Rondrit generator in app en gebruik onderweg.
-
Ik zag dat een kritische (wel wat schreeuwerige header) post van iemand wat makkelijk aan de kant gelegd werd, alsof hij het e.e.a. fout doet, maar ik heb vandaag helaas ook teleurstellende ervaring met de rondrit generator. De functie en optie is geweldig , maar in uitvoering nog lastig.
https://forum.myrouteapp.com/post/60245Ikzelf had vandaag een rondrit gemaakt met de generator, lekker op weg, mooi weer
- Toen ik een parallelweg op gestuurd werd ,waar het behoorlijk druk was met fietsers ben ik bewust op de hoofdweg gebleven. Daardoor werd m'n gecalculeerde route snel langer en langer en langer want ik moest volgens de app altijd maar terug. Bij gebruik van Android Auto, heb je met de huidige beperkte zoom mogelijkheden ook geen overzicht meer. Ik had gelukkig zowel AA als smartphone beschikbaar, waardoor ik op telefoon meer uitgezoomd kon kijken. (AA ging niet mee in uitzoomen)
- Op een bepaald moment werd ik ,rond de reeuwijkse plassen, een weg ingestuurd die op zaterdag en zondag van 12-18 gesloten is voor gemotoriseerd verkeer. Uiteraard daarom niet gedaan. Maar dat was het begin van het eind van de gegenereerde rondrit. Uiteindelijk werd ik via de snelweg terug naar huis gestuurd. Dus toen maar uit gezet.
Een andere bevinding was dat in android auto de routelijn, langere tijd grijs ipv blauw werd.
Tevens een paar keer hickups in grafische kaart positie updates op AA gehad terwijl de audio en afslag indicatie wel correct was.Wellicht is het beter om een rondrit op te slaan en dan routepunten toe te voegen en als route te rijden dan. Beetje ingewikkelde workaround maar ok , als het dan wel werkt...misschien volgende keer eens proberen.
Info als input ter verbetering uiteraard.
Grt,
Edwin -
Je hebt een punt.
De rondrit generator is in de basis een hele mooie tool voor mensen die casual snel een leuke rondrit in elkaar willen flansen.Aangezien je behalve de richting en tijd of afstand geen invloed op de vorm route hebt en ook niet wil, verwacht je dus een vlekkeloze route zonder hickups. Dus vloeiende route zonder rare uitstapjes naar zijwegen.
Ook tijdens het rijden verwacht je de route intact blijft en dat je deze na een pauze gewoon weer op kan pakken. Moet je afwijken, verwacht je dat je gewoon weer terug gebracht wordt naar de oorspronkelijke route.
Geen gedoe, geen gedruk op je scherm. Gewoon rijden meer niet.Ik heb de rondrit generator nooit gebruikt maar bovenstaand is wel mijn kijk hoe een rondrit generator van MRA Next app zou moeten werken. Niet alleen van MRA Next specifiek maar dat verwacht ik van iedere app die deze functie aanbiedt.
-
@Edwin_M de rondrit generator maakt een track. Als je van die track afwijkt gaat de app proberen je terug te brengen naar die track. Ik begrijp dat je de aanwijzingen van die track genegeerd hebt waardoor de app zal blijven proberen je terug te krijgen naar die track. Als dat niet lukt omdat je een andere weg kiest blijft er voor die track nog maar 1 ding over, je naar het eindpunt sturen.
Als je in de voorbereiding en klein beetje mee tijd stopt en met de app in een paar minuten en route maakt, zie de vlog van Denise, gaan is het resultaat een route met een aantal routepunten wat je makkelijk mee kunt navigeren -
Naar mijn idee werkt dan de rondrit generator niet goed genoeg.
Wat je aangeeft (van het resultaat een route maken), is precies wat je niet wil van deze functie.
Richting en afstand of tijd ingeven en daarna starten. Dat is alles.
De persoon uit andere topic (aangegeven in het eerste bericht), lijkt dit namelijk ook te verwachten.
Ik denk dat veel mensen die deze functie gebruiken of zouden willen gebruiken dit verwachtingspatroon hebben.