Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. General Discussion
  3. BMW Naigator 7 versus TomTom/Here

BMW Naigator 7 versus TomTom/Here

Scheduled Pinned Locked Moved General Discussion
4 Posts 4 Posters 277 Views 2 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • AWDC LAOundefined Offline
    AWDC LAOundefined Offline
    AWDC LAO
    wrote on last edited by AWDC LAO

Ik vernam dit oudere nieuws nu pas :

De nieuwe BMW Motorrad Connected Ride Navigator is gebaseerd op kaarten van TomTom. BMW Motorrad heeft samengewerkt met TomTom om hun rijders een ingebouwde navigatie-ervaring te bieden die TomTom's navigatiesoftware en -diensten integreert, inclusief kaarten, real-time verkeersupdates en weerinformatie. Het nieuwe Navigator systeem is voorzien van cloud-integratie en kan direct via BMW systemen worden bijgewerkt zonder dat een computerverbinding nodig is.

Mag ik daaruit besluiten dat Here kaarten als basis voor de berekening niet meer zo goed zijn, omdat een grote speler zoals BMW nu beroep doet op TomTom ?

Of gaat BMW meer Europees, of was het een betere deal op vlak van centen en dollars €€€, enz ?

Feit : we zitten ermee 😀
    Ander Feit : TomTom ontwerpt nog steeds de mooiste routes, maar hun TomTomRider type 400-550 zelf is verouderd.

Het zou leuk zijn mocht TomTom de motorsoftware als onafhankelijke App beschikbaar stellen voor iPhone, Android, Linux, Carpe Iter, AIO 5, enz.

In dat spoor vraag ik me af of MyRoute App ons ooit de mogelijkheid zal geven om te wisselen tussen HERE en TOMTOM. Ik hoop het althans.

R1250GS Adv BMW, Apple MacPro 7.1, iPhone Max, Carpe Iter V4 ( sinds 06/2024 ), ervaring met TT550, ZumoXT2, Navigator VI, iPhone 12 MAX

Con Hennekensundefined Rob Verhoeffundefined 2 Replies Last reply
    0
    • AWDC LAOundefined AWDC LAO

De nieuwe BMW Motorrad Connected Ride Navigator is gebaseerd op kaarten van TomTom. BMW Motorrad heeft samengewerkt met TomTom om hun rijders een ingebouwde navigatie-ervaring te bieden die TomTom's navigatiesoftware en -diensten integreert, inclusief kaarten, real-time verkeersupdates en weerinformatie. Het nieuwe Navigator systeem is voorzien van cloud-integratie en kan direct via BMW systemen worden bijgewerkt zonder dat een computerverbinding nodig is.

Mag ik daaruit besluiten dat Here kaarten als basis voor de berekening niet meer zo goed zijn, omdat een grote speler zoals BMW nu beroep doet op TomTom ?

Of gaat BMW meer Europees, of was het een betere deal op vlak van centen en dollars €€€, enz ?

Ander Feit : TomTom ontwerpt nog steeds de mooiste routes, maar hun TomTomRider type 400-550 zelf is verouderd.

Het zou leuk zijn mocht TomTom de motorsoftware als onafhankelijke App beschikbaar stellen voor iPhone, Android, Linux, Carpe Iter, AIO 5, enz.

In dat spoor vraag ik me af of MyRoute App ons ooit de mogelijkheid zal geven om te wisselen tussen HERE en TOMTOM. Ik hoop het althans.

Con Hennekensundefined Offline
      Con Hennekensundefined Offline
      Con Hennekens
      Alpha tester
      wrote on last edited by

@AWDC-LAO said in BMW Naigator 7 versus TomTom/Here:

Is dat niet al gewoon zo?

@AWDC-LAO said in BMW Naigator 7 versus TomTom/Here:

In dat spoor vraag ik me af of MyRoute App ons ooit de mogelijkheid zal geven om te wisselen tussen HERE en TOMTOM.

In de planner is dat al lang zo. In de app zal dat niet gebeuren, aangezien die gebouwd is op de HERE SDK.

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / CAT S52 + MRA app

1 Reply Last reply
      0
      • AWDC LAOundefined AWDC LAO

Rob Verhoeffundefined Offline
        Rob Verhoeffundefined Offline
        Rob Verhoeff
        Alpha tester
        wrote on last edited by

@AWDC-LAO Wat de beweegredenen van BMW zijn om over te stappen naar TomTom is voor outsiders alleen maar gokken...

In dat spoor vraag ik me af of MyRoute App ons ooit de mogelijkheid zal geven om te wisselen tussen HERE en TOMTOM.

Dat kunnen we toch al? Je kan routes ontwerpen op basis van de TomTom kaart mits je daarvoor in Routelab een Gold abonnement hebt afgesloten! Die routes kan je versturen naar TomTom-MyDrive.

BMW K1600GT-P (2013) with BMW Navigator V | Nolan N100-5 with Sena 30K
        iOS on iPhone 13 (mounted on Quadlock)
        Apple CarPlay in VW T-Roc (wired)
        Routelab on MacBook Air & iMac (Ventura & Monterey)

EMW-motorriddersundefined 1 Reply Last reply
        0
        • Rob Verhoeffundefined Rob Verhoeff

@AWDC-LAO Wat de beweegredenen van BMW zijn om over te stappen naar TomTom is voor outsiders alleen maar gokken...

Dat kunnen we toch al? Je kan routes ontwerpen op basis van de TomTom kaart mits je daarvoor in Routelab een Gold abonnement hebt afgesloten! Die routes kan je versturen naar TomTom-MyDrive.

EMW-motorriddersundefined Offline
          EMW-motorriddersundefined Offline
          EMW-motorridders
          wrote on last edited by

@Rob-Verhoeff
          Via Safari, Firefox, ... kan dit en dat doe ik al jaren.
          Ik bedoelde wel van de navigatie app zelf op mijn iPad of Carpe Iter, maar ik heb in andere antwoorden begrepen dat dit een verre droom is. 😢

1 Reply Last reply
          0
          Reply
          • Reply as topic
          Log in to reply
          • Oldest to Newest
          • Newest to Oldest
          • Most Votes

ACTIVE USERS
          Con Hennekensundefined
          Con Hennekens
          Rob Verhoeffundefined
          Rob Verhoeff
          AWDC LAOundefined
          AWDC LAO
          EMW-motorriddersundefined
          EMW-motorridders
          POPULAR TOPICS
          • Herberekenen route
            Marinus van Deudekomundefined
            Marinus van Deudekom
            0
            12
            81

• Silverfox H1+ long-press
            Marinus van Deudekom
            0
            10
            90

• Uploaden naar Zumo lukt niet vanaf iphone
            Marinus van Deudekom
            0
            9
            114

• Route app werkt helaas nog niet hoe ik het graag zou zien.
            Marinus van Deudekom
            1
            31
            684

• I Can't Find a YouTube Video on How to "Trace" My Ride for the Day
            RetiredWingManundefined
            RetiredWingMan
            0
            4
            75

• Newcomer