Routes (attachements) overbrengen vanuit e-mail naar MRA ??
-
Ik heb net MRA aangeschaft maar ik krijg de verschillende routes die nu in mijn e-mail box zitten (als attachement) niet geopend op mijn laptop maar ook niet gedownload of gecopieerd naar mijn laptop en dus ook niet overgebracht in mijn MRA. Wat is de juiste procedure hiervoor ???
Dank bij voorbaat - Luc -
Luc,
openen zal idd niet gaan.
Klik op je bijlage en sla dit op bv Bureaublad.
Dan op je MRA naar Routelab gaan en op Uploaden klikken.
Daarna dan je de route op je Bureaublad selecteren en in MRA zetten.grtz
Mark -
@Smets-Luc
Zoals Mark aangeeft eerst je route vanuit je mailprogramma opslaan en daarna importeren.
Hoe dat importeren gaat kun je lezen in het volgende kennisartikel (klik op de link):
Handleiding 'Uploaden van route, route-track en tracklog' -
@Jack van Tilburg ... thanks dit lukt alvast !
-
@Mark-Cornelissen bedankt Mark...dit lukt zo
-
@Smets-Luc, een tip van flip (mezelf dus):
Importeer óók een keer de track als track-log. Na het omzetten van de route-track in een route (met mogelijk verlies van nauwkeurigheid (is de route-track nergens meer te vinden. Door het via de rechter kolom toevoegen van de track-log kun je eventuele foutjes in de route-berekening corrigeren, en zo de route weer gelijk maken aan de originele track. Het onderscheid tussen route-track en tracklog is een wat vaag begrip. -
@Con-Hennekens Hmmmm, in mijn omgeving wordt er simpelweg een kopie gemaakt wordt bij de conversie naar route vanuit een route-track... Zie hieronder bv.
Ik heb van alle route-tracks de "Bewerk route-track" functie gebruikt en dan wordt er automatisch een route gemaakt naast de route-track die je dan weer kan tonen onder de route.
-
@StefanHummelink said in Routes (attachements) overbrengen vanuit e-mail naar MRA ??:
Ik heb van alle route-tracks de "Bewerk route-track" functie gebruikt en dan wordt er automatisch een route gemaakt naast de route-track die je dan weer kan tonen onder de route.
Hmm, dat heb ik uiteraard even uitgeprobeerd, en je hebt gelijk. Ik denk dat mijn bericht gebaseerd is op een situatie die inmiddels niet meer relevant is. Des te beter natuurlijk, en weer wat geleerd
Helemaal fantastisch zou het zijn als de route track al meteen blijft staan na een conversie naar route, maar dat is ook een beetje zeuren om het zeuren