Smartphone vs. CarPlay
-
Goedeavond,
Sorry dat ik deze post in het Nederlands schrijf, maar het zou me eerlijk gezegd te veel moeite kosten om hetgeen ik even over de app kwijt wil te vertalen. Ik plaats helemaal onderaan een Google-vertaling.
Ik heb vandaag de app best uitgebreid getest. Ik reed er Β± 80 km mee via CarPlay (woon/werk) en Β± 60 km via de smartphone op mijn motor.
Vandaar dat ik mijn review ook in twee delen opsplits, namelijk:
1. Smartphone
2. CarPlay1. Smartphone
Eigenlijk kan ik hier vrij kort en to the point zijn, de app is wat mij betreft klaar om gedeeld te worden met het grotere publiek. Akkoord er zijn nog een paar kleine verbeterpunten, maar omdat jullie als ontwikkelaars al eerder aangaven er kennis van te hebben en er mee aan de slag te zullen gaan, onthoud ik mij ervan ze hier nogmaals te overlopen.Ik maakte via de nieuwe rondrit-functie met enkele klikken een route en heb deze volledig foutloos kunnen rijden. Graag vermeld ik er zelfs bij dat de batterij van mijn telefoon na 1 uur met 1% gestegen was .
2. CarPlay
De eerste stapjes zijn gezet en jullie mogen best fier zijn op wat jullie al neergezet hebben. Echte problemen ondervond ik niet. Het geluid werkte prima en dat is iets wat bij de oude navigatie-app op CarPlay een ramp was. Dat werkte gewoon niet.Toch zijn er een aantal bedenkingen die ik graag met jullie deel.
Een eerste is de "hellingsgraad" en het verschil daarin tussen de app en CarPlay. Kan deze niet gelijk gezet worden? Persoonlijk vind ik de hellingsgraad van de CarPlay-versie beter, maar dan moet wel de navigatiepijl groter gemaakt worden. Als jullie er voor kiezen om de hellingsgraad van de app aan te houden is dat best prima voor mij, maar maak dan beiden wel gelijk als dat kan.Hieronder twee situaties om het verschil tussen de app en CarPlay te duiden:
Een ander iets wat me opviel is dat CarPlay geen pijlen toont, zie hieronder het verschil tussen de app en CarPlay (maar misschien weten, jullie dat wel):
En dan verder, en dat is wel degelijk een bug, stelt er zich een probleem op CarPlay m.b.t. de allerlaatste aanwijzing bij het bereiken van het eindpunt van de route. Op de app verschijnt er een vlag (zie foto), bij CarPlay blijft de laatste route-instructie hangen. Ik reed op dat moment een route-track. Ik weet niet of het zich ook voordoet bij een A naar B route of een gewone route met route-punten, maar het rondpunt lag al enkele kilometers achter mij en mijn eindpunt lag 800m verderop.
Volledigheidshalve voeg ik er nog aan toe dat de printscreens app/smartphone vs. CarPlay steeds op exact dezelfde moment werden genomen en dus werkelijk weergeven wat de app/smartphone doet vs. wat CarPlay doet.
Hopelijk zijn jullie hier iets mee...
Good evening,
Sorry to write this post in Dutch, but to be honest it would take me too much effort to translate what I want to say about the app. I'm posting a Google translation below.
Today I tested the app extensively. I drove Β± 80 km with it via CarPlay (home/work) and Β± 60 km via the smartphone on my motorcycle.
That's why I'm splitting my review into two parts, namely:
1. Smartphone
2. CarPlay1. Smartphone
Actually I can be quite short and to the point here, the app is ready to be shared with the wider public as far as I'm concerned. Agreed, there are still a few small points for improvement, but because you as developers have already indicated that you have knowledge of them and that you will work with them, I will refrain from going over them again here.I made a route with a few clicks via the new tour function and was able to drive it completely flawlessly. I would even like to mention that the battery of my phone had increased by 1% after 1 hour .
2. CarPlay
The first steps have been taken and you should be proud of what you have already put down. I had no real problems. The sound worked fine, which is something that was a disaster with the old navigation app on CarPlay. That just didn't work.Still, there are a few thoughts I'd like to share with you.
The first is the "slope" and the difference between the app and CarPlay. Can't this be corrected? Personally, I think the slope of the CarPlay version is better, but then the navigation arrow must be made larger. If you choose to keep the inclination of the app, that's fine with me, but make both equal if possible.Below are two situations to indicate the difference between the app and CarPlay:
Another thing I noticed is that CarPlay doesn't show any arrows, see below the difference between the app and CarPlay (but maybe you know):
And then further, and that is indeed a bug, there is a problem on CarPlay regarding the very last clue when reaching the end point of the route. A flag appears on the app (see photo), the last route instruction remains on CarPlay. I was driving a route track at the time. I don't know if it also occurs with an A to B route or a normal route with waypoints, but the roundabout was already a few kilometers behind me and my end point was 800m away.
For the sake of completeness I add that the print screens app/smartphone vs. CarPlay were always taken at the exact same time and therefore really reflect what the app/smartphone does vs. what CarPlay does.
Hope this helps you...
-
@Bart-DM zeer fijn om uitgebreide test verslagen te lezen! Dank voor de moeite die hier in zit!
klaar om gedeeld te worden met het grotere publiek
Wat fantastisch om te horen!
best fier zijn
Dat zijn we zeker! Het is een goede basis waar we op verder kunnen werken
Het eerste punt wat je benoemt is zeker iets wat we gaan aanpakken - het lijkt inderdaad te komen door de (zeer mooie en hoge) resolutie van je CarPlay scherm. CarPlay de identieke zoom niveaus / hellingen geven als de app gaf onwenselijke resultaten dus daarom zit er verschil tussen. Dit kunnen we dus gaan finetunen over de komende updates!
CarPlay geen pijlen toont
Je hebt een zeer scherp oog! Deze waren niet goed geschaald in CarPlay dus daarom staat het nu uit, we willen het wel weer toevoegen.
Over je laatste bug, die zijn we inderdaad eens tegenkomen maar "fijn" om te horen dat het zich vaker voor doet! We zullen het testen en oplossen.
Hopelijk zijn jullie hier iets mee
Zeker! Hartelijk dank voor de feedback, we gaan ermee aan de slag
-
@Corjan-Meijerink hartelijk dank! Fijn te horen dat jullie iets met de feedback zijn. Komt helemaal goed!