• Categories
  • Awards
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • Users
  • Groups
  • Support
  • Login
Back to MyRoute-app

MRA Community Forum

• Login
  • Search
  • Categories
  • Awards
  • Recent
  • Tags
  • Popular
  • Users
  • Groups
  • Support

gesproken bericht?

General Discussion
6
17
565
Loading More Posts
  • Oldest to Newest
  • Newest to Oldest
  • Most Votes
Reply
  • Reply as topic
Log in to reply
This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
  • Rob van Pul
    Rob van Pul last edited by 14 Jul 2023, 06:38

Hallo vrienden, ik heb voor het eerst op een door mijzelf gemaakte route een lunchpunt uitgezocht op de route middels de hybride kaart van HERE, ik heb die plek gevonden via de POI lijst en daar een routepunt van gemaakt, en dat punt LUNCH genoemd, mijn vraag is of dat punt ook wordt aangegeven of beter nog wordt uitgesproken via je headset als je dat routepunt ( lunch ) nadert terwijl je de route rijdt?

Groet,
    Rob

Hans van de Ven MR.MRA 1 Reply Last reply 14 Jul 2023, 06:49 Reply Quote 0
    • Hans van de Ven MR.MRA
      Hans van de Ven MR.MRA Instructor RouteXperts @Rob van Pul last edited by 14 Jul 2023, 06:49

@Rob-van-Pul

Maak van je stops viapunten (Handje). De naam die je eraan geeft wordt uitgesproken. De notitie eronder max 512 karakters wordt in de App (MyRoute-App) ook getoond.

887fb73e-74e6-4c73-9215-5e0894eac6b8-image.png

Garmin Zumo XT2/XT/BMW Connected Ride Navigator/MyRouteapp (The App)
      Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd / Een route is net zo goed als deze uitgezet is.

Rob van Pul Rob Verhoeff 2 Replies Last reply 14 Jul 2023, 11:36 Reply Quote 0
      • Rob van Pul
        Rob van Pul @Hans van de Ven MR.MRA last edited by 14 Jul 2023, 08:14

@Hans-van-de-Ven-MRA-Master
        hartelijk dank voor uw antwoord, daar kan ik iets mee,

met vriendelijke groet,

Rob

Hans van de Ven MR.MRA 1 Reply Last reply 14 Jul 2023, 14:34 Reply Quote 0
        • Arno 0
          Arno 0 last edited by 14 Jul 2023, 10:20

Ik heb een testroute naar m'n werk met verschillende vormings- en via punten en ook verschillende kleurtjes en icoontjes. Ook de vormings/via punten specifieke namen gegeven en ook tekst in de notes geplaatst. Wat mij opvalt is dat niet in alle gevallen de specifieke vormings/via teksten in de navigatie getoond. Ik heb er nog geen vinger op kunnen leggen wat een oorzaak zou kunnen zijn. Het gebeurt zowel bij online als off line navigatie en ook het kleurtje maakt niet uit.

1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • Rob Verhoeff
            Rob Verhoeff @Hans van de Ven MR.MRA last edited by Rob Verhoeff 14 Jul 2023, 12:09 14 Jul 2023, 11:36

@Hans-van-de-Ven-MRA-Master @Rob-van-Pul ik heb jouw werkwijze geprobeerd Hans. Ik heb viapunten geplaatste n谩 een richtingverandering tot aan het plaatsen van een viapunt met alternatieve tekst ergens midden in een route waar normaliter geen spraakaanwijzingen komen. De gewijzigde tekst in het viapunt wordt niet uitgesproken bij mij!

BMW K1600GT-P (2013) with BMW Navigator V | Nolan N100-5 with Sena 30K
            iOS on iPhone 13 (mounted on Quadlock)
            Apple CarPlay in VW T-Roc (wired)
            Routelab on MacBook Air & iMac (Ventura & Monterey)

Con Hennekens 1 Reply Last reply 14 Jul 2023, 13:13 Reply Quote 0
            • Con Hennekens
              Con Hennekens @Rob Verhoeff last edited by 14 Jul 2023, 13:13

@Rob-Verhoeff, ik was me ook al aan het afvragen of ik dat ooit gehoord heb. Zelf gebruik ik niet zo gauw viapunten, maar in de Eifel heb ik een paar aangepaste routes gereden waar deze wel degelijk in zaten. Het is mij niet direct opgevallen dat ik die namen heb gehoord. Maar ik zou moeten testen.

I am not affiliated with MyRoute-App. The help I am offering is entirely voluntary.
              I am just an enthusiastic user, and hope you will be one too!

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

• Corjan Meijerink
                Corjan Meijerink administrator last edited by 14 Jul 2023, 13:58

Correct, dit kan helemaal nog niet 馃槈

Rob Verhoeff 1 Reply Last reply 14 Jul 2023, 16:28 Reply Quote 1
                • Hans van de Ven MR.MRA
                  Hans van de Ven MR.MRA Instructor RouteXperts @Rob van Pul last edited by 14 Jul 2023, 14:34

@Rob-van-Pul

Was ook niet duidelijk, welk systeem je gebruikt. Ik ging ervan uit dat je een XT gebruikt.
                  Volgende keer graag erbij vermelden.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd / Een route is net zo goed als deze uitgezet is.

