gesproken bericht?
-
Hallo vrienden, ik heb voor het eerst op een door mijzelf gemaakte route een lunchpunt uitgezocht op de route middels de hybride kaart van HERE, ik heb die plek gevonden via de POI lijst en daar een routepunt van gemaakt, en dat punt LUNCH genoemd, mijn vraag is of dat punt ook wordt aangegeven of beter nog wordt uitgesproken via je headset als je dat routepunt ( lunch ) nadert terwijl je de route rijdt?
Groet,
Rob -
Maak van je stops viapunten (Handje). De naam die je eraan geeft wordt uitgesproken. De notitie eronder max 512 karakters wordt in de App (MyRoute-App) ook getoond.
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master
hartelijk dank voor uw antwoord, daar kan ik iets mee,met vriendelijke groet,
Rob
-
Ik heb een testroute naar m'n werk met verschillende vormings- en via punten en ook verschillende kleurtjes en icoontjes. Ook de vormings/via punten specifieke namen gegeven en ook tekst in de notes geplaatst. Wat mij opvalt is dat niet in alle gevallen de specifieke vormings/via teksten in de navigatie getoond. Ik heb er nog geen vinger op kunnen leggen wat een oorzaak zou kunnen zijn. Het gebeurt zowel bij online als off line navigatie en ook het kleurtje maakt niet uit.
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master @Rob-van-Pul ik heb jouw werkwijze geprobeerd Hans. Ik heb viapunten geplaatste ná een richtingverandering tot aan het plaatsen van een viapunt met alternatieve tekst ergens midden in een route waar normaliter geen spraakaanwijzingen komen. De gewijzigde tekst in het viapunt wordt niet uitgesproken bij mij!
-
@Rob-Verhoeff, ik was me ook al aan het afvragen of ik dat ooit gehoord heb. Zelf gebruik ik niet zo gauw viapunten, maar in de Eifel heb ik een paar aangepaste routes gereden waar deze wel degelijk in zaten. Het is mij niet direct opgevallen dat ik die namen heb gehoord. Maar ik zou moeten testen.
-
Correct, dit kan helemaal nog niet
-
Was ook niet duidelijk, welk systeem je gebruikt. Ik ging ervan uit dat je een XT gebruikt.
Volgende keer graag erbij vermelden. -
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master, out of curiosity: spreekt de XT die routepunt namen wèl uit?
-
@Corjan-Meijerink said in gesproken bericht?:
Correct, dit kan helemaal nog niet
Daar maak ik uit op dat het een feature is die jullie wel gaan uitrollen in de toekomst?
-
Ja, de viapunten worden uitgesproken
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master, dan willen wij dat óók
-
@Con-Hennekens said in gesproken bericht?:
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master, dan willen wij dat óók
Jaaaaa, dan hoor ik straks dit:
-
@Con-Hennekens
Hallo mannen, ik ben niet echt vertrouwd met communiceren in dit forum, excuseer me daarvoor aub, reactie laat daardoor een beetje lang op zich wachten.
Mijn navigatiesysteem is een ZUMO XT, de eerste versie, en ik maak zelf al een tijdje zelf routes om die samen met een paar vrienden te gaan rijden, ze krijgen dat gpx bestand als track die ze uiteraard moeten converseren naar route, van de 5 man hebben er 4 een zumo xt en 1 heeft nog een 595, en schiet mij maar lek, het komt elke route voor dat er iemand op zijn navigatiesysteem te zien en te horen krijgt dat hij links of rechts moet maar dat dat niet klopt enz enz, dus ook die track is niet waterdicht, over het algemeen zijn de routeringsinstellingen bij die apparaten hetzelfde maar toch rijdt uiteindelijk een keertje fout, ik snap dat echt niet.
Maar om even antwoord te geven op de vraag of de zumo de routepunten omroept kan ik NEE zeggen, alleen als we bij het eindpunt zijn gekomen, en zoals ik al eerder vertelde dat ik eigenlijk voor het eerst een lunch ingepland, maar het viapunt ( lunch ) wordt niet gezien door de Zumo en dus ook niet omgeroepn dus.
Sorry voor het erg lange verhaal mannen. -
@Rob-van-Pul in de Garmins kan je route herbereken uit zetten. Dat moet je vooral doen met een zelf gemaakte route. Als je routepunten op de juiste plekken staan, dan volgt ook je Garmin de route zoals jij die hebt bedacht, zonder daar vanaf te wijken. Hoe- en waar je de routepunten moet plaatsen is een beetje ervaring. Al doende leert men.
-
Een viapunt wordt echt wel herkend en uitgesproken door de Zumo. Je moet wel de route gebruiken. gpx 1.1 of gpx 1.2
-
@Rob-van-Pul, Als je een track omzet naar een trip (route) vervallen alle waypoints, dan dan zal er niks omgeroepen worden nee. Als iedereen uit hetzelfde GPX bestand de track importeert, dan gaat het niet fout bij MRA of bij de track, maar bij de Zumo's. Exporteer eens een GPX zónder route en deel die uit. Kijken wat er dan gebeurt