waarom loopt deze route vast?
-
Goedemorgen
Eerst een route gedownload die in mijn garmin alleen als track te zien was. Uiteindelijk de route opnieuw gemaakt en nu loopt mijn garmin vast met berekenen?
Kan iemand er kijken wat ik fout doe?
Route zonder route punten of route in garmin tread: https://www.myrouteapp.com/route/open/6485828
Nieuw gemaakte route en nu loopt mijn Garmin XT2 vast op berekenen:
https://www.myrouteapp.com/route/open/9209271Heb een nieuwe garmin XT2 en ben gold member.
Als iemannd kan kijken wat ik fout doe heel graag
Dank
-
Het enige wat ik zo snel zie, is dat de route bij Bremm raar doet. Maar dat lijkt me geen reden waarom de XT2 vastloopt.
Heb je de optie Spoor naar Reis ook al geprobeerd? Al was het alleen maar om te kijken wat de Garmin dan doet.
-
@M-Schrijver said in waarom loopt deze route vast?:
Het enige wat ik zo snel zie, is dat de route bij Bremm raar doet. Maar dat lijkt me geen reden waarom de XT2 vastloopt.
Heb je de optie Spoor naar Reis ook al geprobeerd? Al was het alleen maar om te kijken wat de Garmin dan doet.
Dank je voor je snelle antwoord. je bedoeld het spoor in de XT2 omzetten naar een route?
-
@Hyper-tinus
Toch nog eens wat kritischer gekeken.
Om eerlijk te zijn is het een rommeltje.
Begin eerst eens met de routepunten op de weg te zetten. Ik zie 1 punt (punt 9 volgens mij) raar op een rotonde staan. Je moet daar de rotonde helemaal rondrijden. Verschillende andere punten staan naast de weg en soms tegelijkertijd dichtbij een zijweg.Inderdaad in de XT2 het spoor omzetten naar een route
-
@Hyper-tinus
Toch nog eens wat kritischer gekeken.
Om eerlijk te zijn is het een rommeltje.
Begin eerst eens met de routepunten op de weg te zetten. Ik zie 1 punt (punt 9 volgens mij) raar op een rotonde staan. Je moet daar de rotonde helemaal rondrijden. Verschillende andere punten staan naast de weg en soms tegelijkertijd dichtbij een zijweg.Inderdaad in de XT2 het spoor omzetten naar een route
Dan ga ik dat eerst aanpassen. Ook met importeren met de connector loopt de XT2 vast na 36%. Is erg lang bezig met berekenen van de route.
-
Als het iedere keer bij ongeveer bij 36% is, zal er denk ik rond 1/3 tot eerste helft van de route een of meerdere fouten zitten.
-
Als het iedere keer bij ongeveer bij 36% is, zal er denk ik rond 1/3 tot eerste helft van de route een of meerdere fouten zitten.
Ik zie nu ook dat de routepunten veel fout staan. Vreemd want ik had ze allemaal goed weggezet.
ik ga ermee aan de slag -
Alle punten goed gezet en nu doet die het gelukkig wel. Geen idee hoe het komt dat de punten zover offset lagen? Enige manier om dit te checken is punt voor punt te bekijken bij een route?
-
Precies.
Ik neem ook nooit klakkeloos een route van een ander over. Ik controleer de route altijd eerst zelf.
Of het echt nodig is, weet ik niet maar ik blijf dit volhouden en heb zelden rare dingen onderweg.
Het is ook leerzaam. Als er toch iets raars gebeurt, heb je het waarschijnlijk ook zelf veroorzaakt. -
Precies.
Ik neem ook nooit klakkeloos een route van een ander over. Ik controleer de route altijd eerst zelf.
Of het echt nodig is, weet ik niet maar ik blijf dit volhouden en heb zelden rare dingen onderweg.
