Via WhattsApp routes delen in MRA niet mogelijk op laptop.
-
Hallo Forum,
Hoezo kan je dmv WhattsApp op de laptop in MRA geen routes delen/verzenden? Wel via WhattsApp in MRA op mijn Iphone.
Doe ik iets verkeerds of moet ik iets instellen op de laptop.
Graag uw antwoord.De motorclub leden zitten in een WhattsApp groep vandaar en niet op facebook bijvoorbeeld.
Alvast zeer bedankt.
AdG te V -
Via PC/laptop deel je gewoon de link van de route. Het principe is anders, waardoor je geen apps of programma's "voorgesteld" worden (m.u.v. mail).
-
WhatsApp is phone based. As far as I know you can't install it on a PC/laptop so MRA can't link to it.
-
@Goes
Net even gekeken, je kan een route via de webbased MRA routeplanner alleen delen via een link (directe link of gelijk via mail). Daarnaast kan je de route ook direct delen in de MRA app.Ook kan je de route niet direct delen in bv Facebook. Zou je de route wel direct willen delen vanuit de webbased MRA routeplanner, dan heb je 2 opties:
- Je deelt de link in Whatsapp, je klikt op Delen > Link en dan de gegeven link kopiëren (rechtermuisknop en in pop-up menu Koppeling kopiëren kiezen) en deze link plak je dan in de Whatsappgroep van jouw motorclub. Zorg er wel voor dat de route op openbaar staat!
of:
- Je slaat de route op als een .gpx bestand en deelt deze bestand in Whatsapp. Sla de route wel op als een 1.1 gpx bestand om de reden dat de 1.2 gpx bestand een niet officiële en ondersteunde versie is die niet door elk ander apparaat (anders dan de MRA app) ondersteund wordt of goed ingelezen wordt (de 1.2 gpx versie is door MRA zelf in het leven geroepen en derhalve geen officiële versie!)
Direct vanuit MRA een route delen kan dacht ik ook alleen meer vanuit de MRA Next app op een mobiel (Android/Apple) als je de route gaat delen. Dan kan je kiezen waar de te delen route naartoe gekopieerd moet worden.
Maar voor nu moet je het op of optie 1 doen of optie 2. Of anders toch gewoon vanuit de MRA app zelf op jouw mobiel.
-
WhatsApp is phone based. As far as I know you can't install it on a PC/laptop so MRA can't link to it.
@RetiredWingMan yes you can https://www.whatsapp.com/download
-
Je kunt het op 2 manieren doen, de link doorsturen of eerst het bestand downloaden en het gedownloade bestand doorsturen.
Je dient dan wel Whatsapp op je pc te hebben geïnstalleerd en geactiveerd: https://www.whatsapp.com/download