Route van meerdere dagen
-
Hoi,
In mijn MyRoute-app heb ik een route gemaakt van meerdere dagen.
Met App Navigation ga ik rijden, bijvoorbeeld tot punt 10.
Ik zoek een camping op, en de volgende dag wil ik verder naar punt 11 en verder.
Hoe werkt dit in app Navigation?
Als ik deze open hoe weet Navigation dat ik verder wil?
Wordt ik niet weer terug gestuurd naar het startpunt van de route?Ps.
Punt 10 is geen geplande stop, het kan ook zo maar punt 9 of 11 zijn. -
@lex-haverkamp, Je zult gewoon de route opnieuw moeten starten. Hij gaat dan inderdaad over waypoint 1. Je druk dan de 3 puntjes (menu)knop en kiest de knop "Overslaan". Met het pijltje naar rechts ga je vervolgens naar het eerstvolgende routepunt op je route.
Helaas kun je voor het kiezen van het routepunt waar je naartoe wilt geen gebruik maken van het overzicht op de kaart. Een omissie in de functionaliteit, wat mij betreft. Ik schrijf dat hier omdat developers soms meelezen ;-). Maar je zult dus 100 waypoints moeten wegklikken om naar 101 te navigeren...
Als het echt om veel routepunten gaat kun je beter (voordat je het navigeren start) bij "Routeinstellingen wijzigen" kiezen voor "vertrekpunt navigatie", "dichtstbijzijnde routepunt". En daarna skippen naar het juiste als dat nog nodig is.
-
@con-hennekens dankjewel, maar bij ' Routeinstellingen wijzigen' staat alleen optie 'Navigeren via startpunt' en verder de ' Vermijden'-opties.
Ik denk dat je aan het einde van de dag de reeds gepasseerde routepunten moet verwijderen, en dat je de volgende dag weer moet navigeren naar het nieuwe startpunt. Wel vreemd allemaal, aan het einde van de route is alleen het laatste stuk van de route nog aanwezig.
Ik heb ook een ticket aangemaakt met dezelfde vraag -
@lex-haverkamp
Ik ga er even vanuit dat je aan het eind van de dag de route gestopt hebt en de volgende dat de route weer opstart.
Ga dan naar de route instellingen en zet "Navigeren via startpunt" uit en tik <opslaan en sluiten> aan.
Als je daarna de route start zal die jou navigeren naar het dichtst bijzijnde routepunt. -
@jack-van-tilburg dankjewel, ik zag deze optie ook. Dat zal de oplossing zijn.
-
@lex-haverkamp said in Route van meerdere dagen:
@con-hennekens dankjewel, maar bij ' Routeinstellingen wijzigen' staat alleen optie 'Navigeren via startpunt' en verder de ' Vermijden'-opties.
Ik denk dat dit weer een verschil is in de Android vs IOS versie. Heb jij een Apple?
-
@con-hennekens
Mijn screenshot is van een iPhone. -
Voor Android ziet de afbeelding er zo uit:
Eerst de te rijden route laden, dan klikken op "Routeinstellingen wijzigen" (onder in je scherm), dan op "Vertrekpunt navigatie" en voila. Kies dan de 2e of 3e optie.
-
@con-hennekens ja iPhone