Offroad route via OSM
-
@CD130 :
Wähle +MRA (roter Punkt) und dann gehts offline planen und Route offline fahren …
Choose +MRA (red dot) and then go offline planning and drive route offline ...
-
@Hubert-Thoring Thanks for commenting, but this is not my question
-
@CD130 : ist aber die einzige Möglichkeit die Offline Karte zu nutzen
But is the only way to use the offline map
-
@CD130 said in Offroad route via OSM:
Is het mogelijk om de kaart die opent bij het startscherm offline weer te geven? Dit mag ook de Here laag zijn die ik al voor offline navigatie heb gedownload.
Nee, het startscherm geeft alleen de OSM kaart weer. Dat startscherm is vooral bedoeld voor het bedienen van gebruikers van het gratis abonnement. Ook de "follow the line" navigatie, die jij feitelijk wenst te gebruiken maakt gebruik van deze vooralsnog alléén online te gebruiken OSM kaart.
Het is een beetje filosoferen, maar ik denk wel dat de ontwikkeling van de app op de langere termijn gaat naar het volledig gebruiken van de HERE kaart, voor gebruikers met HERE in hun abonnement. Of dat dan weer gunstig is voor jouw wens om off-road routes te rijden is zéér te betwijfelen, want daar is HERE geen ster in... Ik ben wel benieuwd wat de toekomst gaat brengen!
-
@Con-Hennekens Ik ben helemaal genezen na vandaag!!! Met een K1600GT (totaalgewicht 400+ kg) lekker achter @CD130 aankarren. Eerst - niet gelogen - 100.000 C1-borden genegeerd waarna je als toetje zeker 500m mul zand te verwerken krijgt! #mijnietbellen
Oh ja, als je denkt dat dat de enige hindernis was vandaag... Zeker niet. Komt er nog een kleine toegift omdat er uiteraard ergens weer een opbreking was en 'omrijden' niet in zijn woordenboek staat. Moet je met diezelfde K over een fietsersbruggetje (na een kleine 50m los grind en gras) dat net ff breder is als de K. Gelukkig maar, anders was het 'daaaaaaaaag @CD130....'.Al met al toch nog Belgisch bier gescoord in Abdij Postel. Leuke dag, veel gelachen, lekker gereden en mooi weer.
-
@Rob-Verhoeff hahaha, klopt inderdaad precies Was wel een beetje een baldadige rit vandaag, maar we zullen hem nooit vergeten Had je trouwens niet verwacht aan het einde van dat zandpad! Dacht dat je al 600x was gekeerd Heb je echt knap gedaan
-
@Con-Hennekens oeh dat klinkt interessant!! Gelukkig zitten andere ontwikkelaars ook niet stil, dus er komt vast ooit een prima all-in-one navigatie-app voor iOS. Hopelijk MRA 🤪 Grappige is dat als ik nu echt zou moeten uitwijken naar een “goed” offroad navigatiesysteem, ik weer voor een Garmin zou gaan… Met daarop de HERE kaart Het gebruik van sporen is daarop fantastisch.
Vandaag met MRA gereden en dat ging eigenlijk prima. Kan het enorm waarderen dat alles met 1 apparaat (de telefoon) kan. De Zumo komt daarom ook echt niet meer terug en zo links en rechts blijf ik lekker m’n wensen hier ventileren De wegen die we vandaag hebben gepakt stonden dan ook niet allemaal op de kaart, dus dat werd soms behoorlijk interessant. Met een beetje boeren verstand ging het best aardig. Zelfs Rob heeft genoten zoals je ziet 🫣
-
@CD130 :
A possible solution is to choose the bike, but then also not to change it and use it in the OSM view.
- Plan route under OSM and have routes under OSM
Eine Mögliche Lösung ist das Fahrrad zu wählen, aber dann auch nicht zu ändern und es in der OSM Ansicht nutzen.
- Route unter OSM planen und unter OSM Routen lassen
Please do not change travel mode bike
Reisemodus Fahrrad bitte nicht ändern
Then important: open the route and
Dann wichtig: Route öffnen und
Then important: Position arrow adjustment =
- to do this, press the compass needle.
Then drive off and make sure that it stays that way, only use the compass needle or -/+ zoom.
Dann wichtig: Positionspfeil Einstellung =
- dazu die Kompassnadel betätigen.
Dann los fahren und drauf achten das der so bleibt, nur noch die Kompassnadel oder -/+ Zoom nutzen.
-
If you change the driving modes to motorcycle then the route will probably be routed and stored with HERE then everything is mixed up because HERE does not want to drive there.
Unfortunately, OSM only works online
So use the bike!
Ändert man die Fahrmodi auf Motorrad dann wird die Route wohl mit HERE geroutet und gespeichert dann ist alles durcheinander weil HERE dort nicht fahren will.
Leider geht OSM immer nur Online !
Also das Fahrrad nutzen !
-
@Rob-Verhoeff, "Zzzaaanddd!"
Al met al toch nog Belgisch bier gescoord in Abdij Postel. Leuke dag, veel gelachen, lekker gereden en mooi weer.
Das het belangrijkste!
@CD130 said in Offroad route via OSM:
De wegen die we vandaag hebben gepakt stonden dan ook niet allemaal op de kaart,
Mag ik vragen hoe je uiteindelijk een correcte track in MRA hebt gekregen dan?
Zelfs Rob heeft genoten zoals je ziet
Een lekker biertje op het eind maakt veel goed!
-
@Con-Hennekens said in Offroad route via OSM:
Mag ik vragen hoe je uiteindelijk een correcte track in MRA hebt gekregen dan?
De track neemt hij vanzelf op... daar hoef je geen moeite voor te doen. Zwart is uiteraard de geplande route, rood de track en blauw had ik eigenlijk moeten doen als ik de tijd had genomen om ff in te zoomen op de kaart. Of bedoel je dit niet?
-
@Rob-Verhoeff, nee dat bedoel ik niet. @CD130 had een probleem met het correct kunnen volgen van een track in the Follow the Line mode. Toen bleek dat als je een route (dus geen route-track!) hebt in MRA en die als track probeert te volgen op de OSM kaart, dat hij dan gaat herberekenen.
-
@Con-Hennekens het “probleem” waar ik in het openingsbericht tegenaan loop is nog niet opgelost helaas.
De route maak ik in de OSM kaartlaag en dan zonder de navigatie te starten kan ik die zonder herberekening in de app volgen.