Carpuride W702 icm Carplay
-
Ik heb kortgeleden de Carpuride W702 aangeschaft en ben deze aan het testen. In eerste instantie was ik niet heel erg tevreden maar nu ik er wat meer mee heb getest ben ik toch wel erg enthousiast. MRA lijkt hier prima op te werken en daar heb ik hem hoofdzakelijk voor gekocht. Ik loop alleen tegen wat vragen aan die meer betrekking hebben op Carplay dan op de Carpuride. Misschien kan iemand mij hier antwoord op geven.
- Is de linker verticale "taakbalk" aan te passen aan apps zoals ik die wil zien? Nu lijken ze willekeurig te veranderen wanneer ik een app geopend heb. Je zou verwachten dat de taakbalk de 3 laatst geopende apps laat zien.
- Is er een mogelijkheid om "Buienradar" op Carplay te krijgen?
- Is er een snelkoppeling of Widget op de IPhone te maken om Carplay aan en uit te zetten zonder in het menu te duiken?
Thnx voor jullie reacties
-
-
hoi Huibertus,
Ik ben nu aan het onderzoeken hoe e.e.a. werkt. Ik heb nul ervaring met Android Auto. Misschien kan jij mij ook verder helpen.
Wat ik me afvraag,
Kan je net zoals op de laptop, 2 apps tegelijkertijd in het scherm zichtbaar hebben en gebruiken? Dus Google maps & MRA-Navigation samen.
of MRA-Navigation & Spotify of Flitsmeister...Misschien kan je mij een foto maken ofzo als t je lukt.
Ik ben erg benieuwd. -
@Huibertus said in Carpuride W702 icm Carplay:
Ik heb kortgeleden de Carpuride W702 aangeschaft en ben deze aan het testen. In eerste instantie was ik niet heel erg tevreden maar nu ik er wat meer mee heb getest ben ik toch wel erg enthousiast. MRA lijkt hier prima op te werken en daar heb ik hem hoofdzakelijk voor gekocht. Ik loop alleen tegen wat vragen aan die meer betrekking hebben op Carplay dan op de Carpuride. Misschien kan iemand mij hier antwoord op geven.
- Is de linker verticale "taakbalk" aan te passen aan apps zoals ik die wil zien? Nu lijken ze willekeurig te veranderen wanneer ik een app geopend heb. Je zou verwachten dat de taakbalk de 3 laatst geopende apps laat zien.
Neen, CarPlay bepaalt dat zelf. Volledig willekeurig is het niet, er wordt gewerkt met type-apps. Bv. laatst gebruikte navigatie-app, laatste gebruikte muziek app en laatst gebruikte berichten-app.
- Is er een mogelijkheid om "Buienradar" op Carplay te krijgen?
Negatief.
- Is er een snelkoppeling of Widget op de IPhone te maken om Carplay aan en uit te zetten zonder in het menu te duiken?
Hier begrijp ik je niet helemaal? CarPlay werkt draadloos via wifi en zodra het wifi-netwerk gedetecteerd wordt, maakt ie verbinding met je apparaat.
Thnx voor jullie reacties
-
@T-Rüland Ja en neen... je kan maar 1 app op het scherm zien, maar je kan wel Flitsmeister ofzo op de achtergrond laten draaien en dan komen er pop-ups wanneer er een melding is. Althans bij CarPlay, ik vermoed bij Android Auto ook wel. Je hebt wel een soort home-scherm waarin een aantal zaken vast staan (muziek, agenda en navigatie)... daar kan je een aantal zaken combineren, maar je kan dit scherm niet zelf aanpassen. Twee navigatie-apps naast elkaar weergeven kan niet.
