Route / track na stop terug gestuurd naar beginpunt
-
Vandaag een route/track gereden. Dat verliep allemaal prima tot n de lunch stop dezewasiets naast de route. Route/track niet afgesloten na een uur weer opgestapt.nu bleef MRA ons maar terug willen sturen naar beginpunt . Ook al zat ik op de juiste route.
Hoe Oe kan ik dit oplossen ? In deroutezatengeen waypoint anders dan begin en eindpunt
-
@Erik-Plaggenborg stop navigating with a track and use a route
-
@Erik-Plaggenborg Dit willen we binnenkort gaan verbeteren!
-
@Corjan-Meijerink dank je wel voor de reactie. Uit je opmerking maak ik op dat dit probleem al bekend was.
Top dat je het op het to-do lijstje hebt staan.
Ik had deze track gemaakt in MRA van mijn reisleider gehad en direct geopend op MRA-next en dat ging dus mis nadat we iets van de route af waren voor de lunch. De volgende dag dan wel weer vlekkeloos een track gereden en daarbij ook weer perfect om afzettingen geleidt en bleef je de originele route op de kaart zien, ook dat was bij de andere track niet het geval. -
@Marinus-van-Deudekom ik begrijp niet waarvoor je dit antwoord geeft, heeft totaal niks met mijn vraag te maken.
-
@Erik-Plaggenborg zeker wel Erik. Uit je vraag lijkt het dat je een track aan het volgen bent. Als je dan afwijkt van die track wordt je rechtstreeks naar het eindpunt geleid. Dus een route gebruiken
-
@Marinus-van-Deudekom ik weet dat het een beetje warrig gepost is mijn vraag.
Ik gebruikte inderdaad een track. Maar werd na een kleine afwijking op de route, na een stop, niet naar het eindpunt maar naar het beginpunt een kleine 100km terug gestuurd. Deed de track me maar naar het eindpunt sturen dan had ik een stuk makkelijker de track/route kunnen volgen.
Deze track werd overigens gemaakt in MRA en andere tracks gingen goed ook als ik een verkeerde afslag nam.
Ik weet dat een route makkelijker navigeren is ivm de aanwezige waypoints.
Maar het zou natuurlijk ook zo geprogrammeerd kunnen worden dat als je weer terug op de route bent, al heb je 10km afgeweken dat de navigatiesoftware herkend dat je op de route zit een dus verder naar het eindpunt navigeert of iig de vraag stelt of je dat wilt. -
@Erik-Plaggenborg I think Marinus is simply suggesting a work-around until Corjan and his team are able to address the issue.
Vinnie
-
@Marinus-van-Deudekom said in Route / track na stop terug gestuurd naar beginpunt:
Uit je vraag lijkt het dat je een track aan het volgen bent. Als je dan afwijkt van die track wordt je rechtstreeks naar het eindpunt geleid.
Dat klopt niet, je wordt terug gestuurd naar het punt waar je van de track afweek. Dat is al sinds enige versies zo. Dat is zo gemaakt omdat mensen de snelste weg naar het eindpunt ook niet erg kunnen waarderen
@Erik-Plaggenborg said in Route / track na stop terug gestuurd naar beginpunt:
Maar werd na een kleine afwijking op de route, na een stop, niet naar het eindpunt maar naar het beginpunt een kleine 100km terug gestuurd.
Jouw track is dan blijkbaar opnieuw gestart.
Maar het zou natuurlijk ook zo geprogrammeerd kunnen worden dat als je weer terug op de route bent, al heb je 10km afgeweken dat de navigatiesoftware herkend dat je op de route zit een dus verder naar het eindpunt navigeert of iig de vraag stelt of je dat wilt.
In elk geval dat de navigatie je verder leidt via de routetrack, vanaf het punt waar je er op terug keert. Dat is ook wat Corjan bedoelde met:
Dit willen we binnenkort gaan verbeteren!
mag ik aannemen
-
mijn ervaring was ook dat je weer naar track gestuurd werd. echter dat is niet altijd gunstige route. ik kijk dan op kaart en kijk waar witte lijn is en rij daar op eigen idee naar toe. eenmaal op de witte lijn dan krijg ik meestal nog 2x herberekeen voordat track weer gevolg word.
