MRA -Serieus probleem met Android auto!
-
MRA -Serieus probleem met Android auto!
Gisteren een motorrit gereden met MRA via de Carpuride unit op de motor.
Helaas nog niet met de laatste versie (374) want die was nog niet beschikbaar voor Android!De rit ging prima enkel had ik ditmaal een probleempje met het oversteken met een pont. Waar ik in het verleden hier gene probleem mee had, wilde MRA mij nu omleiden via een brug. Geen idee waarom. Ik heb de route niet anders gemaakt dan vorige routes hiervoor, die ook via ene pont liepen en de route intact lieten!
Maar nu het probleem; na ¾ van de route gereden te hebben kwamen we op een keuzepunt, We besloten daar de route te stoppen om vanaf dat punt via een alternatieve route verder te rijden. Het stoppen van de route was geen enkel probleem en ook het starten van de nieuwe route leek goed te gaan. Zowel op de telefoon als op de Carpuride (Android auto) werd de goede route aangegeven en zag ik de komende routepunten in beeld. Alleen toen ik ging rijden bleef de cursor op het Carpuride scherm op het punt staan waar de route begon. Vreemde was, dat de aanwijzingen die ik op het scherm kreeg wel klopte met de route. Enkel de cursor bewoog niet mee. Ook het scherm bleef het startpunt van de route geven.
Vervolgens van alles geprobeerd maar het lukte niet om de route in beeld te krijgen. Zowel het afbreken en opnieuw opstarten van de route hielp niets. Ook het verbreken van Android Auto gaf geen verbetering. Als ik op de telefoon keek (als ik stil stond) gaf deze keurig netjes de juiste positie en de route maar Android auto weigerde deze over te nemen. Na een herstart van MRA en de Carpuride (Android Auto) leek alles weer in orde maar als ik weer reed deed zich hetzelfde probleem voor als bij de start van deze route.
Ook het maken van een nieuwe route (Direct naar mijn thuislocatie) wilde niet werken. Wat ik ook deed, ik kreeg de koppeling met Android Auto niet goed.
Het beeld bleef bevroren op de plek waar ik de route startte maar het vreemde was, dat de aanwijzingen wel weer klopte met de route die ik zou moeten volgen.
Ik heb dus geen idee waar ik dit probleem moet zoeken en hoe ik dit kon oplossen. Het enige dat ik niet gedaan heb (vanwege de tijd) is het opnieuw opstarten van de telefoon. -
@white-mouse-on-the-motorbike build 375 is inmiddels uitgerold... Geen idee wat dat doet met jouw bevindingen, maar wellicht toch de moeite waard om nog eens uit te lopen vanaf jouw kant.
-
This post is deleted! -
@Rob-Verhoeff Dat gaat niet uitmaken
-
@white-mouse-on-the-motorbike Dank voor het doorgeven!
We zullen het eens onderzoeken -
@Corjan-Meijerink
Net in de auto met versie 375 een route gereden. Wat opviel was dat de cursor weer ontzettend achter bleef en dat MRA het moeilijk had toen ik een stukje anders reed dan de geplande route was (echter zonder via of vormingspunt). Het duurde relatief lang voor de route opnieuw aangegeven werd.
Vreemde was dat na ongeveer 20 minuten dit probleem over leek te gaan of te zijn.
Op de terugweg de App zelf een route naar mijn huisadres laten maken en dit ging foutloos. Ook geen haperingen.
Dus zeg het maar!
Dinsdag ga ik een wat langere route rijden met veel tussenpunten. Ik ben benieuwd hoe dit gaat.
Zou het er aan kunnen liggen dat Android auto gisteren net ge-update is? -
-
@white-mouse-on-the-motorbike Zojuist ook een test gedaan maar dan met de 375. Er deden zich helemaal geen problemen voor.
Als je over een pont wil, helpt het door de kortste route te kiezen dan zal hij de pont wel nemen -
@Marinus-van-Deudekom
Vandaag een korter ritje gemaakt naar Baarn. Van tevoren de route gemaakt. Tijdens het gebruik en het rijden ditmaal geen problemen gehad. Maar . . . op de terugweg bleef de cursor in het AA scherm weer op de startplek "hangen". Bij controle op de telefoon bleek dat deze wel de juiste locatie weergaf. De aanwijzingen waren bij beiden echter wel gelijk! Na 2 maal opnieuw opstarten van AA (de Carpuride) ging het wel weer goed en de rest van de route geen last meer gehad.En voor wat betreft de veerpont; in bijna al mijn routes hebben veerponten gezeten en ik het het probleem dat de route er niet overheen ging niet eerder gehad. Ik gebruikte altijd de optie "punt verslaan" en dat werkte. De laatste keer echter werd ik wel helemaal omgeleid. En ik heb toch echt niets aan de instellingen gewijzigd.
-
@white-mouse-on-the-motorbike Ik reageer even via ticket #54345