Test CarPlay
-
Eerste korte test met nieuwe versie. A naar B navigatie.
- Tweede route instructie komt wel op IPhone display maar niet CP-display.
- automatisch inzoomen mag nog 1 of 2 stapjes sterker. Bijv. een rotonde of afslag blijft nog erg klein in beeld. Ik vergelijk dit dan ook met Google Maps.
- inzoomen en uitzoomen met + of - op IPhone geeft geen verandering op CP-display
Verder een stabiele werking.
-
@Gos-Kuus Fijn om te lezen dat het stabiel is!
- Heb je hier een screenshot / situatie van?
- Kunnen we altijd nog finetunen!
- Dat is correct! Eventueel kan zoiets later nog aangepast worden.
-
@Gos-Kuus said in Test CarPlay:
automatisch inzoomen mag nog 1 of 2 stapjes sterker. Bijv. een rotonde of afslag blijft nog erg klein in beeld. Ik vergelijk dit dan ook met Google Maps.
Ik heb mij dat tijdens mijn test niet zo gerealiseerd maar ik denk wel dat je gelijk hebt. Ik twijfel hierover omdat je vanwege het door Here gekozen kleurschema toch al een zeer slecht beeld hebt van de omgeving.
inzoomen en uitzoomen met + of - op IPhone geeft geen verandering op CP-display
Ik heb ook al aangegeven dat inzoomen met CarPlay niet prettig werkt omdat de '+ en-' niet op het carplayscherm staan.
Bedienen via de iPhone vind ik sowieso geen optie bij gebruik CarPlay. -
@Jack-van-Tilburg Gisteren een route gereden met CarPlay met diverse tussen punten. Dat werkte goed. Het overslaan van een routepunt werkte ook goed. Super snel werd de route herberekend. Snelheidsafhankelijk in- en uitzoomen mag wat sterker.
Ik ben geen voorstander om tijdens het rijden routes aan te passen, vanwege de verkeersveiligheid. Op de motor vindt ik dit nog gevaarlijker dan in de auto.
Maar dit laatste is ieders eigen keuze.
Dikke complimenten aan de programmeurs. -
@Theo-Lammerts dankje!
-
@Theo-Lammerts said in Test CarPlay:
Ik ben geen voorstander om tijdens het rijden routes aan te passen, vanwege de verkeersveiligheid. Op de motor vindt ik dit nog gevaarlijker dan in de auto.
Ik ben het daarmee helemaal eens.
En daarom is de keus van de nu op het scherm geplaatste icoontjes voor mij niet prettig. Alleen de 'skip' en de '+ en -' zouden voldoende zijn (voor mij). -
@Jack-van-Tilburg Helemaal eens.
-
@Corjan-Meijerink Ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Op de Iphone zie je de 2de instructie met vermelding van afstand en op CP-display geen afstand maar de straatnaam. Daar kan je niet zoveel mee al rijdend en vaak zonder straatnaambordje.
-
@Gos-Kuus Dat is gewoon een verschil tussen CarPlay en de app. In de app kunnen we veel meer informatie tonen - dat is in CarPlay wat beperkt. Daarom is de keuze gemaakt zoals die nu is en dat is in lijn met andere navigatie apps
-
Gisteren met de Soundstream Reserve HDHU14+ op de motor een tochtje gemaakt. Stabiliteit was prima; opmerking van Gos Kuus over zoom kan ik in mee gaan.
Offline modus ook gebruikt (dichtbij Belgiรซ รฉn Duitsland) werkt ook prima.
Blij mee. -
@Frank-Willems-0 fijn!
-
@Corjan-Meijerink
Vandaag 4.1.0 (284) getest. Werkt stabiel, snelle herberekeningen en geen crash-meldingen gehad.
Omdat ik de volgende instructie op CP (straatnaam i.p.v. afstand) niet zo handig vind wilde ik deze uitzetten. Als ik het schuifje voor "Volgende Instructie" uit zet verdwijnt de weergave wel op het Iphone-scherm maar niet op het CP-scherm.
Inzoomen werkt op CP echt prima nu. -
@Gos-Kuus fijn om te horen!
Die instellingen werken inderdaad (nog) niet in CarPlay. Omdat CarPlay zo anders is qua vormgeving willen we nog kijken wat we wel en niet daar kunnen overnemen.