Lostrillen onderdelen smartphone bij montage op motor
-
Onlangs heb ik ergens gelezen dat smartphones die gemonteerd zijn op motoren door het intensieve trillen kapot kunnen gaan. Het ging in het artikel over een iPhone 13 of 14 waarbij de lenzen los waren getrild en de foto's niet meer scherp waren.
Heeft iemand hier meer informatie over, of ervaring mee?
Zelf rij ik inmiddels al zo'n 10.000km met mijn iPhone op het stuur en heb (nog) geen problemen. -
@Dikke-Wim het is zeker iets dat kan gebeuren.
Locatie op de motor (achter bijvoorbeeld een windscherm), type motor (qua trilling) en de aanwezigheid van een vibratie demper zijn belangrijke factoren.
Vooral dat laatste aspect is erg belangrijk. Ik gebruik zelf QuadLock met de vereiste vibratie demper en dat heeft nooit problemen opgeleverd.
-
@Corjan-Meijerink Dank voor de tip! Ik ga kijken naar de Queadlock.
-
Hier ook Quadlock. Niet goedkoop! Ik gebruik het op de motor, in de auto en op de fiets. 1 hoesje voor de telefoon en verschillende montage mogelijkheden voor de verschillende voertuigen.
-
SP-Connect met trillingsdemper, al jaren geen problemen
-
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master said in Lostrillen onderdelen smartphone bij montage op motor:
SP-Connect met trillingsdemper, al jaren geen problemen
Ik ook! SP-Connect, met de anti-vibratie demper en een aparte case waar het tegendeel op geplakt zit. Let ook op je USB verbinding! Afhankelijk van de hoeveelheid kabel die kan trillen, worden er eveneens veel trillingen doorgezet op de USB connector en de interne slappe soldeerverbindingen kunnen dan breken, of de solderpads worden van de PCB getrokken. Daarom gebruik ik een 2-assige 360° roteerbare magnetische usb kabel. Alle trillingen van de kabel, worden zodoende niet doorgezet naar de telefoon. Werkt echt goed.
Bron: AliExpressHet probleem zit hem ook ondere andere in de optische stabilisatie systemen van de camera. Deze schijnen bij de iPhones te kwetsbaar te zijn. Overigens zal dit in de nieuwste Android phones niet veel anders zijn. Toen die klachten bekend kwamen, al enkele jaren geleden, kwamen zowel Quadlock als SP connect "ineens" met de anti vibratie modules.
-
Ik rij nu al een 70.000 km met een goedkope Chinese DooGee (rugged uitvoering) telefoon op m'n stuur met een RAM Mount Tough-Charge X-Grip Tech Waterproof Wireless
Deze combinatie heeft tot nu toe m'n telefoon 'heel' gehouden, totaal niets gemerkt van problemen met de camera of wat dan ook van de telefoon.
Ik denk dat die trillingsdemping erg belangrijk is, maar er zijn tegenwoordig meerdere systemen op de markt die dit hebben.