Newbie
-
Goedemiddag iedereen,
Even mij voorstellen, ik ben een 36jarige motorrijder uit Belgie , meer bepaald Oost-Vlaanderen en recentelijk heb ik mij terug een motor aangeschaft (BMW R1200GSA LC), dit na enkele jaren van onderbreking (geboorte zoon).
Sinds kort op deze website terecht gekomen en toch al enkele ritten in elkaar gestoken.
Tot op heden nog niet kunnen testen (wegens de corona crisis) en dus bijgevolg nog even aan het afwachten of ik ofwel met een motor-gps ( garmin zumo 660 of navigator V / VI ) of een smartphone Android ga rondrijden.
Nu bij dit laatste zou ik graag jullie ervaringen weten en welk toestel jullie hiervoor gebruiken.
Ikzelf zou hierbij opteren om een goedkope smartphone of small tablet aan te kopen (categorie 100 a 200 euro).
Ik vermoed dat je met offline kaarten kunt werken en dus geen duur gsm abonnement moet nemen.Graag jullie meningen/ ervaringen..
-
@Jordi-h Ik zou het zelf nooit riskeren om mijn GSM op mijn motor te bevestigen in de vrees dat de trillingen en schokken, en de weersomtandigheden, een snel einde zouden betekenen voor die GSM.
Ikzelf rij met een TomTom Rider 400, dat werkt heel goed maar ook hier moet je goed bekijken hoe je het ding op de motor monteerd. De hitte achter een scherm kan voldoende zijn om brokken te krijgen. Van mijnen TomTom is het scherm eens losgekomen (lijm gesmolten) in de provence. Een beetje ductape en t'was gefikst maar toch ...
Een alternatief, als je een beetje computer freak bent, is het gebruik van een rugged tablet (https://forum.myrouteapp.com/topic/339/mra-navigation-op-groot-scherm-op-een-gsa/2 )
-
@Drabslab ik heb al Motornavigatie voorbereiding op mijn moto. Enkel de module ontbreekt nog maar ik heb wel een aanpassing stuk erop kunnen plaatsen waardoor ik op een veilige manier mijn gsm hierin kan bevestigen.
Dit is de link hiervan:
#Aliexpress € 10,86 53%OFF | Motorfiets Usb Oplader Mobiele Telefoon Houder Stand Beugel Voor Bmw R1200GS R1200 Gs
https://a.aliexpress.com/_d8bLqIWHet werk goed maar voor zou er wel een goedkopere gsm voor willen gebruiken.
Ik lees in het andere topic dat het precies wel mogelijk is om offline met de kaarten in navigatie te rijden, correct? -
Hallo Jordi, met de MRA Navigation app kun je de kaarten off-line gebruiken.
Je ritten maken thuis achter de pc en ze staan dan ook in je navigatie-app -
@Hans-van-de-Ven-MRA-Master Prima!