openen offline kaarten
-
sinds de laatste twee beta versies (beta versie 4.3.4. (369) en 4.3.4. (370) merk ik dat het openen van de offline kaarten lang duurt. Als ik de link aanklik lijkt het net of de app "hangt". Je met echt even wachten voor het volgende scherm opent.
In de tussentijd lijkt de app " bevroren"
Bij de vorige versie (4.3.3.) ging dit gewoon veel sneller. Na het aanklikken van de link opende de pagina meteen, -
@white-mouse-on-the-motorbike bedoel je dat een offline route openen lang duurt
-
@Marinus-van-Deudekom Nee, ik bedoel hier de optie om offline kaarten in en uit te schakelen (of te update) in het account menu.
Als je in dit menu nu voor de offline kaarten kiest duurt het zeker een seconde of 10 voordat dit menu item opent. Het lijkt daardoor of de app "bevroren" is. Dit in tegenstelling tot de andere menu items. Die openen nagenoeg meteen.
En ook in de vorige versie (4.3.3.) opende dit menu net zo snel als de anderen menu items.
Ik vraag me dus af waar deze vertraging vandaan komt. -
@white-mouse-on-the-motorbike met geprobeerd. Ik heb er geen last van. Er is nu ook geen nieuwe versie van de offline kaarten dus dat stukje kon ik niet testen
-
@Marinus-van-Deudekom gebruik je ook Android of iOS
-
@white-mouse-on-the-motorbike do you have the option to store on an SD card enabled? This could cause a delay. My screen opens quickly.
-
@Marinus-van-Deudekom Ik gebruik Android op een Samsung S10.
En ik heb inmiddels ontdekt dat het alleen gebeurt na een verse start! Als je het scherm daarna een tweede keer opent, dan opent het item wel snel, zoals eerder ook. Maar als je de app weer volledig afsluit (recent gebruikte apps sluiten) en opnieuw opstart gebeurt het weer.
En ja, ik heb de kaarten op de SD kaart laten plaatsen. -
@white-mouse-on-the-motorbike Ik refereer alleen aan het verschil tussen de versie 4.3.3. en 4.3.4.
Kennelijk is er toch iets gewijzigd want in de vorige versie opende het menu wel meteen.
En in de instellingen is door mij in de tussentijd niets gewijzigd.
Nu duurt het >10 seconden! -
@white-mouse-on-the-motorbike toen ik mijn kaarten ook op de sd kaart had staan had ik ook allerlei problemen oa dat het laden lang duurde. Misschien toch op je telefoon zetten
-
@Marinus-van-Deudekom Sorry mensen, maar daar gaat het mij dus niet om.
Waar het mij om gaat is dat er ineens verschil zit in het openen van het menu-item tussen de versies 4.3.3. en 4.3.4! En mijn vraag is nu waar dit vandaan komt. Is dit een bugje of is dit bewust veranderd!
Volgens mij is dit ook de opzet van het Beta-programma! -
@white-mouse-on-the-motorbike said in openen offline kaarten:
Is dit een bugje of is dit bewust veranderd!
Volgens mij is dit ook de opzet van het Beta-programma!Daar is naar mijn beste weten niks aan veranderd. Ik ervaar dat probleem ook niet (heb geen SD). Het kan best zijn dat je SD kaart niet lekker meer is, dat is best een veelgehoorde klacht namelijk. Je merkt het na een update, het menselijk brein koppelt het dan daaraan, maar dat hoeft natuurlijk niet persé de oorzaak te zijn.
Wel goed dat je het meldt trouwens, want inderdaad is dat de opzet van het Beta programma. Het is natuurlijk zeer interessant om van anderen (mét SD card) te horen of zij soortgelijke klachten ervaren.
Je zou eens kunnen proberen om toch die SD kaart eruit te halen en de kaarten op intern geheugen te downloaden. Dan weet je in elk geval of het gelinkt is aan het gebruik van de SD functie of je kaart. Ook dat is een beetje de opzet van het Beta programma.
