Hoe krijg ik de navigatie app open op mijn smartphone.
-
Ik heb my route app op mijn smartphone, zie ook al mijn gemaakte routes, echter hoe open ik deze routes zodat ik kan navigeren
-
@Ron-Vegter Navigeren kan alleen met de MRA Navigation app. Dat is een aparte app met een apart abonnement. Te downloaden in de Playstore of app store. 14 dagen proefperiode maar daarna betaald! Zonder deze betaalde app kan je niet navigeren met een MRA product.
Voor niets gaat de zon op
-
Ik heb een abonnement dus dat is het niet.
Maak de routes op de computer, gebruik kaart type Hero, sla ze op als gpx1.0 bestand, zie ze in my route app staan op mijn smartphone, echter in de navigatie app niet.
Dat is mijn probleem -
@Ron-Vegter er klopt iets niet want jouw post bespreekt tegenstrijdige dingen.
Even ter confirmatie:
Jij hebt een abonnement voor zowel de routeplanner(MRA Gold) Ên een abonnement op de MRA Navigation app?
In dat geval moet je in beide apps (het zijn dus ook twee verschillende apps!) Met dezelfde account inloggen.
Eenmaal ingelogd vind je via:
Navigeren en Tracken -> Routes, al jouw routes in jouw MRA account want deze worden automatisch gesynchroniseerd. (volgende afbeeldingen kunnen afwijken als jij een iOS telefoon gebruikt)
Het exporteren van de route naar een .gpx bestand is bij gebruik van MRA Navigation niet nodig.
-
Stefan,
Ik heb voor beide een abbo.Echter op de laptop zie ik mijn nieuw gemaakte routes wel, echter niet in beide telefoonapps
Routes maken is veel handiger dan in een app, zeker met de mogelijkheid van een rondrit genereren.
Ron -
@Ron-Vegter said in Hoe krijg ik de navigatie app open op mijn smartphone.:
Ik heb voor beide een abbo.
Helder!
Echter op de laptop zie ik mijn nieuw gemaakte routes wel, echter niet in beide telefoonapps
En dit is dus extreem bijzonder.
Jij bent met dezelfde account in de apps ingelogd als waarmee jij in jouw webomgeving bent ingelogd?
De webomgeving en de MRA Routeplanner bevatten exact dezelfde routes.Kan je route overzicht screenshot delen van zowel je online omgeving als van jouw routeplanner app, maar ook van jouw Navigation app? Zie mijn screenshot hierboven van de Navigatie app.
En wellicht wat meer inhoudelijke antwoorden geven, zodat we wat sneller tot het probleem kunnen komen. ....
-
Sorry heeft even geduurt. Ben niet zo handig met knippen en plakken op mijn smartphone..
Kan je de plaatjes nu niet laten zien.
Maar er zit verschil in mijn routes in myroute app en de navigatieapp.Heb voor beide apps een verschillende abonnement, maar wel het zelfde login .
Kan het daar iets mee te maken hebben??Gr Ron
-
@Ron-Vegter Nee abbo type maakt niet uit, je moet met beide apps wel dezelfde account hebben, dus dat is wel goed.
De routes zouten exact gelijk moeten zijn MITS je ze in de routeplanner goed gemaakt hebt.
Wil je hier de link naar jouw route delen? De route privacy instelling moet wel op openbaar staan!
We kunnen dan de route bekijken of daar fouten in zitten.
Daarnaast is het nog steeds wel heel erg nodig om te weten wat de verschillen zijn die jij ziet. Die screenshots zijn dus wel nodig.
-
Hoi denk dat ik erachter ben wat het probleem is.
Als ik zelf een route maak in myrouteapp met de kaart Hero dan zie ik de route wel in navolging app.
Als ik een gegenereerde rondrit maak in myrouteapp dan zie ik de route niet in de navcapp.Kan dat kloppen?
Groet Ron
-
@Ron-Vegter Als je het vanaf het begin gehad hebt over "routes" die uit de rondrit generator komen, dan had ik je met 2 seconden al het antwoord kunnen geven als je dat zo gemeldt had. Tevens hadden we dat ook binnen 2 seconden kunnen concluderen als je een screenshot van de "route" had gemaakt.
Oke, nu ter zake:
Uit de rondrit generator komen GEEN "routes" maar "route-tracks"! Een route-track is een route die uit oneindig veel "onzichtbare" routepunten bestaat (vergelijk het met een kruimelspoor uit het bekende sprookje van Hans en Grietje)... Het rijden van een route-track vergt dus ook minder ekenkracht van het apparaat want tussen de onzichtbare routepunten is minder berekening nodig... (Kort door de bocht)
Een route bestaat uit zichtbare routepunten die wij gebruikers zelf plaatsen (of laten plaatsen via de gold functies) ... Tussen de routepunten wordt de route berekend op basis van de kaart gegevens en de route instellingen.
Nu dan de crux: MRA Navigation maakt gebruik van ROUTES en niet van ROUTE-TRACKS. Dus als je de route-track uit de rondrit generator wilt gebruiken in navigation, dan moet je de route-track converteren naar een route en gelijk maken aan elkaar.
In het route overzicht van jouw account kan je achter de route naam zien of de route een route of een route-track is.
Je kan ook in de route zelf herkennen of het gaat om een route of route-track.Route-track uit rondrit generator:
Route met routepunten:
Dus bij volgende hulp vragen toch even screenshots delen en wat meer achtergrond informatie delen zodat wij sneller het probleem kunnen identificeren, dat is in jouw eigen belang.