Omleiding door tunnel
-
Beste lezers,
Ik wil door de Kiltunnel maar word steeds omgeleid. Iemand een idee hoe ik dat wel kan ? -
Hallo Rene,
Ik kan er gewoon doorheen, welke kaart gebruik je? Waarschijnlijk de OSM (Open Street Map)
Bij gebruik van de Here en TomTom kaart geen probleem om door de tunnel te rijden. -
Hartelijk dank Hans voor je reactie.
Ik gebruik de kaart van Myroute zelf en kom er achter dat ik vanuit Dordtrecht wel door de tunnel kan maar andersom niet. Moet ik ergens een instelling aanpassen ?? -
Je gebruikt de standaard kaart?
-
@René-Janmaat Klaarblijkelijk zit er een foutje in de gratis OSM kaart:
West naar oost niet mogelijk in OSM:
Oost naar west wel mogelijk in OSM:
In Here wel mogelijk van west naar oost:
Tevens ook in TomTom:
Garmin en TT kaarten zijn alleen beschikbaar als je Gold abonnement hebt. Zeker de moeite waard!
Oplossing voor dit probleem als je perse de OSM kaart moet blijven gebruiken is het routepunt aan de overkant van de tunnel op Offroad / Skip te zetten via "Routepunt" menu (de 3 puntjes als je op een Routepunt hebt geklikt, en dan het autootje). Je navigatie zal tijdelijk in de tunnel geen instructies geven totdat je het punt gepasseerd bent. Daarna pakt hij weer op zoals vanouds.
Let op: dan wel Routepunt 2 in mijn voorbeeld zo kort mogelijk achter de tunnel zetten en punt 1 in mijn voorbeeld er zo kort mogelijk voor.Edit:
Het probleem in de OSM kaart is niet de tunnel zelf, maar de weg zelf. Zie hieronder de situatie in de grote bocht aan de westkant van de tunnel. Die weg daar zit niet lekker in de OSM kaart. Je zal dus zo'n beetje vanaf deze bocht "offroad" moeten rijden tot na de tunnel. (Aan de oostzijde van de tunnel zit het tot redelijk ver na de tunnel ook nog niet lekker. Vandaar dat rp3 zo ver weg staat achter de tunnel in het oplossing voorbeeldje.
Zie bv waarin rp3 op offroad is gezet.:
-
Alle antwoordgevers Hartelijk dank.
Ik ga jullie tips proberen.
Ik wens iedereen een heel goed nieuwjaar . !