route punten onjuist gepositioneerd
-
Op door mij gemaakte route en zelfs vandaag nog aangepast, hedenochtend waren er geen problemen.
Nu ineens krijg ik de melding dat de routepunten niets juist op de weg staan. Beter gepositioneerd, niet op paadjes maar doorgaande wegen. Probleem blijft.
Andere routes gecontroleerd en die geven dezelfde problemen.
Wat heb ik veranderd.
In MRA next de knop hoogteverschil uitgezet maar ik denk niet dat dit ermee te maken heeft.
Wie kan mij helpen? -
@Robineke did you check the route to see if all waypoints are on a route by using the magnifying glass?
-
@Robineke kun je de url van die route hier delen zodat we met je mee kunnen kijken. Zorg er dan wel voor dat de route publiekelijk staat
-
@Robineke, kun je die melding laten zien? Door een screenshot of een foto? En de route delen inderdaad. Let op dat als je gebruik maakt van overlay kaarten, deze vaak niet goed passen op de onderliggende hoofd kaart. Ik heb echter nooit gezien dat dat tot dergelijke meldingen leidt.
-
@Con-Hennekens Ik heb ook nog nooit een melding gekregen dat de routepunten niet juist op de weg staan... ben benieuwd
-
@Con-Hennekens nog een nieuwtje.
Ik wilde eerder reageren maar krijg volgende melding
Nu dan de routepunten problemen met screen shots:
Wanneer ik op ok druk van de melding verschijnt dit:
De route volgt mits ik niet weer 24 uur moet wachten.
-
@Robineke als nieuwe forum gebruiker moet je eerst wat positieve waarderingen krijgen voordat je frequent mag reageren. Een ingebouwde veiligheid voor het forum. Ik heb je net een zetje gegeven
Aan je screenshot is al te zien dat een aantal routepunten niet goed staan waardoor de meldingen verschijnen. We wachten nog ff op je url van de route -
@Robineke, ik vermoed dat de regels tegen de overvloedige spammerij onlangs wat zijn aangescherpt, maar deze is wel harsh. Jij bent niet bepaald nieuw hier. Ik heb even navraag gedaan bij de forum-beheerder-meneer
Kun je niet iets toevoegen aan je bestaande bericht, door het te editen?
Dan kun je de link er nog bij prutsen... -
@Con-Hennekens Eens in de 19 uur wat kunnen publiceren is wel vervelend in dit geval… Ik heb haar omhoog geschopt en staat nu op 4 denk ik. Excusé de uitdrukking. Er is nog 1 schopje nodig voor de benodigde 5 punten
-
@Rob-Verhoeff, Volgens mij zijn dat 24 uren
Nou voorruit, ik heb Robineke óók een tweede schop omhoog gegeven, voor nu.
Maar ik vind het eigenlijk een foute keuze. Reputatie is denk ik niet het juiste anti-spam middel. Het moet niet van anderen afhangen of je iets mag of niet. -
Gave a a kick up to @Robineke
-
@Con-Hennekens eens! En dat hoofdrekenen is een beetje stroef geworden
-
@Rob-Verhoeff
@ all
Onderstaand de route link. Moet er wel bij zeggen dat dit een deel van de gehele route is. Elke dag halen wij het gereden deel eraf en laden het restant in next Navigation voor de volgende dag. Tot een paar dagen geleden ging dit prima, ineens niet meer. Dit geldt overigen niet alleen voor deze route, ik heb er ineens meer die niet meer gaan.
https://www.myrouteapp.com/route/open/9781243Ben benieuwd naar jullie tips.
Dank voor jullie support tot nu toe. SUPERNog een toevoeging: ik probeer een nieuwe route te maken in NL, van mijn stad Doesburg naar Haarle. Alleen begin en eindpunt, goed op de weg gezet. Zelfde probleem.
-
@Robineke op de HERE kaart loopt er geen weg naar de camping (routepunt 6). Zet deze op de weg.
Ik zie ook dat je transportmodus op camper staat. Klopt dit? -
@Robineke Hoi Robineke
Wat er verkeer gaat is dat je "route" eigenlijk helemaal geen route is maar een aantal viapunten die op zo'n grote afstand van elkaar liggen dat het echt onmogelijk is om daarvan een redelijke route te maken. Bovendien staan viapunten 4 en 5 behoorlijk ver van een daadwerkelijk weg/straat. Als je van echt heel avontuurlijk rijden houdt, zou je dat kunnen doen maar je heb eigenlijk niet een begin van een idee waar je allemaal terecht komt.