-
@Con-Hennekens Het klopt inderdaad dat je weer naar het punt waar ik van de track afweek, dit geeft echter wel wat verwarring op de kaart voor je neus. Ik navigeer met een 8inch tablet, DMD-T865, Waardoor ik heel goed moest kijken hoe de track verder loopt omdat je dus terug gestuurd wordt.
Het is dan ook best lastig om de juiste afslag te nemen, zeker als je voorrijder bent en dus niet zomaar even kan keren met een groep achter je.
-
@Corjan-Meijerink Is het voor de toekomst misschien een optie om net als bij Garmin het herberekenen uit te kunnen zetten zodat je zelf terug kunt rijden naar de track?
Of wellicht dat de track in een andere kleur als onderliggend op de kaart weergegeven kan worden?
-
Is het voor de toekomst misschien een optie om net als bij Garmin het herberekenen uit te kunnen zetten zodat je zelf terug kunt rijden naar de track?
Je kunt ALTIJD zelf terugrijden naar de track, de suggesties die de app geeft omdat te doen zijn niet dwingend...
Belangrijkste is dat de navigatie de track vervolgt op het moment dat je er weer op zit. Dat gebeurt momenteel helaas niet.
Of wellicht dat de track in een andere kleur als onderliggend op de kaart weergegeven kan worden?
Dat kan voor meerdere doeleinden een handige optie zijn. Voor het terug rijden naar de track echter niet, omdat die als blauwe routelijn altijd bovenop zal liggen.
-
@Con-Hennekens said in Route / track na stop terug gestuurd naar beginpunt:
Je kunt ALTIJD zelf terugrijden naar de track, de suggesties die de app geeft omdat te doen zijn niet dwingend...
Daar heb je gelijk in, maar als je een kruising nadert en de app geeft een blauwe lijn zowel naar links als naar rechts aan moet je toch wel heel snel proberen uit te zoomen om de juiste kant op te gaan.
Dat kan voor meerdere doeleinden een handige optie zijn. Voor het terug rijden naar de track echter niet, omdat die als blauwe routelijn altijd bovenop zal liggen.
Wellicht een idee om, als dit een optie is om te programmeren, om de herberekende route een ander kleurtje te geven en de originele blauw te houden zodat duidelijk te zien is hoe de track verder gaat.
-
Jouw track is dan blijkbaar opnieuw gestart.
Na enig speuren op het forum denk ik dat ik mijn initiele probleem helder heb.
Het terug willen sturen naar het beginpunt van de route zou mogelijk ook gekomen kunnen zijn doordat ik en mijn motormaatje die ook via MRA-Next navigeert het beginpunt hebben gemist.Of toch de route opnieuw is opgestart.
Dit was voor mij ook de eerste keer dat ik met een track direct uit MRA ben gaan navigeren.
Al mijn zelf gemaakte routes waar ik dit jaar al enkele duizenden kilometers mee gereden heb en dus vol met waypoints zitten zijn zonder noemenswaardige problemen
afgelegd. -
@Erik-Plaggenborg pcies Erik en daarom navigeer ik vrijwel uitsluitend met een route. Er zijn veel mensen die zweren bij een track maar voor mij is dat dikwijls onvoldoende vertrouwen hebben in een goed product als MRA.
Succes en have fun -
Wellicht een idee om, als dit een optie is om te programmeren, om de herberekende route een ander kleurtje te geven en de originele blauw te houden zodat duidelijk te zien is hoe de track verder gaat.
Bij routes (met waypoints dus) is dat al soortgelijk aanwezig. Als een route wordt herberekend, dan blijft de originele route als witte routelijn zichtbaar. Bij tracks heeft dat niet zoveel zin, omdat een track per definitie altijd de originele route volgt. Jouw suggestie om dan juist de omleiding terug naar de track een andere kleur te geven is niet zo verkeerd denk ik.
-
@Con-Hennekens Hopelijk leest de programmeur @Corjan-Meijerink mee en vindt hij deze suggestie iets om op zijn to-do lijstje te zetten.
Wat jij zegt die witte lijn zie je ook bij een track maar dat is de gereden route en niet de originele zoals bij een route met waypoints.
Verder maak en navigeer ik alleen nog maar met MRA want het is een goed product en nog constant in ontwikkeling.