Skip to content
  • Categories
  • Recent
  • Popular
  • Support
  • MyRoute-app
Collapse
Brand Logo

MRA Community Forum

1. Home
  2. The MyRoute-app
  3. [App] Problems, Bugs and other Issues
  4. Routepunten overslaan zonder reden

Routepunten overslaan zonder reden

Scheduled Pinned Locked Moved [App] Problems, Bugs and other Issues
47 Posts 14 Posters 2.1k Views 6 Watching
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Con Hennekensundefined Con Hennekens

@M.-Schrijver said in Routepunten overslaan zonder reden:

Mijn ervaring is dat een route gebaseerd op een track, netjes de gemaakte route blijft volgen en tegelijkertijd net zo flexibel is als een typische A naar B route daar waar het nodig is.

Dat is een contradictio in terminis 😉

Dat gaat een route gebaseerd op routepunten nooit lukken omdat je vast zit aan die routepunten.

Je zit niet vast aan routepunten. Er is auto-skip, en manual skip. Je hebt dus tools om dingen naar je hand te zetten, terwijl een track jou zonder pardon de van de verkeerde kant een éénrichtingsstraat in zou sturen.
    Maar wat jij wilt, ieder zijn voorkeur.

M. Schrijverundefined Offline
    M. Schrijver
    Valued contributor
    wrote last edited by

@Con-Hennekens said in Routepunten overslaan zonder reden:

Mijn ervaring is dat een route gebaseerd op een track, netjes de gemaakte route blijft volgen en tegelijkertijd net zo flexibel is als een typische A naar B route daar waar het nodig is.

Dat gaat een route gebaseerd op routepunten nooit lukken omdat je vast zit aan die routepunten.

Je zit niet vast aan routepunten. Er is auto-skip, en manual skip. Je hebt dus tools om dingen naar je hand te zetten, terwijl een track jou zonder pardon de van de verkeerde kant een éénrichtingsstraat in zou sturen.

Op beide punten zie jij het verkeerd.
    Ik heb het vaker gezegd. Ga ervaring opdoen met TomTom Go.
    Dan merk vanzelf dat het rijden van een route zonder routepunten geen enkel probleem is. Het zelfde resultaat als een route met routepunten maar minder gedoe.

(I use MRA Next only on Android Auto. Every comment, suggestion, etc will be based on my usage with Android Auto)

Con Hennekensundefined 1 Reply Last reply
    0
    • white.mouseundefined Offline
      white.mouseundefined Offline
      white.mouse
      Valued contributor
      wrote last edited by white.mouse

Volgens mij dwalen we af van de gestelde vraag.
      Ook ik heb deze vraag al eens op het forum gesteld en eigenlijk nog steeds geen passend antwoord ontvangen.
      Ik rij dus een route en om de een of andere reden wordt de route op enig moment door MRA veranderd. Dat kan gebeuren en dat is zichtbaar doordat de oorspronkelijke route een witte lijn wordt, die dus afwijkt van de nieuwe blauwe lijn.
      Tot zover is het mij duidelijk. Maar waarom wordt daarna het volgende vormingspunt overgeslagen? Ik kan mij voorstellen dat er een reden voor het programma is om de route te verleggen, maar dan zou ik verwachten dat de nieuwe route wel weer via het volgende vormingspunt loopt en dit niet ongevraagd overslaat. Ik wilde namelijk langs dit punt, de reden dat ik er een vormingspunt gelegd heb.
      Ik zou dit nog kunnen begrijpen bij een wegomlegging, als het punt niet bereikbaar was, maar in de gevallen dat ik hiermee geconfronteerd werd, was er ter plaatse geen zichtbare reden dat dit punt niet te bereiken was.
      Sterker nog, nadat ik een kleine honderd meter de oorspronkelijke route gevolgd had, werd de blauwe lijn weer netjes over de witte neergelegd en reed ik dus weer de route zoals gepland naar het volgende vormingspunt.

met een R1250RT met TFT en BMW Connected Ride App; de Garmin Zumo XT en My Route App in combinatie met de Carpuride W702 (voor Android op de Motor!)