-
@Con-Hennekens
Bedankt voor je informatie. Toch vreemd omdat er op de telefoon als zodanig niets veranderd is behalve de nieuwe versie!
Maar goed. Ik heb inmiddels alle offline kaarten van de SD kaart verwijderd. MRA vervolgens afgesloten en opnieuw opgestart en . . . de vertraging blijft.
Vervolgens het schuifje "gegevens opslaan op SD kaart" omgezet en opnieuw afgesloten en weer opgestart. En nu zag ik iets vreemds toen ik naar de Offline kaarten ging; De kaarten die ik van de SD kaart verwijderd had, stonden nu allemaal aangevinkt plus nog een paar die al lang geleden verwijderd waren. Nogmaals het verwijderen in gang gezet en opvallend was, dat ze heel snel te verwijderen waren. Het leek er op dat het enkel "entries" waren en geen bestanden.
Nogmaals afgesloten en weer opgestart en nu was er geen vertraging (meer).
Voor het testen nu een paar kaarten op het interen geheugen gezet. En weer afgesloten en opgestart. Ook nu ging het goed.
Ook deze weer verwijderd zodat er geen offline kaarten meer op de telefoon staan.
Telefoon nu helemaal opnieuw opgestart, schuifje weer op de SD kaart gezet en opnieuw opgestart. En nu is er dus weer die vertraging.
Het zit dus inderdaad in de SD-kaart.
Vraag blijft waarom dit in 4.3.3. niet was en in 4.3.4 nu wel. En waarom alleen bij het eerste keer opstarten? Want als je MRA afsluit maar niet stopt en je opent opnieuw dan is de vertraging bij het kiezen voor de Offline kaarten er niet meer! -
Geinig probleem.
Normaal gesproken zou ik zeggen dat het komt door een wijziging van ons of een update van de HERE software.
Echter, wij hebben niks hieraan veranderd en ook de HERE software is niet bijgewerkt voor deze versieIk zal het volgende week eens bekijken.
-
@Corjan-Meijerink
Prima. Ik kan er best mee leven. Het was enkel een constatering.
Bedankt voor de reactie. Ik wacht op de volgende update. Is helaas nog niet beschikbaar voor Android! -
@white-mouse-on-the-motorbike, kijk, dat is nou een Beta test!
Als je de test wilt completeren, zou je kunnen overwegen om een andere SD kaart te proberen. Een waarvan je nagenoeg zeker weet dat die in orde is. Dat het zich alleen bij een verse start voordoet, zou aan een caching functie van Android kunnen liggen misschien. Ook interessant is of na een herstart van het hele toestel, bijvoorbeeld de file manager app óók met die vertraging te maken heeft. Dat zou een indicatie zijn dat de oorzaak buiten de MRA app ligt.
-
@Con-Hennekens
Ja, dat met die andere SD kaart, daar ga ik nog even over denken. Ik heb er ook data van andere programma's op staan. Geen idee wat dan de consequenties zijn.
Maar dat met de file manger kan ik wel proberen. Ik heb alleen geen idee waar ik het betreffende bestand op de SD kaart moet zoeken! -
@Con-Hennekens ik vermoed dat het niet aan die SD kaart ligt. Alweer een heleboel versies terug ontdekte ik een probleem met offline kaarten op de SD kaarten, dat resulteerde er toen 8n de door onze Devs het opslaan van kaarten op de SD kaarten werd geblokkeerd. Waarom het nu wel weer kan, weet ik niet maar daar kan @Corjan-Meijerink ongetwijfeld iets zinnigs over zeggen. Voor wat mezelf betreft sla ik sindsdien geen kaarten meer op op de SD kaart en ervaar ik die vertragingen ook niet meer. Misschien toch weer de mogelijkheid van opslaan op de SD kaart weer uitschakelen.