of in een of andere instelling. Graag advies! -
-
@Nick-Carthew
Dank je wel voor je snelle reactie!
Ik test het uit en laat je het resultaat weten.
Is dit fenomeen een bewust ingebouwde feature en is de invloed van deze parameters hierop ergens beschreven? -
Ja, kantelcorrectie is een door de gebruiker instelbare functie.
Yes, tilt correction is a user adjustable feature.
-
@Nick-Carthew Probleem opgelost, dank je wel!
-
@Valère-Timmermans said in Navigatiescherm wazig aan bovenzijde:
de bovenzijde van het navigatiescherm is wazig is en lijkt zich 'in de wolken' te bevinden
Dat is dus ook precies wat het is
.
Dit leidt regelmatig tot forumvragen, waarschijnlijk omdat het perspectief eigenlijk helemaal niet klopt, waardoor de horizon niet als zodanig herkend wordt. Hopelijk gaat dat nog een keer verbeteren in het HERE platform. -
Het is de horizon.
TomTom Go heeft een vergelijkbare view maar laat de Horizon niet zo nadrukkelijk zien als MRA. Hierdoor stoort het minder of helemaal niet.