-
Huibertus,
kijk ook eens deze video. Gaat over de laatste update van Android Auto in 2023.
https://www.youtube.com/watch?v=fcfFDg8fco0&ab_channel=CarConfections
-
https://youtu.be/S3J5c1jW4pQ?si=kkefiDgR8jqAZlMB
Deze is ook zeer leuk om te bekijken hier word ook Myroute app gebruikt
-
Wat @Bart-DM zegt, ik krijg alleen 1 van de navigatie systemen samen met een muziek app als Spotify op 1 scherm. Dus of Google-maps, of Waze, of Kaarten, of Flitsmeister. Wanneer ik een Whats-app binnen krijg zie ik dat ook en wordt, wanneer ik dat wil, voorgelezen. Of Flitsmeister op de achtergrond blijft werken weet ik niet. Heb ik nog niet getest maar als @Bart-DM dat zegt zal het zo zijn.
-
De Carpuride komt vanmiddag binnen en dan ga ik hem testen we gaan
morgen richting Duitsland dus ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat werken. -
@versluis Ja ik ben ook erg benieuwd. Ook hoe het uitziet op de motor
-
Oké net terug uit Duitsland en het werk geweldig niks op aan te merken, en dan samen met route app kan je heerlijk je weg vinden.
Ik draaide zelf spotify om heerlijk muziek te beluisteren.En het scherm is met je handschoenen gewoon bedienbaar.
Hij zit er bij mij en komt er niet meer vanaf heerlijk om op deze manier apple CarPlay te kunnen gebruiken
Waar je wel op moet letten is dat je batterij van je phone sneller op gaat, wel logisch natuurlijk wat je doet alles draadloos
-
-
@versluis ik heb er een schermprotector opgedaan. Ik kan hem hierdoor niet met motorhandschoen bedienen. Ga het nu proberen met plakkers op mijn vingers
-
Zal waarschijnlijk door de screenprotector komen
-
Hi All
Sorry this is in English and I have not succeed in getting a translation of the prior discussion. I am trying to work out whether this Carpuride is going to do what I want.- I ride a BMW 1200 GS.
- I have an interphone comms system in the helmet and app on the phone.
- I have MyRoute app and navigation on a Nokia 6.1 Android phone, where I have been trialling it ahead of a 10day trip to italy. So voice commands currently working with the interphone.
- The phone is in a handbar bag with clear screen and lead to connect to BMW charger, so I can glance down at the map as well.
Has anyone used the either the W702 or the BMW version in this setup and particularly with MyRoute. I dont quite understand how MyRoute app will be displayed on Carpuride.
I dont want to use google maps as someone has put all the routes for each day of our tour on My Route.
-
The Carpuride works the same as CarPlay in your car
-
@versluis said in Carpuride W702 icm Carplay:
The Carpuride works the same as CarPlay in your car
So when you also see Google maps on the Carpuride you will also have Myroute app visible on your screen
-
@NAA-Nigel-Austin Ik heb ook een Carpuride op mijn GS gemonteerd en heb er laatst 700 km mee gereden. Ik ben er zeer tevreden over. Je kunt navigeren met MRA en tegelijk muziek afspelen en Flitsmeister op de achtergrond laten draaien. Helaas kun je geen Buienradar op het scherm krijgen. Je kunt zelfs ook je whatsapp berichten voor laten lezen. Wanneer je dat laatste doet, krijg je bij je muziek en MRA een vervormd geluid. Ik heb dit aangemeld bij Carpuride en heb een software update toegestuurd gekregen. Kijken of dat het probleem oplost. Ik heb er al wel een work-around voor bedacht en dat gaat goed.
Als ik zou weten hoe ik een foto kan uploaden dan kan ik je wat foto's laten zien van de Carpuride op mijn motor. -
@Huibertus -I figured out how to get google to do me a translation . Thank you for your reply and its good to know someone has it up and running.
So do you open MRA on the phone with the planned route, and then Carpuride detects this as the navigation tool from its icon and then displays the phone MRA on the big screen?
Sorry for another dumb question - does the screen get its power from the as fitted GS mount, or does it need to be connected to the power connector on the right handside.
-
@NAA-Nigel-Austin Ja dat klopt. Op je telefoon de route op MRA kiezen en wanneer je deze opent, komt deze in je Carpuride. De spanningsvoorziening kun je halen van een 12Volt aansluiting (accu/ contact) of van een usb aansluiting. De aan/uit knop op de Carpuride is lastig te bereiken dus zou via contact aansluiten.