Route bewerken als Here en niet als TomTom
-
Goedemiddag,
Ben ik weer, nu met iets anders. Ik heb sinds kort een andere motor en wou nu toch eens een stuk van de TET gaat rijden.
Ik heb de complete route in MRA gezet en het stuk gevonden wat ik wil rijden. Maar als ik op Bewerk Route-Track druk gaat deze altijd naar de TomTom versie heen waardoor de complete route niet meer klopt. Is er een manier om dit te doen dat hij in de Here map dit doet zodat ik een gedeelte kan knippen als route wat ik wil gaan rijden?
Alvast bedankt.
Mvg Paul
-
@Paul-Klaver De standaard kaart waarin een nieuwe route opent is in te stellen in het toolkit menu:
Zet het vinkje onderaan bij "Gebruik altijd deze kaart voor nieuwe routes" en zet bovenin de TomTom kaart om naar HERE en klaar.Maar let op: Je kan geen offroad rijden met MRA Next. Njah, het kan wel, maar je navigatie heeft dan weinig zin omdat de Navi module gewoon de route over de wegen gaat berekenen, terwijl jij misschien expliciet offroad routepunten gebruikt... dat werkt dus niet.
De TET is voornamelijk offroad dus wees er zeker van dat je wel op 'wegen' rijdt, anders heeft deze hele excercitie geen zin.
-
@Stefan-Hummelink Gelukt, dank. Maar ik zag het inderdaad. Mijn TomTom vind het denk ook ook niet zo fijn. Dus maar eens een andere oplossing bedenken. Zal wel OSM worden denk ik.
-
@Paul-Klaver said in Route bewerken als Here en niet als TomTom:
Zal wel OSM worden denk ik.
Dat kan, maar MRA Navigation Next maakt gebruik van HERE, dus ook plannen in de OSM haalt niets uit als je met MRA Navigation Next wilt gaan crossen. (dat neem ik even snel aan ) Waarschijnlijk zat ik er naast
Je zult voor dergelijke offroad rijden toch echt een andere navi oplossing moeten verzinnen buiten MRA Next om. In Routelab kan je wel offroad plannen met offroad routepunten en de track export levert dan ook echt rechte lijnen op, maar het valt of staat met het apparaat dat je gaat gebruiken of met begeleiding offroad rijden daadwerkelijk kan.
-
@Paul-Klaver
Sometimes it is just easier to leave the track as is and just follow the line of the Track.
The TET Routes generally comprise of On-Road and Off-Road sections.
You will not get any voice notifications at all.There are other software options to use such as Osmand+ that will give prompts etc.
-
@Lynchy67 Thanks. I'm gonna try that. I know the location well enough but never been there with a motorbike. So i think i just leave the track as it is and just try and find out. I have both apps on my phone.
-
@Stefan-Hummelink Ik wou de TET idd gaan rijden met behulp van MRA. Maar als ik de route niet aan pas zou ik redelijk goed moeten gaan. Maar dan moet ik gewoon naar het begin punt rijden waar ik wil starten. Dat is opzich niet heel lastig
-
@Paul-Klaver maar als dat stuk van de TET dat jij wilt rijden offroad is, dan heb je niets aan de MRA app want die gaat je "route" of "track", maakt niet uit welke, berekenen over de HERE kaart... En die kent geen offroad. Ook je offroad routepuntje in de planner, als je die dus met "autootje" in waypoint menu offroad/skip hebt gemaakt, worden gewoon als normaal gezien in de MRA app... en is het hele offroad gebeuren verdwenen.
Offroad en MRA app in zowel navi modus als "volg de lijn" werkt simpelweg niet voor expliciet routes of een track die door MRA app gemaakt wordt van die route...
Edit: het enige wat werkt, maar of het lekker navigeert is een 2, is de track als route-track importeren en dan volgens de "volg de lijn" methode rijden zoals hieronder.
Hier krijg je dus geen instructies en moet je zelf de lijn volgen. Met motor snelheden is dat natuurlijk lastig.
Ik heb dit voorbeeldje gecreëerd door mijn test stukje route te exporteren als track en die weer geïmporteerd als route-track. Die kan je dan met "openen" in de MRA app en dan met de kompas knop/pijltje kan je de manier van zicht op de kaart wijzigen van 2d naar 3d -
I have the TET Routes for most of Europe and I have imported them as Tracklogs so no issues with "follow the line" method.
-
@Lynchy67 said in Route bewerken als Here en niet als TomTom:
imported them as Tracklogs so no issues with "follow the line" method.
And that method indeed is actually what I described in my latest edit. I suppose it got lost in translation. I did however state that it may not be perfect using the follow the line method at motorcycle speeds, but if the track is not that curvy, it may be okay as you have experienced yourself apparently
-
I'm more interested in taking in the scenery than going fast.