Voor mij zijn er een paar redenen om AA te gebruiken. Het is ingebouwd in het dashboard van de Goldwing. Voor de AfricaTwin geldt eigenlijk hetzelfde.
Het Scherm is ook een heel stuk groter (7" als ik het goed heb). Dat is prettig voor de afleesbaarheid. Dat is een 16:9 of een 16:10 scherm. Smartphones hebben tegenwoordig een 21:9 (ongeveer) dat vind ik geen prettig formaat.
Voor de Goldwing reed ik met een Galaxy S9. Hoewel dit goed werkte. Was de schermverhouding een minpunt.
7" 16:10 geeft een totale andere beleving dan een 6.5" 20:9. Ondanks dat de diagonaal bijna hetzelfde is, oogt het scherm toch veel kleiner.
Android Auto (en ACP) biedt split-screen, wat soms best prettig kan zijn.
De samenwerking tussen Navigatie en muziek (Spotify bijv) verloopt duidelijk beter. Op mijn vorige Galaxy S9 verliep samenwerking tussen Navigatie en muziek meestal niet goed. De een werd door de ander onderbroken en dan bleef het ook stil. Terwijl dit met dezelfde S9 en Android Auto geen probleem meer was.
Op de Goldwing worden beide headset met de Goldwing verbonden. Hierdoor is de Goldwing het zenuwcentrum van de communicatie geworden. Als gevolg hiervan, krijgt alleen de bestuurder de navigatie aanwijzingen te horen. De passagier niet. Beide krijgen wel de muziek te horen.
Daarom is het voor mij ook belangrijk dat MRA de scheiding tussen navigatie en mediakanaal goed voor elkaar krijgt. Wat nu dus nog niet zo is. Bij HereWeGo overigens wel.
Mijn smartphone zit in de buitenlucht maar buiten het zicht. Op de plek waar normaal gesproken de tankdop zit ongeveer.
Overigens de AIO-5 Play voor BMW kan rechtstreeks op de BMW craddle geklikt worden en eventueel geblokkeerd met de sleutel zoals dit met BMW's dit ook kan. Daarnaast kan de AIO-5 play voor BMW ook met de BMW controller bedient worden.
Wat ik begrepen heb, is er tegenwoordig een Nederlandse importeur voor Chigee.