Verschil TOMTOM kaart en navigatie app.
-
Ik plan een 2 daagse trip naar Arnhem (komende van België). Ik merk een verschil in Oosterhout. Ik heb een routepunt gezet op de Waaldijk, komende van de Oude Groenestraat, maar de navigatie app stuurt me daar terug. De TOMTOM kaart laat zien dat je daar wel over kan rijden (mijn route gaat richting Nijmegen). Op google maps street view zijn 2 beelden te zien. Eén van 2016 en dan is er een verbodsbord te zien, alleen toegankelijk voor fietsers. Maar op een ander beeld (standpunt) uit 2019, is te zien dat het bord is weg gehaald.
Dus is mijn vraag in het kort. Kan ik over de Waaldijk rijden met, in mij geval, met de moto? Zo niet, dan moet ik mijn route aanpassen want de navigatie app gaat me terugsturen. -
Waarom wordt mijn tekst niet overgenomen na wat ik getypt heb? Ik wil nog zeggen dat ik kom van de Oude Groenestraat.
-
@Smits-Tim MRA Navigation gebruikt de HERE map, niet TomTom. En of je daar wel of niet kunt rijden, hangt af van de situatie ter plekke, niet van je navigatiesysteem.
In Nederland zijn diverse dijken specifiek gesloten voor motorrijders, met name in het weekend. De meeste navigatiesystemen geven dit niet standaard aan omdat het maar voor één type vervoermiddel geldt (met de auto mag je er dan bijvoorbeeld wel langs). Er zijn bestanden in omloop waarin die afsluitingen worden bijgehouden.
-
@Smits-Tim die dijk is op zaterdagen, zon- en feestdagen afgesloten tussen 10:00-18:00 uur. Althans, dat zegt het meest recente bestand met afsluitingen:
-
@Rob-Verhoeff Ik weet dat het rijden op sommige dijken nogal moeilijk is in het weekend. Ik wist niet dat deze daar ook toe behoord. Dus het zou kunnen als ik mijn route nakijk in het weekend op de TOTMTOM kaart, dat ik dan ook zou moeten terug draaien. Thx.
-
@Smits-Tim als ik dijkjes opneem in mijn routes, dan check ik tegenwoordig ook even wat Google mij daarover kan vertellen. In dit geval kunnen we er de komende tijd ook niet op weekdagen overheen: (klik)