M. Schrijverundefined Con Hennekensundefined 2 Replies Last reply
      0
      • M. Schrijverundefined M. Schrijver

@Con-Hennekens said in Routepunten overslaan zonder reden:

Ik heb het vaker gezegd. Ga ervaring opdoen met TomTom Go.
        Dan merk vanzelf dat het rijden van een route zonder routepunten geen enkel probleem is. Het zelfde resultaat als een route met routepunten maar minder gedoe.

Con Hennekensundefined Offline
        Con Hennekens
        Alpha tester
        wrote last edited by

🤣 🤣
        Laten we het erop houden dat wij het allebei ANDERS zien...

I am just an enthusiastic MRA user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Streetpilot 2610 / Zumo 660 / Zumo 395 / CAT S52 + MRA app

1 Reply Last reply
        0
        • white.mouseundefined white.mouse

Ook ik heb deze vraag al eens op het forum gesteld en eigenlijk nog steeds geen passend antwoord ontvangen.
          Ik rij dus een route en om de een of andere reden wordt de route op enig moment door MRA veranderd. Dat kan gebeuren en dat is zichtbaar doordat de oorspronkelijke route een witte lijn wordt, die dus afwijkt van de nieuwe blauwe lijn.
          Tot zover is het mij duidelijk. Maar waarom wordt daarna het volgende vormingspunt overgeslagen? Ik kan mij voorstellen dat er een reden voor het programma is om de route te verleggen, maar dan zou ik verwachten dat de nieuwe route wel weer via het volgende vormingspunt loopt en dit niet ongevraagd overslaat. Ik wilde namelijk langs dit punt, de reden dat ik er een vormingspunt gelegd heb.
          Ik zou dit nog kunnen begrijpen bij een wegomlegging, als het punt niet bereikbaar was, maar in de gevallen dat ik hiermee geconfronteerd werd, was er ter plaatse geen zichtbare reden dat dit punt niet te bereiken was.
          Sterker nog, nadat ik een kleine honderd meter de oorspronkelijke route gevolgd had, werd de blauwe lijn weer netjes over de witte neergelegd en reed ik dus weer de route zoals gepland naar het volgende vormingspunt.

M. Schrijver
          Valued contributor
          wrote last edited by

@white.mouse
          Ben het volledig met je eens. Zie het van tijd tot tijd ook voorbij komen maar begrijp niet waarom het gebeurt.

(I use MRA Next only on Android Auto. Every comment, suggestion, etc will be based on my usage with Android Auto)

1 Reply Last reply
          0
          • white.mouseundefined white.mouse

Con Hennekens
            Alpha tester
            wrote last edited by

@white.mouse said in Routepunten overslaan zonder reden:

Zoals je al zegt: "om de een of andere reden". Dat kan vanalles zijn, verkeersinfo, eigen (soms onbedoelde) afwijking van de route, per ongeluk handmatig een punt over slaan. Ik sluit ook niet uit dat een glitch in de GPS stream soms door de app als afwijking wordt geïnterpreteerd. Dat kan vooral in bergachtig gebied misschien wel eens voorkomen.

Ik kan mij voorstellen dat er een reden voor het programma is om de route te verleggen, maar dan zou ik verwachten dat de nieuwe route wel weer via het volgende vormingspunt loopt en dit niet ongevraagd overslaat.

Als het eerstvolgende vormingspunt nog steeds het dichtst bij ligt gebeurt dat ook, tenzij na 5 herberekeningen dat punt definitief wordt overgeslagen. Vooral bij vormingspunten die erg ver uit elkaar liggen kan dat makkelijker onbedoeld gebeuren. Na 5 herberekeningen gaat de app ervan uit dat dat punt niet bereikbaar is (vanwege werkzaamheden bijvoorbeeld). Het overslaan van zo'n route gebeurt niet ongevraagd overigens, er verschijnt een melding, waarbij je alsnog kunt annuleren.

nadat ik een kleine honderd meter de oorspronkelijke route gevolgd had, werd de blauwe lijn weer netjes over de witte neergelegd en reed ik dus weer de route zoals gepland naar het volgende vormingspunt.

