Routes gaan bij iedere snelweg af-/oprit steeds via de op/afrit ipv gewoon rechtdoor
-
Het volgende is me de laatste week nu ik de app weer meerdere keren gebruikt heb verschillende keren opgevallen.
Als ik op de android telefoon een bestemming op geef en een rechte route naar die bestemming vraag en begin te navigeren, dan wordt ik op een stuk doorgaande snelweg verbinding bij iedere snelweg af-/oprit steeds de snelweg afgestuurd en er meteen bij dezelfde oprit weer op terwijl daar geen enkele aanleiding voor is en ik verwacht gewoon rechtdoor de snelweg te volgen.
Voorbeeld: op de A2 tussen Weert en knooppunt Kerensheide, terwijl de route loopt tussen Weert en Vaals.
Ander voorbeeld: op de A2, vertrekpunt Veldhoven, eindpunt Weert (zie android screenshot)
Probeer ik dezelfde route van Veldhoven naar Weert te maken via de website op Windows, krijg ik hetzelfde probleem, zie screenshots (instellingen: rechte weg, comfortabel hoogte verschil, niks vermijden)
Doe ik onbewust en onbedoeld iets fout?
Dit gebeurde me in eerdere testritten niet....
-
Ik had vandaag hetzelfde. Komend vanuit het oosten (ja, iets wijzer na een training). Bij de afrit Kootwijk. Bij knooppunt Hoevelaken en bij Amersfoort Noord. Mijn Garmin had daar ooit ook โlastโ van. Ik gebruikte trouwens de OSM kaart. Misschien komt het daardoor?
-
@Evert-Kuiken
-
Volgens mij doe je helemaal niks fout! Het lijkt er inderdaad gewoon op dat hier iets niet helemaal goed gaat. Dit betreft de OSM route generator van de website en heeft (gelukkig) niet heel veel met de app te maken.
Ik zal hier op termijn even naar kijken!
-
@Corjan-Meijerink Dus met de HERE kaart zou dit goed moeten gaan?
-
@Evert-Kuiken Zeker!
-
Het heeft nogal wat tijd gekost, maar dat was het dan ook zeker waard!
De routeberekening vertoont binnenkort niet meer het vreemde gedrag.
Ik moet de oplossing nog online zetten zodat dit voor iedereen goed werkt - ik denk dat dit volgende week is gedaan!
-
-
-
-
@Corjan-Meijerink Thanks
-
@Evert-Kuiken dit fenomeen kwam ik al een jaar geleden tegen.
Route gepland en de hele groep van de rijksweg af en gelijk weer de rijksweg terug opgestuurd...
Zit je niet op te wachten als je voorop rijd..
Net nog even gecontroleerd of die fout er nog inzit.. ja helaas
Fijne avond -
@Franz-van-Lammeren Het probleem zit er inderdaad al sinds dag 1 in
Ik heb morgenochtend een afspraak om de oplossing online te gaan zetten!