Zorg ervoor dat je route van tevoren opgeknipt is in een aantal dagen en maak van elke dag een aparte route die je dan ook gaat voorzien van voldoende vormings en viapunten zodat je van tevoren weet waarlangs je route gaat lopen.
Kortom je hebt nog wat te doen -
@Guzt het is inderdaad een route voor een camper. Dat in de herekaart er geen weg loopt is op zich vreemd want de andere kaarten hebben wel een weg.
OK daar zou het aan kunnen liggen maar het blijft vreemd dat de route 4 weken lang wel gewerkt heeft en het de laatste week niet meer doet.
Ook is het raar wanneer je de route op auto zet ipv camper er wel gewoon een route verschijnt.
Een waypoint naast de route zou toch geen probleem moeten zijn, zeker gezien het feit dat de auto deze route wel kan rijden?
Ook in de navigatie modus is er gewoon een route. Het gaat alleen mis bij het plannen in camper modus. -
@Marinus-van-Deudekom ik heb eerder al gemeld dat wanneer ik 2 route punten, start en finish, in NL zet er ook geen route komt. Dan heb ik een route van max 60km.
Kan toch niet zo zijn dat dat al te lang is.
Het blijft vreemd dat de route gewoon geplant kon worden tot 1 week geleden, daarvoor was er niets aan de hand ook niet in camper modus.
Wanneer je overschakelt naar auto is er wel een route, dan klopt er volgens mij toch iets niet.
Vorming punten gebruik wanneer ik een exacte route wil volgen. Waneer je met een camper rijdt moet je MRA wat vrijheid geven om rekening te houden met de voertuig afmetingen en gewicht.
Indien je de vormingspunten gebruikt dien je de route volledig te controleren op toegankelijkheid en dat is bijna onmogelijk over zo'n afstand.
Laatste dingetje: wanneer ik de route in de navigatie modus laad, dus daadwerkelijk ga navigeren, werkt alles wel gewoon en zijn er wel wegen op de kaart en wordt ik er naar toegeleid.Aanvulling: heb de route aangepast en de waypoints op voor de herekaart bekende weg gezet. Probleem blijft terwijl nog steeds de " auto" wel functioneert. Ik begrijp het werkelijk niet.
-
@Robineke ik kreeg dezelfde foutmelding als jij. Als ik dan op gebruik route klik, komt er wel een route die je ook kunt gebruiken om te navigeren. Als je de viapunten inmiddels goed op de Here kaart hebt gezet, wordt er een route gemaakt en aangezien je geen extract routepunten hebt toegevoegd, zal hij je profielinstellinfen gebruiken mbt de toegestane wegen. Als je daar niks in hebt beperkt ga je rechtstreeks via de snelste weg van het ene viapunt naar het andere, dus via de snelweg als het mogelijk is. Aangezien de meeste van ons daar een hekel aan hebben en liever de touristische wegen gebruiken, zat daar mijn kortsluiting. Als dit is wat je wil, komt er dat uit. Anders moet je nog aan de slag met de instellingen of vormingspunten toevoegen. Have fun
-
@Robineke Op het feit na dat je routepunten voor mij ietwat vreemd overkomen v.w.b. de plaatsing op de kaart, kan ik de route zonder problemen starten en navigeren.
-
@Robineke, bij mij laat de route zich prima berekenen, zowel in de website als in Navigatie. Hij start ook keurig de navigatie. Jouw route is prima, voor een route waarbij het je niet heel veel uitmaakt hoe je bij het volgende via-punt komt. Naar aanleiding van jouw eerdere screenshot:
Denk ik dat er een glitch was op de server. ALLE routepunten like onbereikbaar te zijn, dat is méér toeval dan ik voor mogelijk hou Is bij jou inmiddels ook weer gewoon een routeberekening mogelijk?
Wat me wèl opvalt, is dat wanneer ik inzoom op WP1 er een stippellijn langs de weg staat. De route gaat daar eerst een stuk de verkeerde kant op. Dat zou een indicatie kunnen zijn dat die weg gesloten is, maar dat zie ik dan weer niet terug in de HERE traffic layer.