Dat kan natuurlijk prima. Als je stug de witte lijn blijft volgens (wat zeker niet ongebruikelijk is) zal de kortste route naar het op één na volgende routepunt vanzelf een keer via het eerstvolgende (maar reeds overgeslagen) routepunt lopen. Dat is niet raar, maar volstrekt logisch.

Als je eenmaal snapt hoe het algoritme werkt, worden veel dingen ineens best logisch. Wat niet wegneemt dat het soms een beetje een struggle kan zijn. Om die reden heb ik ook een suggestie gedaan voor het achteraf één routepunt terug te kunnen pakken.

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

1 Reply Last reply
            0
            • M. Schrijverundefined Offline
              M. Schrijver
              Valued contributor
              wrote last edited by M. Schrijver

Verkeersinfo zou zichtbaar op je scherm moeten zijn. Dan heb je een reden. Als deze niet zichtbaar is zou het route dus niet af mogen wijken.
              Een glitch in het GPS systeem kan inderdaad gebeuren maar moet door de software afgevangen worden en is daardoor geen reden om punten over te slaan. Je rijdt op dat moment nog steeds zoals de route gepland is (blauwe en witte lijn liggen netjes over elkaar heen).

Het probleem is dat je de route rijdt zoals gemaakt. De witte en blauwe lijn liggen dus netjes over elkaar. De routepunt 9 heb je net gepasseerd en volgens de melding in je helm heb je deze ook geraakt (u hebt routepunt 9 bereikt). Even later wordt routepunt 10, 3 kilometer verderop alvast voor jou overgeslagen. WTF.
              Je stopt en bekijkt de situatie op je scherm eens. Er is geen zichtbare aanwijsbare reden. Dus je rijdt verder. Wellicht hersteld het probleem zichzelf weer. De blauwe en witte lijn liggen nog steeds netjes over elkaar. Je rijdt de route dus nog steeds zoals bedoeld. kort daarna, ping in je headset. Routepunt 11 wordt ook overgeslagen. Dit is zeldzaam maar het gebeurt.
              De blauwe en witte lijn liggen nog steeds netjes over elkaar en je hebt routepunt 10 nog niet bereikt. Deze ligt nog een kleine kilometer verderop. Waarom gebeurt dit?
              Niet lang na deze melding splitsen de witte en blauwe lijnen. Nu moet je een keuze maken.
              De witte lijn is de route zoals bedoeld en de blauwe lijn is de herberekende route waarvan jij niet snapt waarom deze herberekend is. Welke keuze je ook maakt. In deze situatie is de kans op nog meer gekke onverwachte dingen aanwezig.

De route stoppen en daarna weer starten dan meestal de beste optie. En vrijwel altijd zal de route in zijn oorspronkelijke vorm weer verder gaan. We rijden dus gewoon via routepunt 10 naar routepunt 11.

Con Hennekensundefined 1 Reply Last reply
              0
              • M. Schrijverundefined M. Schrijver

Verkeersinfo zou zichtbaar op je scherm moeten zijn. Dan heb je een reden. Als deze niet zichtbaar is zou het route dus niet af mogen wijken.
                Een glitch in het GPS systeem kan inderdaad gebeuren maar moet door de software afgevangen worden en is daardoor geen reden om punten over te slaan. Je rijdt op dat moment nog steeds zoals de route gepland is (blauwe en witte lijn liggen netjes over elkaar heen).

