Automatisch pauzeren en hervatten route en track
-
Onder het mom van: hoe minder handelingen, hoe beter Flitsmeister kan het ook, dus waarom MRA niet?
Als de FM methode niet kan zou via de Opdrachten app (iOS) een opdracht kunnen maken ook prima zijn:
- Verbinding met bluetooth headset verbroken = pauzeren route & track
- Verbinding met bluetooth headset hersteld = hervatten van gepauzeerde route & track.
Nu stop ik m'n mobiel gelijk in m'n zak, waarbij ik nog net de uitknop weet in te drukken, wordt m'n accu onnodig belast, m'n track gegevens "verpest" en komt er af toe een mannenstem uit m'n broekzak...
-
@CD130 Ik zou het an sich zeker niet verkeerd vinden als de gehele "Route beëindigen en track pauzeren" actie geactiveerd zou worden bij het uitzetten van het scherm via de "uit" knop op de foon.
...Echter weet ik ook dat er mensen zijn die tracken met het scherm uit of CarPlay of AA gebruiken waarbij scherm foon uit is.... Dat gaat dan niet werken he.
-
@Stefan-Hummelink als het net als bij FM een switch is heb je zelf de keuze. Of als het via de opdrachten app zou werken al helemaal…. Zelfs degene die hem met een zwart scherm gebruikt, kan hem dan automatiseren zonder de telefoon uit de broekzak te hoeven halen
-
@CD130 ik ben zeker niet bekend met iOS dus daar kan ik niet op inhalen, maar een knop zou het inderdaad meer instelbaar maken.
-
Of de mogelijk dat wanneer het scherm op zwart gaat, alles op pauze gaat. Na het opnieuw openen van MRA gaat alles weer verder…, tenzij verbonden met AC of AA uiteraard en deze functie optioneel maken….
Naja, m’n optionele wens is denk helder
-
Denise had in haar laatste vlog ook blij geweest met deze functie. Die heeft onnodig de track door laten lopen op haar bestemming… Gebeurd mij ook altijd… Pas wanneer ik later weer op m’n telefoon zit zie ik dat er nog een GPS verbinding actief is
En off-topic, maar wel eerder benoemd: ze was lekker lang bezig met het 1-voor-1 verwijderen van routepunten. Het ging nu gelukkig om een klein stukje tussen Soesterberg en Soest Meerdere punten tegelijk kunnen selecteren had ook hier prettig geweest.
Met al die tijdbesparing heb ik dan nog meer tijd om hier m’n hart te luchten
-
Goede suggestie maar denk niet gewenst.
Huidige implementatie is veilig (liever iets teveel tracken dan laatste stuk zonder navi en geen track).
Als de navi zou stoppen danwel gewenst of onverwachts, gaat de tracklog nog door.Batterij gebruik tracking is verwaarloosbaar als je scherm uit staat.
Op basis van apparaat detectie is gaaf maar beetje overkill qua hoeveelheid werk
-
@Corjan-Meijerink thx voor je reactie. Ik droom lekker verder en ga mijzelf proberen aan te leren de boel op pauze te zetten
-
@CD130 Hij is niet van mijzelf. Deze quote kreeg ik onlangs om mijn oren: Ellie Lust zou zeggen: "Tracking discipline!!"
-
@Rob-Verhoeff hahaha, geef me even een paar jaar de tijd. Dan beheers ik het vast prima
-
-
@Corjan-Meijerink kan ik die bestellen op een tegeltje?
-
@CD130 said in Automatisch pauzeren en hervatten route en track:
@Corjan-Meijerink kan ik die bestellen op een tegeltje?
-
@Rob-Verhoeff whahahaha, die ga ik plastificeren en aan de binnenkant van m’n topkoffer plakken!!! Op het toilet zou die het ook goed doen
-
@CD130 … @Con-Hennekens heeft anders ook leuke tegeltjes hangen in z’n toilet … zeker voor een Belg zoals ik.
-
@Bart-DM, je laat de lezers in spanning!
(je had toch een fotootje geknipt op mijn toilet? ) -
@Con-Hennekens ... bij deze...