Het is ook leerzaam. Als er toch iets raars gebeurt, heb je het waarschijnlijk ook zelf veroorzaakt.mmmh
Alle punten goed gezet maar loopt weer vast in de XT2. De route die met de connector wordt overgezet werkt goed. Een route die ik met de MRA app maak (gpx11) en open in de tread app gaat die iedere keer herberekenen en loopt dan vast. Vreemd weer. Met mijn ouwe vertrouwde tomtom nooit last van gehad. Nu nieuwe navi's en hoofdbrekens. Kan jij nog eens naar deze route kijken? Deze is gemaakt met MRA -
@Hyper-tinus Ik kom in de route ook nog wat andere zaken tegen waardoor je navi er een zooitje van maakt:
-
er zit nog een seizoensafsluiting in tussen punt 4 en 5;
-
tussen de punten 37-39 kom je een wegafsluiting tegen volgens Here (dubbele zwarte lijn naast de weg geeft een wegafsluiting aan: overlaykaart "Verkeer"). Daar zal je navigatie ook altijd omheen navigeren;
-
zelfde geldt voor het deel tussen de punten 42-48: één grote wegafsluiting door werkzaamheden op diverse plekken!
-
punt 56 staat midden op een brug over de Moezel terwijl de route langs de Moezel loopt;
-
punten 60 en 73 liggen te ver van de weg af;
-
-
@Rob-Verhoeff said in waarom loopt deze route vast?:
@Hyper-tinus Ik kom in de route ook nog wat andere zaken tegen waardoor je navi er een zooitje van maakt:
-
er zit nog een seizoensafsluiting in tussen punt 4 en 5;
-
tussen de punten 37-39 kom je een wegafsluiting tegen volgens Here (dubbele zwarte lijn naast de weg geeft een wegafsluiting aan: overlaykaart "Verkeer"). Daar zal je navigatie ook altijd omheen navigeren;
-
zelfde geldt voor het deel tussen de punten 42-48: één grote wegafsluiting door werkzaamheden op diverse plekken!
-
punt 56 staat midden op een brug over de Moezel terwijl de route langs de Moezel loopt;
-
punten 60 en 73 liggen te ver van de weg af;
In deze laatste route hieronder? Ik ga er naar kijken. Dank
-
-
@Hyper-tinus said in waarom loopt deze route vast?:
Deze is gemaakt met MRA
https://www.myrouteapp.com/route/open/9209817Ook voor deze route geldt dat er op diverse punten wegwerkzaamheden zijn (tussen punten 28 en 33 en bij 41):
-
@Rob-Verhoeff said in waarom loopt deze route vast?:
@Hyper-tinus said in waarom loopt deze route vast?:
Deze is gemaakt met MRA
https://www.myrouteapp.com/route/open/9209817Ook voor deze route geldt dat er op diverse punten wegwerkzaamheden zijn (tussen punten 28 en 33 en bij 41):
Aangepast, ga het weer proberen. Is het logisch dat die met overzetten met de connector geen fouten geeft maar als ik hem op een andere manier via de app op de XT2 zet ik wel fouten krijg?
https://www.myrouteapp.com/route/open/9209817 -
@Hyper-tinus Ik heb geen ervaring met de Zumo. Ik gebruik zelfs de Garmin Nav V die prominent in een gat in mijn dashboard hoort steeds en steeds minder! De laatste keer was ik hem zelfs compleet vergeten mee te nemen!
-
Blijft vastlopen op de route berekening of het duurt 10 minutenals ik via de mra en tread de route importeer in de XT2. Dan aan het eind de melding....routeprofiel voldoet niet en moet herberekenen. En als ik dat doe zijn al mijn routepunten weg.
Als ik de route importeer in met de MRA connector staat die er een keer op.
Blijkbaar vernaggelt de garmin tread app de route dat hij niet kan herberekenen?
Ik geef het werken met tread op. Neem mijn laptop mee voor de connector. Of gebruik een OTG cardreader voor mijn telefoon of de routes van MRA op de micro-sd te zetten.
Wel slecht van Garmin deze treadapp, lees meer berichten dat het slecht werkt maar heeft mij en jullie weer teveel tijd gekost.Bedankt allemaal
-
@Hyper-tinus Ik. vermoed dat de route - met al die wegafsluitingen en punten die wellicht niet helemaal jofel staan - mede een oorzaak is van het vernachelen van de route door de XT2.