Het probleem is dat je de route rijdt zoals gemaakt. De witte en blauwe lijn liggen dus netjes over elkaar. De routepunt 9 heb je net gepasseerd en volgens de melding in je helm heb je deze ook geraakt (u hebt routepunt 9 bereikt). Even later wordt routepunt 10, 3 kilometer verderop alvast voor jou overgeslagen. WTF.
                Je stopt en bekijkt de situatie op je scherm eens. Er is geen zichtbare aanwijsbare reden. Dus je rijdt verder. Wellicht hersteld het probleem zichzelf weer. De blauwe en witte lijn liggen nog steeds netjes over elkaar. Je rijdt de route dus nog steeds zoals bedoeld. kort daarna, ping in je headset. Routepunt 11 wordt ook overgeslagen. Dit is zeldzaam maar het gebeurt.
                De blauwe en witte lijn liggen nog steeds netjes over elkaar en je hebt routepunt 10 nog niet bereikt. Deze ligt nog een kleine kilometer verderop. Waarom gebeurt dit?
                Niet lang na deze melding splitsen de witte en blauwe lijnen. Nu moet je een keuze maken.
                De witte lijn is de route zoals bedoeld en de blauwe lijn is de herberekende route waarvan jij niet snapt waarom deze herberekend is. Welke keuze je ook maakt. In deze situatie is de kans op nog meer gekke onverwachte dingen aanwezig.

De route stoppen en daarna weer starten dan meestal de beste optie. En vrijwel altijd zal de route in zijn oorspronkelijke vorm weer verder gaan. We rijden dus gewoon via routepunt 10 naar routepunt 11.

Con Hennekens
                Alpha tester
                wrote last edited by

@M.-Schrijver, ik denk dat devs geïnteresseerd zouden zijn in screenrecording en een logfile van die situatie (middels een support ticket). Ik vind het stoppen en herstarten van een route in zo'n geval niet nodig. Je kunt simpelweg lang drukken op het eerstvolgende routepunt om hem weer in de pas met de realiteit te krijgen. Iets wat op AA/CP devices helaas niet kan.

1 Reply Last reply
                0
                Reply
                • Reply as topic
                Log in to reply
                • Oldest to Newest
                • Newest to Oldest
                • Most Votes

• 1
                • 2
                • 3
                ACTIVE USERS
                Con Hennekensundefined
                Con Hennekens
                white.mouseundefined
                white.mouse
                Marinus van Deudekomundefined
                Marinus van Deudekom
                Lex.Kloet.RXundefined
                Lex.Kloet.RX
                M. Schrijverundefined
                M. Schrijver
                Rob Verhoeffundefined
                Rob Verhoeff
                Bouke Entundefined
                Bouke Ent
                RetiredWingManundefined
                RetiredWingMan
                Nomko Nomdenundefined
                Nomko Nomden
                EMW-motorriddersundefined
                EMW-motorridders
                CD130undefined
                CD130
                Hns_Brwrundefined
                Hns_Brwr
                stefanduizerconsultancy.nlundefined
                stefanduizerconsultancy.nl
                BikeLoverundefined
                BikeLover
                POPULAR TOPICS
                • Save as files contain only one line of code
                  Reinhard-32undefined
                  Reinhard-32
                  0
                  11
                  202

• Hi I have got a problem with lifetime it was working 100per cent then all off google maps stopped working it is saying I need to buy gold before I can use it but I have gold ?
                  Con Hennekensundefined
                  Con Hennekens
                  0
                  3
                  64

• Saving Favorites in Offline Mode
                  Adrian Avramundefined
                  Adrian Avram
                  9
                  6
                  277

• MyRoute-app crashed
                  Rainer Treichelundefined
                  Rainer Treichel
                  1
                  15
                  381

• Future Developments
                  Adrian Avramundefined
                  Adrian Avram
                  1
                  22
                  623

• Routepunten overslaan zonder reden
                  Con Hennekensundefined
                  Con Hennekens
                  0
                  47
                  2.1k

• Feature request for MRA Navigation app: detour (for next x km)
                  Con Hennekensundefined
                  Con Hennekens
                  2
                  13
                  747

• Trip Planning - Overlay Mark Up
                  Steve Jamesundefined
                  Steve James
                  0
                  12
                  382
                MY GROUPS