Updated beta v4.1.0 (276)
-
@Jan-Weerheim het lijkt er inderdaad sterk op dat hele oude Android versies moeite hebben met de moderne staat van de app
Welke Android versie draai je op die s7? En welke op de s10?
-
@Corjan-Meijerink dat zou jammer zijn, temeer het los van AA voorafgaand aan de laatste drie updates prima werkte op android 8 en ik heb ook getest met een oude s6 met android 7 dat ging ook prima.
Om je vraag te beantwoorden; op de s7 draait android 8. Op de s10 android 12. -
@Jan-Weerheim @Corjan-Meijerink
Niet helemaal waar. S24+ met laatste Android versie heeft ook problemen wanneer gewisseld wordt tussen apps. Dan blijf ik (soms) ook met een scherm zonder kaartHoewel ik dat nog niet helemaal kan plaatsen. Later in het proces vroeg de app om 'altijd' rechten. Wellicht dat dat de situatie verbeterd. Deze vraag komt pas als je echt een navigatie wilt starten. Na nieuwe installatie van de app.
Zojuist kunnen reproduceren weer.
- Doel kiezen
- Wisselen naar andere applicatie. Bv YouTube
- Terug naar mra . Geen kaart
- Staat navigatie, dan is er nu weer wel een kaart.
-
@Edwin_M dank voor het doorgeven daarvan! Welke app versie heb je momenteel geïnstalleerd? (ik heb in deze 276 versie geprobeerd dat op te lossen zonder dat ik het probleem had )
Ik probeer het zeker na te bootsen om de tot mij beschikbare Android telefoons en die tonen (helaas / gelukkig) dit gedrag niet.
-
@Corjan-Meijerink 276, ik heb je 1 maart 20:28 een log gemaild
-
@Edwin_M ah check, heb hem inderdaad
-
@Corjan-Meijerink I also emailed you a log from my S7 Andriod 8. The map is no longer displayed in the app. Navigation works but without a map display. This has just started with the last few updates.
I was out today using my S20. I found the tracking of my position on the map to be very jerky and lagged my actual position. I found it to be worse than previous versions (it was a very foggy day if that should matter).
I started a GPS Speedometer app in the background. Immediately the tracking was very smooth and no longer lagged behind my actual position. -
Ik ben zeker geen kenner. Maar lees zo links en rechts wel meer problemen met Android Auto en Samsung S-serie van de laatste paar generaties. Lijkt Samsung smartphone procentueel meer te treffen dan andere merken. Ook de oude Galaxy's lijken minder problemen te hebben.
Overigens. Nu 2 routes gereden met de laatste versie van de app op Android Auto. Blijf nog wat voorzichtig maar ben zeker optimistisch. Durf het nu wel voor een weekendje weg te gebruiken. Maar nog niet als enige app.
Het aan de gang maken van de app met route gaat nog niet helemaal lekker. Moest de laatste keer 2 of 3 keer de app starten en de route starten voor dat het goed op Android Auto te staan.
Toen het eenmaal liep, ging het allemaal goed. Ook het afwijken van de route en automatisch overslaan van shaping points gaf geen problemen.Ga komend weekend nog maar eens paar een keer een ritje maken.
-
@Corjan-Meijerink Nog weer een test gedaan met alleen de telefoon. App haperde niet
Nog 2 dingen die niet goed gingen.
1 de aanduiding van de benzine pompen op de route ging heb enkele keer goed
2 bij herberekening van de route bleef hij proberen op de aanvankelijke route terug te komen. Sinds zou dat een extra reistijd van ruim 30 minuten opgeleverd hebben. Goede nieuws het herberekenen ook zich ging wel snel -
@Marinus-van-Deudekom said in Updated beta v4.1.0 (276):
1 de aanduiding van de benzine pompen op de route ging heb enkele keer goed
Wat bedoel je precies. Bedoel je de afstand tot de eerstvolgende benzinepomp langs de route? Wat ging daar precies fout dan?
2 bij herberekening van de route bleef hij proberen op de aanvankelijke route terug te komen.
