Routelijn bij afslaan onderbroken
-
Misschien valt het mij nu pas op, maar volgens mij wordt sinds de laatste update de routelijn bij afslagen onderbroken cq in plaats van blauw met een stukje witte lijn weergegeven.
deze onderbreking van de routelijn maakt het lastig om snel de juiste richting te bepalen op kruisingen of afslagen.
Heb ik dit goed gezien en zo ja, is dit te wijzigen? -
@white-mouse-on-the-motorbike het was mij inderdaad ook opgevallen tenminste op het scherm van mijn Android Auto
Misschien dat @Corjan-Meijerink weet waarom en een oplossing heeft. Ik heb nog niet gezien of het ook het geval is op mijn telefoon.
Misschien dat anderen dat wel hebben gezien -
Bij het opnieuw berekenen van een route wordt inderdaad de hele route vervangen waardoor je geen achterliggend stuk meer hebt.
Dat is overigens al altijd zo -
@Corjan-Meijerink Het gaat niet om opnieuw berekenen.
Als je nu een route rijdt dan zie je daar waar je afslaat geen blauwe lijn meer maar een witte (met pijlpunt). Alleen dat stukje witte lijn valt weg tegen de achtergrond waardoor je minder goed ziet waar je heen moet. Is de kleur van dat stukje route aan te passen naar een andere kleur?
voorheen was ook dat stukje volgens mij gewoon blauw!
Was bij mij ook in android Auto. Op de telefoon weet ik niet, want die kan ik niet bekijken tijdens het rijden -
@white-mouse-on-the-motorbike ter verduidelijking ook naar @Corjan-Meijerink Wat je ziet is dat je routelijn keurig in beeld is. Wanneer je dan bij een straat komt waar je van richting moet veranderen, zie je de blauwe lijn wel tot ongeveer 30 meter voor die kruising en ongeveer 30 meter na de kruising. De weg er tussenin is dan niet blauw, conform de route, maar wit. Dat is wat verwarrend, vooral wanneer je bij een wat complexe kruising aankomt en je daardoor mogelijk de juiste richting mist. Dit doet zich pas voor sinds update 348.
-
My wife and I both noticed this problem yesterday. There should be a white store at junctions showing you where to go, but all we could see was a gap in the line.
We both use CarPlay and thought it was related, but it seems others have same issue with Android Auto
-
Jullie bedoelen deze pijl denk ik, hier weergegeven in de donkere- en de lichte kaart. In de donkere modus vind ik het al minder een probleem. In de lichte kaart valt hij inderdaad wel wat weg tegen de achtergrond. Een wat meer contrastrijke kleur zou beter tot zijn recht komen.
-
@Rob-Verhoeff Helemaal correct Rob. En inderdaad een meer contrastrijke kleur is zeer gewenst. Of gewoon weer blauw zoals het voorheen was.
-
Bij een wat dikkere routelijn komt die pijl beter tot zijn recht.
-
@Con-Hennekens Dat ga ik dan proberen, maar een andere kleur of terug naar de vorige instelling zou misschien prettiger zijn!
-
It’s one of those things that doesn’t look like a big issue when your day looking at a screenshot on a forum, but try looking at it at 60mph on a bumpy road under the sun
It was particularly troublesome on Sunday as there were a couple of places where the route crossed over itself.
Het is een van die dingen die er niet uitzien als een groot probleem als je overdag naar een screenshot op een forum kijkt, maar probeer er maar eens naar te kijken bij 60 km/u op een hobbelige weg onder de zon
Het was vooral op zondag een probleem omdat er een paar plaatsen waren waar de route zichzelf kruiste.
-
@Con-Hennekens Ik heb er net nog eens op gelet. Met een wat dikkere routelijn is de pijl zeker wel beter zichtbaar. Ik kan mij voorstellen dat een meer contrastrijke kleur op zijn plek is. Maar terug naar de vorige situatie (volgens mij ergens in versie 4.1.1??) zoals @white-mouse-on-the-motorbike voorstelt gaat mij net te ver. Zelfs op een iPhone-scherm is de witte pijl goed zichtbaar bij een dikke routelijn (ook op de motor). Maar evenzoveel zielen, even zoveel wensen. De roep om iets meer contrast i.r.t. de Here-kaart snap ik wel.
-
@Rob-Verhoeff said in Routelijn bij afslaan onderbroken:
De roep om iets meer contrast i.r.t. de Here-kaart snap ik wel.
Oh zeker wel!
Het is slechts een suggestie om er het beste van te maken, niet om het voorstel af te kraken Maar het is wel grappig. Nu kun je de dikke routelijn smaller maken, dan krijg je dit. Invulling van de ene wens leidt vanzelf tot de volgende -
@Con-Hennekens Donderdag en zaterdag nog even uitgeprobeerd; Ja, een dikkere routelijn geeft inderdaad een duidelijker beeld omdat de witte pijl dan binnen de routelijn blijft. Ook het donkere scherm bij nacht lost het probleem op.
Wat mij betreft is het dus opgelost! -
This post is deleted!