MRA op Android Auto gebruikt muziekkanaal i.p.v. spraakkanaal
-
@Corjan-Meijerink
Is er al zicht wanneer dit probleem wordt opgelost? -
Ik rij nu in Frankrijk met Android auto. Op de achtergrond speelt spotify ook af en het geluid van MRA is echt superzacht in de auto.
Nu lijkt mij dit niet helemaal aan Samsung te liggen. Ik gebruik zelf een DooGee en mijn vrouw een Realme en die hebben ook dit issue i.c.m. met MRA.
Zoals iemand anders ook aangeeft hebben andere navigatie apps hier geen last van en zijn ook los instelbaar.Ik gebruik AA alleen in de auto en niet op de motor maar het is wel vervelend omdat je soms een aanwijzing mist (ik zit niet continue op mijn scherm te turen)
-
Ik rij nu in Frankrijk met Android auto. Op de achtergrond speelt spotify ook af en het geluid van MRA is echt superzacht in de auto.
Nu lijkt mij dit niet helemaal aan Samsung te liggen. Ik gebruik zelf een DooGee en mijn vrouw een Realme en die hebben ook dit issue i.c.m. met MRA.
Zoals iemand anders ook aangeeft hebben andere navigatie apps hier geen last van en zijn ook los instelbaar.Ik gebruik AA alleen in de auto en niet op de motor maar het is wel vervelend omdat je soms een aanwijzing mist (ik zit niet continue op mijn scherm te turen)
@Ralph-Janssen said in MRA op Android Auto gebruikt muziekkanaal i.p.v. spraakkanaal:
Bij mij heb ik de volume aangepast op het moment van praten van MRA, en toen pakte hij bij alleen het kanaal van MRA/navigatie. Het beste om dit te doen, muziek uit, mra laten praten en volume aanpassen dan.
Ik gebruik geen spotify maar gewoon mijn muziek speler. -
@Ralph-Janssen said in MRA op Android Auto gebruikt muziekkanaal i.p.v. spraakkanaal:
Bij mij heb ik de volume aangepast op het moment van praten van MRA, en toen pakte hij bij alleen het kanaal van MRA/navigatie. Het beste om dit te doen, muziek uit, mra laten praten en volume aanpassen dan.
Ik gebruik geen spotify maar gewoon mijn muziek speler.@superg
Bedankt voor je tip en dat heb ik inderdaad geprobeerd maar werkt jammer genoeg niet.
Bij andere programma's (Waze/maps) werkt deze methode wel alleen bij MRA niet. -
Jammer, bij mij werkte het wel... op mijn motor met AA, kan het misschien ook nog aan de versie Android op de telefoon liggen? ik heb android 15 erop staan.
-
Ook geprobeerd, werkt inderdaad niet, jammer !!
(bij andere navigatiesystemen werkt het wel) -
@superg Welke muziekspeler?
-
@superg Welke muziekspeler?
This post is deleted! -
Sorry, ik heb nu net een nieuwe telefoon en daar werkt het ook niet meer mee, en ik twijfel of het eerst wel werkte nu.
-
Ik heb laatst ook een test gedaan met mijn Cardo headset. Wanneer ik alleen MRA gebruik is de spraak goed en duidelijk. Zodra ik Spotify aan zet, wisselen de instructies en muziek elkaar goed af en is het geluidsniveau vrijwel gelijk. Speel ik bijv. een zender af van NederlandFM app, dan is de muziek aanmerkelijk harder qua volume. Draai je het volume omlaag, dan wordt de instructie ook lager van volume. Deze beide zaken zijn niet afzonderlijk in te regelen. Wat het systeem heeft verbeterd is de gesproken tekst in de navigatie instellingen (Audio) op de hoogste stand te zetten. Dit moet ik vooraf eerst controleren of dit goed ingesteld staat, want als ik verbinding met Carpuride heb, dan wordt aangegeven dat ik het volume in de auto aan moet passen. Geen idee hoe dit op de motor moet.
-
misschien is het met een omweg op te lossen met een externe app? zoals volume control ( https://play.google.com/store/apps/details?id=netroken.android.persistfree&hl=en_ZA&pli=1 )
?? -
Vergeten te vermelden dat ik een iPhone heb dus deze app gaat bij mij niet werken.