Route kan niet exporteren
-
Hallo, ik probeer een route te exporteren en krijg de foutmelding: apparaat kan niet worden gevonden of is niet schrijfbaar.
Heeft iemand hier ervaring mee?
-
@marco-Kuperus
Zie je de navigator wel in je verkenner?
Heb je al een ander kabeltje geprobeerd? Of een ander USB poort? -
@Jack-van-Tilburg Ja! Wel in de verkenner, bij de klik op exporteer route komt de foutmelding.
Ook al andere usb-poort gebruikt!
-
@marco-Kuperus
Andere route hetzelfde probleem? -
@Jack-van-Tilburg ja! Ondertussen is de Garmin ook niet met in verkenner te vinden op mijn MacBook.
USB werkt wel en ook andere kabels geprobeerd.
-
@marco-Kuperus Verwijder de connector eens en installeer deze eens opnieuw
-
Ik heb hetzelfde probleem op MC Book air. Connector al diverse malen verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Zelfde resultaat.
Garmin XT staat niet in "verkenner".
Hij is wel zichtbaar via Garmin Express of Basecamp.
Hij is dus voor die programma's wel zichtbaar maar niet voor MRA.Op het Forum vind ik dit item niet direct terug.
Iemand?tnx
Mark -
Ik heb daarover het volgende artikel gevonden op het forum van Waypoint.
Misschien heb je hier iets aan?
Hopelijk vinden ze het niet erg als ik dat hier deel:https://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/385
Zumo XT in combinatie met Apple MacDe Zumo XT gebruikt het MTP protocol voor de communicatie met een computer.
Bij voorgaande Zumo modellen was het nog mogelijk om dit (in een verborgen menu) om te zetten naar het Mass Storage protocol. Bij het aansluiten op een Apple Mac werd het protocol automatisch veranderd naar het Mass Storage protocol.
Bij de Zumo XT is dit niet meer mogelijk, deze communiceert alleen via het MTP protocol.Dit betekent dat de mogelijkheden op een Mac wat beperkter zijn. Er kan maar één programma tegelijk communiceren met de Zumo XT. Als je dus een route wil plannen in BaseCamp, dan moet je zorgen dat Garmin Express volledig is afgesloten, anders houdt deze de Zumo 'bezet' en ziet BaseCamp hem niet. En andersom natuurlijk ook.
Verder ondersteunt Apple het MTP protocol niet in de Finder. Wil je dus de bestanden op je Zumo zien, dan zal dit met een apart programma moeten.
Een veelgebruikt programma hiervoor is Android File Transfer:
https://www.android.com/filetransfer/
Ook hierbij geldt dat andere programma's de Zumo dan niet bezet mogen houden, dus Express en BaseCamp volledig afsluiten. -
@Jack-van-Tilburg Hartelijk dank voor deze info. Nu snap ik er iets meer van en tevens heb je zeker gelijk. Wanneer ik hem aan een PC aansluit lukt het wel.
Ik ga de links even bekijken en zien wat er uit de bus komt.
TNX
Mark