Probleem routepunt overslaan bij veerpont
-
Ik heb een test route gemaakt die over een veerpont loopt aan de overzijde van het water heb ik een routepunt dat ik overgeslagen heb. Op de Here-kaart binnen MRA routeplanner ziet het er prima uit. Zelfs de animatie gaat goed.
Maar open ik de route op mijn iPhone dan wordt het veerpont vermeden.
Start ik vandaar uit een animatie dan loopt de route tot aan het veerpont, draait om en gaar over de volgende brug naar de overzijde van het water.Zet ik de TomTom kaart aan ipv de Here kaart, dan ziet alles er goed uit en de animatie gaat ook goed.
Ik heb al heel wat routes gehad over veerpontjes gemaakt maar ben nog nooit tegen dit probleem aangelopen.Wat kan hier de oorzaak van zijn.
Link:
https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/7743156?mode=share -
@Albert-van-den-Elsen, Het schijnt zo te zijn dat de offroad functie van de planner nog niet in de Navigatie module zit. Dat gaat ongetwijfeld nog komen in een update.
Wat mij overigens opviel tijdens ons Eifel weekend, was dat wij 4 keer een pontje in de routes hadden, die keurig werd genavigeerd, zelfs met de instructie "rij het veer op". Ik heb geen idee waarom veerponden in NL meestal een probleem zijn, maar in DE schijnbaar niet.
-
@Con-Hennekens Ik kan het je nog sterker vertellen: ik heb dus meermaals gehad dat de oude nav app tijdens het rijden vlak bij de pond, binnen zeg 2km, er alles aan wilde doen om me om de pond heen te geleiden, maar toen ik eenmaal voor de pond stond want ik wist natuurlijk dat Navigation de offroad punt aldaar niet zou snappen en dus negeerde ik de instructie om om te draaien, kreeg ik ook gewoon de instructie om de veerpont te nemen. Dat zal in de huidige app dus wellicht net zo zijn. Ik vermoed dat het toch een snag is in de HERE algoritmes.
@Albert-van-den-Elsen en het klopt inderdaad dat de Mobile-app, net als de oude nav app, nog geen offroad routepunten snapt, en dus logischerwijs om de pond heen gaat routeren.
Het beste rijdt je hier gewoon naar de pond toe, neem je de pond en de navigatie pakt gewoon aan de overzijde de route weer op. Zorg er dus voor dat je vlak voor (en na = offroad) de pond een viapunt hebt staan, zodat je in ieder geval altijd WEL naar de pond toe wordt geleid.
Edit: ik zie dat TS specifiek vraagt over de animatie functie. In hoeverre die gelinkt is aan het gedrag in de HERE navigatie weet ik niet, maar ik vermoed een soortgelijk probleem. HERE snapt daar gewoon de pond niet als overgang ofzo.
-
Vraag me af of dit probleem echt in de HERE kaart zit, want het werkt wel probleemloos in Garmin Basecamp en in de Garmin Zumo. Beide werken ook met de HERE kaart. Hoop zelf ook op een oplossing. Dit is onhandig, omdat zowel de resterende tijd als afstand niet klopt tijdens het navigeren.
-
Probeer is het volgende: Paginamenu/Toolkit/Gebruik segmenten voor berekening, en verander dan het segment van routepunt 3 met de pop-up van snelste naar offroad.
-
@StefanHummelink @Con-Hennekens @Albert-van-den-Elsen
Plaats een viapunt waar je de veerpont opgaat. Daar wordt je altijd naartoe gedirigeerd.
Vormingspunt waar je de veerboot verlaat. en kies om dit punt over te slaan.
Werkt inderdaad nog niet in de app en ook nog niet in de presentatie in de bibliotheek.Probleem zit hem in dat de snelste route berekend wordt in de Here-kaart.
-
@chris-schouten, segmenten werken alleen op de OSM kaart toch? niet ideaal voor Navigation gebruikers.
-
@CD130 Basecamp gooit nog een āeigen sausjeāover de kaarten heen. In de basis zijn ze hetzelfde maar in detail toch verschillend.
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master Dank voor deze melding. Dit maakt alles duidelijk. We wachten geduldig af.