MRA Community Forum

• Login
    • Search
    • Categories
    • Awards
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Groups
    • Support

Lostrillen onderdelen smartphone bij montage op motor

General Discussion
    6
    7
    321
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • Dikke Wim
      Dikke Wim last edited by

Onlangs heb ik ergens gelezen dat smartphones die gemonteerd zijn op motoren door het intensieve trillen kapot kunnen gaan. Het ging in het artikel over een iPhone 13 of 14 waarbij de lenzen los waren getrild en de foto's niet meer scherp waren.

Heeft iemand hier meer informatie over, of ervaring mee?
      Zelf rij ik inmiddels al zo'n 10.000km met mijn iPhone op het stuur en heb (nog) geen problemen.

BMW R1300 GS, BMW Connect Ride Next navigator; Quad Lock with Samsung Galaxy Ultra, iPad Pro (iPadOS 18.0 bèta version) MacBook Pro (MacOS Sequoia 15.2 bèta version), iMac (MacOS Monterey 12.7.6)

Corjan Meijerink Hans van de Ven MR.MRA 2 Replies Last reply Reply Quote 0
      • Corjan Meijerink
        Corjan Meijerink administrator @Dikke Wim last edited by

@Dikke-Wim het is zeker iets dat kan gebeuren.

Locatie op de motor (achter bijvoorbeeld een windscherm), type motor (qua trilling) en de aanwezigheid van een vibratie demper zijn belangrijke factoren.

Vooral dat laatste aspect is erg belangrijk. Ik gebruik zelf QuadLock met de vereiste vibratie demper en dat heeft nooit problemen opgeleverd.

Dikke Wim 1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • Dikke Wim
          Dikke Wim @Corjan Meijerink last edited by

@Corjan-Meijerink Dank voor de tip! Ik ga kijken naar de Queadlock.

BMW R1300 GS, BMW Connect Ride Next navigator; Quad Lock with Samsung Galaxy Ultra, iPad Pro (iPadOS 18.0 bèta version) MacBook Pro (MacOS Sequoia 15.2 bèta version), iMac (MacOS Monterey 12.7.6)

1 Reply Last reply Reply Quote 0
          • Rob Verhoeff
            Rob Verhoeff last edited by

Hier ook Quadlock. Niet goedkoop! Ik gebruik het op de motor, in de auto en op de fiets. 1 hoesje voor de telefoon en verschillende montage mogelijkheden voor de verschillende voertuigen.

BMW K1600GT-P (2013) with BMW Navigator V | Nolan N100-5 with Sena 30K
            iOS on iPhone 13 (mounted on Quadlock)
            Apple CarPlay in VW T-Roc (wired)
            Routelab on MacBook Air & iMac (Ventura & Monterey)

• Hans van de Ven MR.MRA
              Hans van de Ven MR.MRA Instructor RouteXperts @Dikke Wim last edited by

@Dikke-Wim

SP-Connect met trillingsdemper, al jaren geen problemen

Garmin Zumo XT2/XT/BMW Connected Ride Navigator/MyRouteapp (The App)
              Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd / Een route is net zo goed als deze uitgezet is.

Stefan Hummelink 1 Reply Last reply Reply Quote 3
              • Stefan Hummelink
                Stefan Hummelink @Hans van de Ven MR.MRA last edited by Stefan Hummelink

@Hans-van-de-Ven-MRA-Master said in Lostrillen onderdelen smartphone bij montage op motor:

@Dikke-Wim

SP-Connect met trillingsdemper, al jaren geen problemen

Ik ook! SP-Connect, met de anti-vibratie demper en een aparte case waar het tegendeel op geplakt zit. Let ook op je USB verbinding! Afhankelijk van de hoeveelheid kabel die kan trillen, worden er eveneens veel trillingen doorgezet op de USB connector en de interne slappe soldeerverbindingen kunnen dan breken, of de solderpads worden van de PCB getrokken. Daarom gebruik ik een 2-assige 360° roteerbare magnetische usb kabel. Alle trillingen van de kabel, worden zodoende niet doorgezet naar de telefoon. Werkt echt goed.
                Screenshot_20230506-092442.jpg
                Bron: AliExpress

Het probleem zit hem ook ondere andere in de optische stabilisatie systemen van de camera. Deze schijnen bij de iPhones te kwetsbaar te zijn. Overigens zal dit in de nieuwste Android phones niet veel anders zijn. Toen die klachten bekend kwamen, al enkele jaren geleden, kwamen zowel Quadlock als SP connect "ineens" met de anti vibratie modules.
                Screenshot_20230506-093123.jpg
                Screenshot_20230506-093131.jpg
                Screenshot_20230506-093138.jpg

Manks bu'j te bange.

• Albert Renting
                  Albert Renting last edited by

Ik rij nu al een 70.000 km met een goedkope Chinese DooGee (rugged uitvoering) telefoon op m'n stuur met een RAM Mount Tough-Charge X-Grip Tech Waterproof Wireless

Deze combinatie heeft tot nu toe m'n telefoon 'heel' gehouden, totaal niets gemerkt van problemen met de camera of wat dan ook van de telefoon.

Ik denk dat die trillingsdemping erg belangrijk is, maar er zijn tegenwoordig meerdere systemen op de markt die dit hebben.

• 1 / 1
                  • First post
                    Last post
                  ACTIVE USERS
                  POPULAR TOPICS
                  • Android Auto gebruikers

• Closed Roads not recognised (HERE, TomTom) in Montenegro

• Geen geluid

MY GROUPS