• Categories
  • Awards
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • Users
  • Groups
  • Support
  • Login
Back to MyRoute-app

MRA Community Forum

• Login
  • Search
  • Categories
  • Awards
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • Users
  • Groups
  • Support

Test CarPlay

[Beta] Problems, Bugs and other Issues
5
13
156
Loading More Posts
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Gos Kuus
    Gos Kuus last edited by 21 Feb 2024, 07:14

Eerste korte test met nieuwe versie. A naar B navigatie.

• Tweede route instructie komt wel op IPhone display maar niet CP-display.
    • automatisch inzoomen mag nog 1 of 2 stapjes sterker. Bijv. een rotonde of afslag blijft nog erg klein in beeld. Ik vergelijk dit dan ook met Google Maps.
    • inzoomen en uitzoomen met + of - op IPhone geeft geen verandering op CP-display
      Verder een stabiele werking.
    Jack van Tilburg 1 Reply Last reply 21 Feb 2024, 08:37 Reply Quote 0
    • Corjan Meijerink
      Corjan Meijerink administrator last edited by 21 Feb 2024, 07:28

@Gos-Kuus Fijn om te lezen dat het stabiel is!

• Heb je hier een screenshot / situatie van?
      • Kunnen we altijd nog finetunen! 🙂
      • Dat is correct! Eventueel kan zoiets later nog aangepast worden.
      Gos Kuus 1 Reply Last reply 21 Feb 2024, 15:26 Reply Quote 0
      • Jack van Tilburg
        Jack van Tilburg Banned @Gos Kuus last edited by 21 Feb 2024, 08:37

@Gos-Kuus said in Test CarPlay:

automatisch inzoomen mag nog 1 of 2 stapjes sterker. Bijv. een rotonde of afslag blijft nog erg klein in beeld. Ik vergelijk dit dan ook met Google Maps.

Ik heb mij dat tijdens mijn test niet zo gerealiseerd maar ik denk wel dat je gelijk hebt. Ik twijfel hierover omdat je vanwege het door Here gekozen kleurschema toch al een zeer slecht beeld hebt van de omgeving.

inzoomen en uitzoomen met + of - op IPhone geeft geen verandering op CP-display

Ik heb ook al aangegeven dat inzoomen met CarPlay niet prettig werkt omdat de '+ en-' niet op het carplayscherm staan.
        Bedienen via de iPhone vind ik sowieso geen optie bij gebruik CarPlay.

Theo Lammerts 1 Reply Last reply 21 Feb 2024, 08:54 Reply Quote 0
        • Theo Lammerts
          Theo Lammerts @Jack van Tilburg last edited by 21 Feb 2024, 08:54

@Jack-van-Tilburg Gisteren een route gereden met CarPlay met diverse tussen punten. Dat werkte goed. Het overslaan van een routepunt werkte ook goed. Super snel werd de route herberekend. Snelheidsafhankelijk in- en uitzoomen mag wat sterker.
          Ik ben geen voorstander om tijdens het rijden routes aan te passen, vanwege de verkeersveiligheid. Op de motor vindt ik dit nog gevaarlijker dan in de auto.
          Maar dit laatste is ieders eigen keuze. 😎
          Dikke complimenten aan de programmeurs.🍾👌

Corjan Meijerink Jack van Tilburg 2 Replies Last reply 21 Feb 2024, 09:17 Reply Quote 2
          • Corjan Meijerink
            Corjan Meijerink administrator @Theo Lammerts last edited by 21 Feb 2024, 08:58

@Theo-Lammerts dankje!

1 Reply Last reply Reply Quote 0
            • Jack van Tilburg
              Jack van Tilburg Banned @Theo Lammerts last edited by 21 Feb 2024, 09:17

@Theo-Lammerts said in Test CarPlay:

Ik ben geen voorstander om tijdens het rijden routes aan te passen, vanwege de verkeersveiligheid. Op de motor vindt ik dit nog gevaarlijker dan in de auto.

Ik ben het daarmee helemaal eens.
              En daarom is de keus van de nu op het scherm geplaatste icoontjes voor mij niet prettig. Alleen de 'skip' en de '+ en -' zouden voldoende zijn (voor mij).