Con Hennekens 1 Reply Last reply 14 Jul 2023, 16:27 Reply Quote 0
                  • Con Hennekens
                    Con Hennekens @Hans van de Ven MR.MRA last edited by 14 Jul 2023, 16:27

@Hans-van-de-Ven-MRA-Master, out of curiosity: spreekt de XT die routepunt namen w猫l uit?

I am not affiliated with MyRoute-App. The help I am offering is entirely voluntary.

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar to the saddle.

Hans van de Ven MR.MRA Rob van Pul 2 Replies Last reply 18 Jul 2023, 16:51 Reply Quote 0
                    • Rob Verhoeff
                      Rob Verhoeff @Corjan Meijerink last edited by 14 Jul 2023, 16:28

@Corjan-Meijerink said in gesproken bericht?:

Correct, dit kan helemaal nog niet 馃槈

Daar maak ik uit op dat het een feature is die jullie wel gaan uitrollen in de toekomst?

• Hans van de Ven MR.MRA
                        Hans van de Ven MR.MRA Instructor RouteXperts @Con Hennekens last edited by 14 Jul 2023, 17:38

@Con-Hennekens

Ja, de viapunten worden uitgesproken

Con Hennekens 1 Reply Last reply 14 Jul 2023, 17:55 Reply Quote 0
                        • Con Hennekens
                          Con Hennekens @Hans van de Ven MR.MRA last edited by 14 Jul 2023, 17:55

@Hans-van-de-Ven-MRA-Master, dan willen wij dat 贸贸k 馃ぃ

Rob Verhoeff 1 Reply Last reply 14 Jul 2023, 18:21 Reply Quote 1
                          • Rob Verhoeff
                            Rob Verhoeff @Con Hennekens last edited by 14 Jul 2023, 18:21

@Con-Hennekens said in gesproken bericht?:

@Hans-van-de-Ven-MRA-Master, dan willen wij dat 贸贸k 馃ぃ

Jaaaaa, dan hoor ik straks dit:

Scherm颅afbeelding 2023-07-14 om 20.21.22.png

1 Reply Last reply Reply Quote 1
                            • Rob van Pul
                              Rob van Pul @Con Hennekens last edited by 18 Jul 2023, 16:51

@Con-Hennekens
                              Hallo mannen, ik ben niet echt vertrouwd met communiceren in dit forum, excuseer me daarvoor aub, reactie laat daardoor een beetje lang op zich wachten.
                              Mijn navigatiesysteem is een ZUMO XT, de eerste versie, en ik maak zelf al een tijdje zelf routes om die samen met een paar vrienden te gaan rijden, ze krijgen dat gpx bestand als track die ze uiteraard moeten converseren naar route, van de 5 man hebben er 4 een zumo xt en 1 heeft nog een 595, en schiet mij maar lek, het komt elke route voor dat er iemand op zijn navigatiesysteem te zien en te horen krijgt dat hij links of rechts moet maar dat dat niet klopt enz enz, dus ook die track is niet waterdicht, over het algemeen zijn de routeringsinstellingen bij die apparaten hetzelfde maar toch rijdt uiteindelijk een keertje fout, ik snap dat echt niet.
                              Maar om even antwoord te geven op de vraag of de zumo de routepunten omroept kan ik NEE zeggen, alleen als we bij het eindpunt zijn gekomen, en zoals ik al eerder vertelde dat ik eigenlijk voor het eerst een lunch ingepland, maar het viapunt ( lunch ) wordt niet gezien door de Zumo en dus ook niet omgeroepn dus.
                              Sorry voor het erg lange verhaal mannen.

Rob Verhoeff Hans van de Ven MR.MRA Con Hennekens 3 Replies Last reply 18 Jul 2023, 18:04 Reply Quote 0
                              • Rob Verhoeff
                                Rob Verhoeff @Rob van Pul last edited by 18 Jul 2023, 17:42

@Rob-van-Pul in de Garmins kan je route herbereken uit zetten. Dat moet je vooral doen met een zelf gemaakte route. Als je routepunten op de juiste plekken staan, dan volgt ook je Garmin de route zoals jij die hebt bedacht, zonder daar vanaf te wijken. Hoe- en waar je de routepunten moet plaatsen is een beetje ervaring. Al doende leert men.

• Hans van de Ven MR.MRA
                                  Hans van de Ven MR.MRA Instructor RouteXperts @Rob van Pul last edited by 18 Jul 2023, 17:51

@Rob-van-Pul

Een viapunt wordt echt wel herkend en uitgesproken door de Zumo. Je moet wel de route gebruiken. gpx 1.1 of gpx 1.2

• Con Hennekens
                                    Con Hennekens @Rob van Pul last edited by 18 Jul 2023, 18:04

@Rob-van-Pul, Als je een track omzet naar een trip (route) vervallen alle waypoints, dan dan zal er niks omgeroepen worden nee. Als iedereen uit hetzelfde GPX bestand de track importeert, dan gaat het niet fout bij MRA of bij de track, maar bij de Zumo's. Exporteer eens een GPX z贸nder route en deel die uit. Kijken wat er dan gebeurt 馃槈

• 1 / 1
                                    1 out of 17
                                    • First post
                                      1/17
                                      Last post
                                    ACTIVE USERS
                                    POPULAR TOPICS
                                    • route maken maar routepunten verdwijnen

about 10 hours ago
                                    • Next Update 4.3.8 - 386 (iOS) wann ?

about 21 hours ago