Is dat niet ook de essentie van de functie? Volgens het huidige algoritme wordt er sowieso pas een WP overgeslagen na 2 herberekeningen naar dat punt.
Ik zie daar overigens wel verbeter mogelijkheden in. Bijvoorbeeld dat op het moment dat je terugkeert op de route, er niet meer wordt teruggeleid naar een vorig punt op de route, maar wordt overgeslagen naar het eerstvolgende punt verdere op de route. Dat is nu niet vanzelfsprekend, maar hangt erg van het verloop van de route af. Dus stel bij route punt 10 geraak je van de route af, om er tussen 15 en 16 weer op terecht te komen. Dat de app dan automatisch verder gaat naar 16 en niet naar punt 15 of eerder, tenzij dat een VIA punt is natuurlijk.
-
Zo zou het inderdaad moeten werken. Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar bij mijn laatste rit leek het inderdaad zo te werken.
Ik heb nog veel te weinig ervaring met de app om er meer over te kunnen zeggen. -
@M-Schrijver, nu is het zo dat je wordt geleidt naar het routepunt dat via de weg het dichtst lag bij de positie lag waar je afweek. Een besluit tot het al of niet overslaan wordt pas genomen op het moment dat je van de berekende route afwijkt, en dan pas na de 2e herberekening. Zo kan het gebeuren dat je meerdere routepunten verder terug op de route komt, maar je in feite terug de route in gestuurd wordt. Dat werkt op zichzelf goed in sommige gevallen, maar ik denk dat je als naa routepunt 10 navigeert, door een omleiding tussen 14 en 15 terug op de route komt, en je in de richting van routepunt 15 beweegt, dat je dan kunt aannemen dat je niet meer naar 10 t/m 14 wilt.
-
@Con-Hennekens hoi Con
De benzinepompaanduiding. Ik bedoel dat op mijn simpele A B route, in dit geval Tilburg Baarn er diverse pompstations langs deze snelweg liggen. Ik kreeg bv de aanduiding dat er een pomp zou komen over 20 km en de pomp die binnen die 20 km werkelijk lag niet werd aangeduid. Als de aanvankelijke 20 km tot een pomp voorbij waren, bleek er daar geen te liggen en werd de aanduiding veranderd naar over 65 km. Ondertussen bleef ik maar pompen passeren die nooit werden aangeduid.
V.w.b de herberekening. Ik reed van Tilburg naar Baarn en werd de A58 als eerste gekozen. Die wilde ik het eerste stuk niet nemen en ik reed binnendoor over Oosterhout. Hij bleef tot voorbij Rijen zeggen dat ik terug naar Tilburg moest. Eindelijk voorbij Rijen kwam de juiste herberekening via Oosterhout.
Op de terug Idem dito maar nu met terugsturen naar de A2 terwijl ik wist dat via de A27 sneller zou zijn. Ook dat bleef hij volhouden tot ik voorbij de A15 was en toen kwam de juiste herberekening
Ik hoop dat het zo duidelijker was. Zoals gezegd het goede nieuws: hij bleef het wel doen -
Fijn om de positieve ervaringen te lezen! Zo komt de release inderdaad steeds dichter bij Ik hoop morgen alles afgerond te hebben!
-
Gisteren een rit gedaan met Android Auto.
Een paar dingen vielen mij op.
Op het Android Auto scherm ging alles goed. Maar op mijn telefoon scherm had ik vaak dat er geen kaart zichtbaar was.
Zodra ik de verbinding met Android Auto verbrak was er wel weer een kaart.Het stroomverbruik was erg hoog.
Ik heb vorige week ook een route gereden van ongeveer dezelfde lengte. Toen was het stroomverbruik niet zo hoog. Na 3 uur rijden accu was ongeveer 5% kwijt.
Er was 1 groot verschil tussen vorige week en gisteren. Vorige week geen herberekeningen. Gisteren zijn er veel herberekeningen gedaan tijdens het rijden. De meeste in een klein gebied. Juist in deze periode zakte de acculading snel weg. Na 5 uur rijden was ik 60% kwijt.
De telefoon wordt via de Android Auto kabel van stroom voorzien.