MRA Community Forum

• Login
    • Search
    • Categories
    • Awards
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Groups
    • Support

Route to Stelvio

Routes & Tracks
    7
    9
    496
    Loading More Posts
    • Oldest to Newest
    • Newest to Oldest
    • Most Votes
    Reply
    • Reply as topic
    Log in to reply
    This topic has been deleted. Only users with topic management privileges can see it.
    • LUIS 5
      LUIS 5 last edited by

Hoi Hoi allemaal,

We zijn van plan om naar Stelvio te gaan met Hemelvaart 2023.
      Wij vroeg ons af als iemand heeft routes van daar, en de route om heen te gaan naar de stelvio en terug.
      Ik hoor het graag,
      gr Luis Brites

Jack van Tilburg Hans van de Ven MR.MRA Jure Sirena 0 3 Replies Last reply Reply Quote 0
      • Jack van Tilburg
        Jack van Tilburg Banned @LUIS 5 last edited by Jack van Tilburg

@LUIS-5
        Ik durf het bijna niet te vragen maar, heb je al in de Route Bibliotheek gekeken?
        https://www.myrouteapp.com/en/library/countries

Even 'Stelvio' in de zoekbalk in de kaart typen 🙂

1 Reply Last reply Reply Quote 0
        • Cleo
          Cleo last edited by

Ik heb wel een paar routes gemaakt maar combineer dit met de passen rond Andermatt Zwitserland. Dus via Sustenpass, Grimselpass, Furkaspass, San Bernadino, Gottardo etc etc. en ga dan via Bornio naar Stelvio en vermoedelijk terug via de Timmelsjoch.
          Mijn route loopt via Frankrijk maar kan ook via de A5 in Duitsland.
          Dit geld voor mij persoonlijk, is om er geen racewedstrijd van te maken en te genieten van de hele reis. Ik ga niet even planken voor een pass.

• Hans van de Ven MR.MRA
            Hans van de Ven MR.MRA Instructor RouteXperts @LUIS 5 last edited by

@LUIS-5

Hou rekening met wanneer de passen weer opengesteld worden, meestal rond 1 juni

https://www.alpentourer.nl/alpenpassen-info/alpenpassen/

Garmin Zumo XT2/XT/BMW Connected Ride Navigator/MyRouteapp (The App)
            Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd / Een route is net zo goed als deze uitgezet is.

• Hans Kremers
              Hans Kremers last edited by

Mijn persoonlijke favoriet in de buurt van het Stilfserjoch is de Umbrailpass....

En als je in vakantietijd/weekend over het Stilfersjoch wilt rijden, dan is het aan te bevelen 's ochtends vroeg te gaan......

Groetjes,

Hans

Herko ter Horst 1 Reply Last reply Reply Quote 0
              • Herko ter Horst
                Herko ter Horst @Hans Kremers last edited by

@Hans-Kremers said in Route to Stelvio:

Mijn persoonlijke favoriet in de buurt van het Stilfserjoch is de Umbrailpass....

En als je in vakantietijd/weekend over het Stilfersjoch wilt rijden, dan is het aan te bevelen 's ochtends vroeg te gaan......

Groetjes,

Hans

Umbrail (de "achterkant" van de Stelvio) is zeker aan te raden. Als je dan toch via die kant komt of gaat, is de Flüelapas van/naar Davos ook een aanrader.

Jack van Tilburg 1 Reply Last reply Reply Quote 0
                • Jack van Tilburg
                  Jack van Tilburg Banned @Herko ter Horst last edited by Jack van Tilburg

@Herko-ter-Horst
                  Umbrail is heel fraai om te rijden. Ik vind het mooier dan Stelvio.
                  En lunchen op het terras bij Hotel Alpenrose.

• Cleo
                    Cleo last edited by

Luis als je nog meer leuke routes zoekt in Trentino om je motor de sporen te kunnen geven is dit wel een leuk begin. Route 16 is die over Passo dello Stelvo

https://www.trentinoinmoto.it/EN/motorbike-routes-italy/

Passo Boldo heb ik nog niet gehad maar lijkt de moeite waard er staat ergens een route in de genoemde website

• Jure Sirena 0
                      Jure Sirena 0 @LUIS 5 last edited by

@LUIS-5 said in Route to Stelvio:

Ascension Day 2023.

Hi when is exactly ascension day for you? 18.5.2023? If yes Stelvio might still be closed (needs to be checked regulary)

If you mean 15.8 by all means try to avoid it, it will be ABSOLUTELY FULL. Best time for Stelvio is mid wekk in mid June. Then it starts - meetings, oldtimers, bycicle races, marathons....some weekends are undrivable (at least from joy point of view) Been there 8 times, learned the lesson on first rides.

The worst was oldtimer tractor meet....average speed 5km/h and to wide to pass....

• 1 / 1
                      • First post
                        Last post
                      ACTIVE USERS
                      POPULAR TOPICS
                      • route maken maar routepunten verdwijnen

• Next Update 4.3.8 - 386 (iOS) wann ?

MY GROUPS