Theo Lammerts 1 Reply Last reply 21 Feb 2024, 09:19 Reply Quote 1
              • Theo Lammerts
                Theo Lammerts @Jack van Tilburg last edited by 21 Feb 2024, 09:19

@Jack-van-Tilburg Helemaal eens.

1 Reply Last reply Reply Quote 1
                • Gos Kuus
                  Gos Kuus @Corjan Meijerink last edited by 21 Feb 2024, 15:26

@Corjan-Meijerink Ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Op de Iphone zie je de 2de instructie met vermelding van afstand en op CP-display geen afstand maar de straatnaam. Daar kan je niet zoveel mee al rijdend en vaak zonder straatnaambordje. b8f53a12-412c-453b-bbfd-3a6d7d95b9cf.JPG

Corjan Meijerink 1 Reply Last reply 21 Feb 2024, 16:50 Reply Quote 0
                  • Corjan Meijerink
                    Corjan Meijerink administrator @Gos Kuus last edited by 21 Feb 2024, 16:50

@Gos-Kuus Dat is gewoon een verschil tussen CarPlay en de app. In de app kunnen we veel meer informatie tonen - dat is in CarPlay wat beperkt. Daarom is de keuze gemaakt zoals die nu is en dat is in lijn met andere navigatie apps 🙂

Gos Kuus 1 Reply Last reply 13 Mar 2024, 14:23 Reply Quote 0
                    • Frank Willems 0
                      Frank Willems 0 last edited by 21 Feb 2024, 17:01

Gisteren met de Soundstream Reserve HDHU14+ op de motor een tochtje gemaakt. Stabiliteit was prima; opmerking van Gos Kuus over zoom kan ik in mee gaan.
                      Offline modus ook gebruikt (dichtbij België én Duitsland) werkt ook prima.
                      Blij mee.

Corjan Meijerink 1 Reply Last reply 21 Feb 2024, 22:46 Reply Quote 0
                      • Corjan Meijerink
                        Corjan Meijerink administrator @Frank Willems 0 last edited by 21 Feb 2024, 22:46

@Frank-Willems-0 fijn!

• 21 days later
                        • Gos Kuus
                          Gos Kuus @Corjan Meijerink last edited by 13 Mar 2024, 14:23

@Corjan-Meijerink
                          Vandaag 4.1.0 (284) getest. Werkt stabiel, snelle herberekeningen en geen crash-meldingen gehad.
                          Omdat ik de volgende instructie op CP (straatnaam i.p.v. afstand) niet zo handig vind wilde ik deze uitzetten. Als ik het schuifje voor "Volgende Instructie" uit zet verdwijnt de weergave wel op het Iphone-scherm maar niet op het CP-scherm.
                          Inzoomen werkt op CP echt prima nu.

Corjan Meijerink 1 Reply Last reply 13 Mar 2024, 15:38 Reply Quote 0
                          • Corjan Meijerink
                            Corjan Meijerink administrator @Gos Kuus last edited by 13 Mar 2024, 15:38

@Gos-Kuus fijn om te horen! 🙂
                            Die instellingen werken inderdaad (nog) niet in CarPlay. Omdat CarPlay zo anders is qua vormgeving willen we nog kijken wat we wel en niet daar kunnen overnemen.

• 1 / 1
                            10 out of 13
                            • First post
                              10/13
                              Last post
                            ACTIVE USERS
                            POPULAR TOPICS
                            • Routes in mappen niet meer zichtbaar.

about 10 hours ago
                            • (afwijkende) pauze tijd wordt niet meegenomen in de planner

about 16 hours ago
                            • Back skipping route point

about 3 hours ago
                            • Search on iOS

about 3 hours ago
                            • Waypoints not skipping

about 13 hours ago
                            • Das Höhenprofil in MRA - The elevation profile in MRA

about 8 hours ago
                            • Here map not visible in app

about 13 hours ago
                            • La freccia e la strada non vengono evidenziate su android auto

about 15 hours ago
                            MY GROUPS